Tibi és az augusztus

1262

Sorozatunkban egy köztünk élő, igen aktív mozgássérült fiatalember életét követjük nyomon 2019-ben, hónapról hónapra. Debreczeni Tibor számára az augusztus a szüleivel közös, rövid nyaralást jelentette Agárdon. És ott a Nem Adom Fel debreceni táborában is.

Már augusztus eleje van, de még a szüleimmel nem voltunk nyaralni. Ezért sikerült rábeszélni őket, hogy menjünk át az Agárdi Gyógy- és Termálfürdőbe. A budaörsi mozgássérült klubbal szoktunk oda menni, de hármasban még nem voltunk. Szerencsére elég jó idő volt, le is pirultam egy kicsit. Nekem a 38 fokos gyógymedence volt a kedvencem. De a nap folyamán mindet kipróbáltuk. A sok fürdésben  megéheztünk és ettünk egy-egy lángost. Csak 4 óráig áztattuk magunkat, mert már nagyon vártak minket  az állataink.

A hónap első szombatján voltam egy rendezvényen a Roll Natural csapattal, a 10. K&H velencei-tavi úszónap és túratriatlonon. A csapat egyik fele busszal ment korán reggel, míg a többiek, mint én is vonatoztunk. Ott a parton volt egy sátrunk, az úszás után az embereknek ki lehetett próbálni egy kerekesszéket, hogy milyen végig hajtani vele egy akadálypályán. Páran bekötött szemmel sétálgattak, hogy megtapasztalják milyen lehet vakon élni.  Még volt egy érdekes feladat, szájjal vagy lábbal kellett festeni, azt én is kipróbáltam. Sajnos 3 óra körül jött egy kis vihar, így mindenki elkezdett csomagolni. Akkor úgy döntöttünk, hogy mi is hazaindulunk.

Egyik reggel a budaörsi felnőtt napköziben kitaláltuk, hogy menjünk kirándulni, egész napra szép időt jósoltak. Kigondoltuk, hogy legyen a cél a Brunszvik-kastély és park, ott még úgysem jártunk közösen. 10 óra körül elindultunk. Ahogy beléptünk, vagyis én begurultam a kerekes székemmel a parkba, csend és béke fogadott minket. Jó volt 200 éves fák között sétálgatni, és belegondolni, hogy itt élt Beethoven.  Megkerestük a tavat, úszkáló vadkacsákat láttunk, idilli volt a táj. Átmentünk a hídon a szigetre, ott megcsodáltunk egy mocsári fenyőt a földből kiálló légző gyökerekkel. Fáradtan, de megtisztult lélekkel tértünk haza.

Következő héten meglátogattuk Klastrompusztát, ahol Hajdú Balázs lakik. Ő másfél éve önkéntes nálunk a budaörsi felnőtt napköziben.  Bemutatta a környéket, egy szép erdei ösvényen vezetett minket. Elég meredek és köves volt az út, így elég nehéz volt tolni a kerekesszéket, de szerencsére ott volt Balázs és a két ismerőse, Inez és Erika, akik felváltva toltak minket. Ha nagyon rossz volt a talaj, akkor kiszálltam és vezetve gyalogoltam egy kicsit.

Augusztus 22-én kezdődött a nyár legjobban várt programja a Nem Adom Fel debreceni tábora. Tavaly voltam először, jó éreztem magam, így most is jelentkeztem. Csütörtök reggel indult el a Nem Adom Fel vonat a Nyugatiból a táborlakókkal. Ott vártak minket tárt  karokkal, már megvoltak a szoba beosztások és a napi programok. Délután volt a tábor megnyitója. Mindenki kapott egy pólót és egy kulacsot, hogy a nagy melegben  ne haljunk szomjan. A napok reggeli tornával indultak, bevallom nem mindig értem ki tornázni. 8 órakor kezdődött a reggeli, majd 10-kor indultak el a délelőtti programok. Csapatokat alkottuk, mi voltunk a Buli csapat, és minden nap beszélgetünk valami témáról, barátságról, bizalomról, zenéről, stb. Csapatverseny is volt, feladatokat kellett megoldani, minél több lány és fiú neveket, város, tévé műsort stb. kellett gyűjteni. Végül a mi csapatunk második lett a versenyben. Fél 1-kor volt az ebéd, majd csendes pihenő. 3 órakor indultak a délutáni programok. Volt tojásmentő akció, ahol éjfélig épségben kellett tartani a tojást, zsákbamacska, gazdálkodj okosan. Lehetett kézműveskedni,  készítettem egy karkötőt.   Este 6-kor vacsora, fél 8-kor áhítat. Az esti programok 9 órakor kezdődtek, egyik nap Ki mi tud, másnapokon divatbemutató, éjszakai túra. Igyekeztem mindenben részt venni. Vasárnap este két koncert volt. Először a Villon trió, majd a Nem Adom Fel együttes lépett fel. Minden nap diszkóval fejeztük be a napot, mindenki bulizott ameddig bírt.  7 nap alatt sok emberrel megismerkedtem és rengeteg élményben volt részem. Nagyon elfáradtam. Itthon egy jó alvással pótoltam az átmulatott éjszakákat.

További képek: ITT

A júliusi beszámoló ITT található.

Júniusról ITT,

május ITT,

április ITT,

Tibi  bemutatkozását és első beszámolóját majd a másodikat itt érdemes elolvasni.