A 2017 évi közvélemény kutatás (3. rész)
A budaörsi önkormányzat minden évben egy független piackutató céget bíz meg annak megismerése érdekében, hogy mit gondolnak a város vezetéséről és a szolgáltatásokról az itt élők. A 2017-es felmérést a Loginda Research & Innovation készítette, melynek eredményét sorozatban ismertetjük.
Önkormányzattal kapcsolatos vélemények
budaörsi lakosok évente átlagosan megközelítőleg 3 alkalommal kerülnek kapcsolatba az önkormányzattal hivatalos ügyben – mely az elmúlt évekhez képest mérsékeltnek tekinthető. Ezzel párhuzamosan nőtt azon megkérdezettek aránya, akik egyáltalán nem kerültek kapcsolatba az önkormányzattal hivatalos ügyben – a most mérthez hasonló arány legutóbb 2004-ben volt tapasztalható. A válaszadók 31%-a 1-2 alkalommal intézett hivatalos ügyeket, valamint ugyanilyen aránnyal vannak jelen azon válaszadók, akik 3-6 alkalommal fordultak az önkormányzathoz hivatalos ügyben. A megkérdezettek mindössze 8%-a került kapcsolatba az önkormányzattal 7-nél több alkalommal. A tapasztaltalt eredmények e tekintetben is leginkább a 2004-es értékekhez hasonlítanak.
Ön és a családja az elmúlt évben hányszor került kapcsolatba az önkormányzattal hivatalos ügyekben?
2003 | 2004 | 2006 | 2007 | 2013 | 2015 | 2017 | |
Nem került kapcsolatba | 16% | 30% | 22% | 23% | 12% | 17% | 30% |
1-2 alkalommal | 42% | 32% | 28% | 31% | 37% | 32% | 31% |
3-6 alkalommal | 32% | 30% | 29% | 32% | 39% | 39% | 31% |
7-nél több alkalommal | 10% | 9% | 21% | 14% | 12% | 12% | 8% |
Átlag | 3,5 | 2,9 | 3,6 | 2,3 | 3,6 | 3,8 | 2,9 |
A hivatali ügyintézés jellegzetességeinek megítélésére egy 1-től 5-ig terjedő skála állt a megkérdezettek rendelkezésére, ahol is az alacsonyabb értékek az elégedetlenséget, míg a magasabb értékek az elégedettséget jelentették. Az ügyintézés gyorságának átlagos megítélése 4,4, a hatékonyság és ügyfélközpontúság 4,6-os, míg a törvények, valamint jogszabályok betartása 4,7-es átlagos értékelést kapott. Ezek az átlagos értékelések összességében rendkívül jónak tekinthetők, főképp, ha összevetjük őket a korábbi évek ugyanezen eredményeivel.
Mennyire elégedett a hivatali ügyintézéssel egyes szempontok alapján? (2017)
Jól látható időbeli trendet találunk a hivatali ügyintézés jellegzetességeinek szemügyre vételekor: 2003-tól 2017-ig mind a gyorsaság, hatékonyság, ügyfélközpontúság, törvények, jogszabályok betartásának megítélése folyamatosan javul – egyre magasabb átlagos értékelések tapasztalhatók. Az ügyfélközpontúság és gyorsaság átlagosan 0,4-del, a hatékonyság 0,3-del magasabb értéket vesz fel.
Mennyire elégedett a hivatali ügyintézés…? (2003-2017)
2003 | 2004 | 2006 | 2007 | 2013 | 2015 | 2017 | |
Gyorsaságával | 3,4 | 3,7 | 3,9 | 4 | 4,1 | 4 | 4,4 |
Hatékonyságával | 3,6 | 3,9 | 4 | 4,1 | 4,3 | 4,3 | 4,6 |
Ügyfélközpontúságával | 3,7 | 3,9 | 4,1 | 4,2 | 4,3 | 4,2 | 4,6 |
Törvények, jogszabályok betartásával | 3,9 | 4,1 | 4,2 | 4,2 | 4,4 | 4,5 | 4,7 |
A megkérdezettek 22,1%-a fordult építési ügyek kapcsán az önkormányzathoz, 77,9%-uk nem intézett ilyen jellegű ügyet. Az említett szolgáltatást igénybe vevő válaszadók döntő többsége inkább elégedett volt azzal (az igénybe vevők 94,6%-a), s mindössze 5,4%-uk volt elégedetlen eme szolgáltatással. Szociális szolgáltatásokat a megkérdezettek 42,4%-a vett igénybe – kiknek 95,9% inkább elégedett, 4,1%-a inkább elégedetlen volt a szolgáltatással. Anyakönyvi ügyek kapcsán 15,4%-uk fordult az önkormányzathoz – eme válaszadók 76,6%-a inkább elégedett, s 23,4%-a inkább elégedetlen volt a szolgáltatással –, helyi adókkal kapcsolatos ügyintézést a megkérdezettek 32,4%-a intézett – 93,8% inkább elégedett, 6,2% inkább elégedetlen. Végezetül egyéb ügyek miatt a megkérdezettek 30,2%-a fordult az Önkormányzathoz, az ő esetükben 94,4% inkább elégedett, 5,6% inkább elégedetlen volt.
Az Önkormányzat alábbi szolgáltatásai közül az elmúlt egy évben melyiket vette Ön úgy igénybe, hogy azzal kifejezetten elégedett volt?
Inkább elégedett | Inkább elégedetlen | Nem intéztem ilyen ügyet | N | |
Építési ügyek (pl. településképi ügyek, felvilágosítás v. segítség engedélyezési ügyekben) | 20,9% | 1,2% | 77,9% | 414 |
Szociális és egészségügyi iroda szolgáltatásai (segélyek) | 40,7% | 1,7% | 57,6% | 415 |
Segít a Hivatal szolgáltatásai (élő interaktív ügyfélszolgálat) | 15,4% | 1,9% | 82,7% | 411 |
Anyakönyvi ügyek | 11,8% | 3,6% | 84,5% | 414 |
Egyéb ügyintézés | 28,5% | 1,7% | 69,8% | 405 |
Helyi adókkal kapcsolatos ügyintézés (építményadó, gépjárműadó) | 30,4% | 2,0% | 67,7% | 415 |
A járási kormányhivatallal kapcsolatos vélemények
A megkérdezettek döntő többsége (86,3%-a) nem intézett hivatalos jellegű ügyet a Budakeszin lévő Járási Kormányhivatalban, 8,8%-uk mindössze egy alkalommal, s mindössze 4,8%-uk nyilatkozott úgy, hogy több alkalommal is igénybe vette a járási központ szolgáltatásait. Ez utóbbi eredmények nem különböznek sokban a 2015-ös megoszlásoktól – amikor a megkérdezettek 88%-a nem, 6-6%-a egy vagy több alkalommal fordult a járási hivatalhoz
Intézett-e bármilyen jellegű hivatalos ügyet a Budakeszin lévő Járási Kormányhivatalban?
2015 | 2017 | |
Igen, egy alkalommal | 6% | 8,8% |
Igen több alkalommal | 6% | 4,8% |
Nem | 88% | 86,3% |
Összesítve | 100% | 100% |
Minta (Fő) | 600 | 600 |
A Budakeszi Járási Kormányhivatal szolgáltatásaival való átlagos elégedettség mértéke 3,4-volt, mely közepesnek számít – ezen eredmény a 2015-ös értékekhez viszonyítva valamelyest romlott. A válaszadók 23,4%-a nagyon elégedett, 24,7%-a inkább elégedett volt a hivatal működésével, a megkérdezettek 28,6%-a pedig közepesen. 13%-uk inkább elégedetlen, végezetül 10,4%-uk nagyon elégedetlen volt azzal. A 2015-ös eredményekkel összehasonlítva az idei értékeket jól látható, hogy kis mértékben csökkent a nagyon és inkább elégedett, s enyhén nőtt az elégedetlenebb válaszadók aránya.
Mennyire volt elégedett a Budakeszi Járási Hivatal működésével?
2015 | 2017 | ||
Nagyon elégedett | 30% | 23,4% | |
Inkább elégedett | 27% | 24,7% | |
Közepesen | 27% | 28,6% | |
Inkább elégedetlen | 9% | 13,0% | |
Nagyon elégedetlen | 6% | 10,4% | |
Összesítve | 100% | 100% | |
Átlag | 3,67 | 3,4 | |
Minta (fő) | 72 | 77 |
A Városházán lévő, de Budakeszi Járási Hivatalhoz tartozó Járási Okmányirodában (Budakeszi Járási Hivatal Budaörsi Kirendeltség) a válaszadók 57,6%-a nem intézett ügyet, 20,5%-uk egy, míg 21,9%-uk több alkalommal intézett ott hivatalos ügyet.
Intézett-e bármilyen jellegű hivatalos ügyet a Budaörsi Városházán lévő, de a Budakeszi Járási Hivatalhoz tartozó Járási Okmányirodában?
Százalék | Minta (Fő) | |
Igen, egy alkalommal | 20,5% | 122 |
Igen több alkalommal | 21,9% | 130 |
Nem | 57,6% | 342 |
Összesítve | 100% | 594 |
Azon válaszadók, akik igénybe vették a budaörsi Okmányiroda szolgáltatásait, többségükben nagyon elégedettek annak működésével (60,6%), 23,5%-uk inkább elégedett, 9,2%-uk közepesen elégedett volt azzal. A válaszadók mindössze 5,2%-a volt inkább elégedetlen, s 1,6%-a nagyon elégedetlen. Az átlagos elégedettség összességében relatíve jó értéket mutat: 4,4, a hatékonyság és ügyfélközpontúság 4,6-os, míg a törvények, valamint jogszabályok betartása 4,7-es átlagos értékelést kapott. Ezek az átlagos értékelések összességében rendkívül jónak tekinthetők, főképp, ha összevetjük őket a korábbi évek ugyanezen eredményeivel.
Mennyire volt elégedett a Járási Okmányiroda (Budakeszi Járási Hivatal Budaörsi Kirendeltség) működésével?
Százalék | Minta (Fő) | |
Nagyon elégedett | 60,6% | 152 |
Inkább elégedett | 23,5% | 59 |
Semleges | 9,2% | 23 |
Inkább elégedetlen | 5,2% | 13 |
Nagyon elégedetlen | 1,6% | 4 |
Összesítve | 100% | 251 |
Folytatjuk!
Az előző részek:
Ezt gondolják a város vezetéséről és a szolgáltatásokról a budaörsiek