Tanúsítványt adtak át a Telekuckó alapfokú informatikai és internet-használói, illetve a mobiltelefon és digitális eszköz használati tanfolyamát végzetteknek

0
213

A digitális esélyegyenlőség jegyében

Péntek délután (április 12-én) öt kurzus résztvevői kapták meg a tanúsítványukat, akik elvégezték a Telekuckóban a 20 órás alapfokú informatikai és internet-használói, vagy már a 10 órás továbbképzést, illetve a mobiltelefon és egyéb digitális eszközök, alkalmazások gyakorlati használatáról szóló tanfolyamot. Az esemény egyben az idén áprilisban húsz éves Telekuckó megünneplésére is szolgált.

Ünnepélyes tanúsítvány-átadás volt múlt hét pénteken a Nyugdíjas Házban, melyen a Telekuckó 20 órás, felhasználói szintű alapfokú informatikai és internet-használat oktatási, a 10 órás továbbképző (melyen főleg az Ügyfélkapu használata volt a téma), valamint a 20 órás mobiltelefon és egyéb digitális eszközök, alkalmazások gyakorlati használatára vonatkozó tanfolyamokat elvégzők számára. Összesen öt kurzus tanulói kapták meg most a tanúsítványt, azért ilyen sokan, mert különböző okokból (karácsony, influenza-járvány) néhány korábbi, tavaly év végén végzett csoport is most vehette át a tanúsítványt, összesen harmincketten.

Ezeket a tanfolyamokat a digitális esélyegyenlőséget biztosító támogatásról szóló 40/2005. (V. 25.) számú rendelet – melyet Budaörs Város Önkormányzata még 2005-ben alkotott meg és léptetett hatályba – teszi lehetővé, hogy a nyugdíjasok, illetve más nyugdíjszerű, szociális vagy egészségkárosodási ellátásokban részesülők díjmentesen vehessenek részt olyan oktatáson, ahol számítógépes felhasználói ismereteket, internet-használatot és egyéb, a digitális világban alkalmazni szükséges ismereteket sajátíthatnak el. S ezek anyagi forrását is Budaörs Város Önkormányzata biztosítja a rendelet értelmében.

A péntek délutáni rendezvényen Kailinger Ildikó, a Telekuckó vezetője – aki egyben a számítógépes és internet használói tanfolyam oktatója is – üdvözölte a jelenlévőket. „Az, hogy az önkormányzat működteti a Telekuckót és biztosítja a támogatást – aminek a jóvoltából csinálhatjuk ezeket a képzéseket -, példaértékű és egyedinek mondható” – mondta.

Az eseményen jelen volt Biró Gyula alpolgármester, dr. Bocsi István jegyző, Farkas Benedek önkormányzati képviselő, Gáspár Mátyás, aki a Telekuckót üzemeltető Közigkonzult Bt. ügyvezetője és Horváth Marci, az okostelefonos tanfolyam oktatója, illetve Kőporosy Borbála a Jókai Mór Művelődési Ház igazgatója (aki ebben a minőségben az intézmény kezelésébe tartozó Nyugdíjas Házat, mint helyszínt rendelkezésre bocsátotta) és a budaörsi nyugdíjas klubok vezetői

Biró Gyula alpolgármester beszédében elmondta, hogy a városvezetés büszke a Telekuckóra és örülnek annak, hogy ez a mai napig egy élő és működő szervezet, ahol többek között ilyen tanfolyamok vannak meg ingyenes jogi tanácsadás.

Farkas Benedek képviselő kiemelte, hogy milyen fontos munkák zajlanak a Telekuckóban, ahol segítséget kapnak az idősebbek is, akik ebben a rohamosan digitalizálódó és az online térbe költöző világban néha elakadnak, s emiatt neki a Telekuckó az egyik legkedvesebb budaörsi intézménye. Továbbá elmondta, hogy eddig több mint 650-en vettek részt ilyen képzésekben.

Gáspár Mátyás szervezetfejlesztő, aki egyébként a Teleház/Telekuckó rendszert elindította Magyarországon és nagy szerepe volt a budaörsi Telekuckó létrejöttében is, valamint annak idején külsős szakemberként részt vett a 2005-ös rendelet megalkotásában.

A Telekuckót Budaörs városvezetése éppen húsz évvel ezelőtt alapította és azóta is az önkormányzat finanszírozza működését. Ez a nagylétszámú tanúsítvány-átadás pedig méltó alkalommá vált ahhoz, hogy egyúttal ezt a születésnapot is megünnepeljék.

A tanúsítványokat Biró Gyula és Farkas Benedek adta át, majd a társaság elfogyasztotta a tortát, amellyel az átadó rendezvény fényét emelték és a Telekuckó fennállásának huszadik évfordulóját ünnepelték.

 

Kapcsolódó cikkünk:

Ingyenes számítógépes tanfolyam nyugdíjasoknak és szociális támogatásban részesülőknek

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here