Jó-e vendéglátóknak a főváros közelsége?

880

A vendéglátás igazi szezonja a nyár, de vajon így van ez városunkban is? És a főváros közelsége nekik előnyt vagy hátrányt jelent? Több étteremnek és szállodának feltettük a kérdést, és a többség szerint igen, előny az agglomerációban vállalkozni. Olvassák el cikkünkben a részleteket!

Tóth Csaba Kerékvendéglő: Igen, előnyt  jelenthetne Budapest közelsége a vendéglátásban, ha a kirándulók gyakrabban keresnék fel a budaörsi hegyeket, erdőket, úgy mint a múltban. Ma már azonban sajnos nincs így. Ennek ellenére a vendégeink többségét az átmenő forgalom adja és nem a helyben élők.

Gombos házaspár, Berrys: Éttermünk korábban a 11. kerületben volt, és főváros közelsége előny, mert kijönnek utánunk ebédelni a korábbi vendégeink is. A legtöbben azonban, akik minket választanak, itt helyben, a Terraparkban dolgoznak. Ehhez különösebben nem is kell reklámozni magunkat, mert szájhagyomány útján terjed a hírünk.

Herczogné, Herczog Vendégház: Természetesen nagyon jó a főváros közelsége, céges vendégeimnek és a pihenni vágyóknak is sokat jelent. A legtöbben visszatérnek hozzánk, hiszen azért vagyunk, hogy mindent megtegyünk a kényelmükért.

Kalán Marianna, Oekotel: Elviekben előny a főváros közelsége, azonban a gyakorlatban az esti illetve az éjszakai órákban gondot okoz a belvárosból való visszajutás tömegközlekedéssel a szállodánkba. A vendégeink nagy része visszatérő, amit az is elősegít, hogy meghatározott eltöltött vendégéjszaka vállalásával, illetve éves szerződés esetén kedvezményes árat biztosítunk.

Nádorfalvi László, Kika étterem: Feltétlen előnyt jelent, hogy közel van Budapest. A vendégeink pedig alapvetően visszatérőek, mert figyelünk a kívánságaikra a menük összeállításánál. Nagyon vigyázunk a kiváló minőségre, és hogy kínálatunkat mindig frissítsük. Hogy jó úton járunk, igazolja, hogy néhány hónapja egy telefonáló kérésére a vadas napokon hat adag marhatokányt zsemlegombóccal kellett félretettünk, mert Esztergomból jött el Budaörsre érte.

Gárdos Erika, Drive Inn Hotel és Tópark étterem: Egyértelműen előnyt jelent a főváros közelsége, hiszen az utazási irodák szívesen szervezik a szállást és étkezést a külföldről érkező buszos csoportok részére a főváros közelében lévő helyekre, mert nálunk kedvezőbb árakon juthatnak hozzá ugyanolyan színvonalas szolgáltatáshoz, mint belvárosban. A buszokkal való parkolás sem jelent gondot, ami Budapesten igencsak problémás.  Budapesti cégek is szívesen rendeznek éttermünkben üzleti ebédeket, megbeszéléseket, mert közel vagyunk a főváros nyugati kerületeihez és az éttermünk jól megközelíthető, illetve mert megfelelő mennyiségű ingyenes parkolóhely áll rendelkezésre és kedvezők az áraink. Éttermünk vonzó helyszín még olyan céges találkozók alkalmával is, amikor a résztvevők az ország különböző területeiről – általában a nyugati országrészből és Budapestről – érkeznek. Továbbá mivel a budapestiek gyakori látogatói a közelben lévő bevásárló központoknak, ők is szívesen térnek be hozzánk.  Minden étterem, szálloda igyekszik kialakítani saját törzsvendégkörét, melyhez azonban idő kell. Mivel mi ezt az éttermet csak pár hónapja üzemeltetjük, ennek a folyamatnak még az elején tartunk, de már egyre több „ismerős” arcot fedezünk fel a vendégeink között. A vendégek megtartásának egyszerű titka van: olyan szolgáltatást kell nyújtani, mellyel maximálisan elégedett. Ha jól érzi magát, bármikor szívesen visszatér. Ügyelünk arra, hogy mindig a megszokott minőséget kapja, de a változatosság kedvéért időről időre újdonságokkal is tudjunk szolgálni.

(fotó Csaka pince)

Csatári Kardos Anikó, Csaka pince: Számunkra a főváros közelsége sem előnyt, sem hátrányt nem jelent, mivel mi nem állandó nyitvatartással dolgozunk, mint a normál éttermek, hanem zártkörű rendezvényeknek, vacsoráknak, workshopoknak adunk helyszínt és ez által egyedi igényeket tudunk kielégíteni. Nemrég nyitottunk, de az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy sok visszatérő vendégre számíthatunk üzleti, családi vagy gyerekrendezvényekre. Aki már járt nálunk, azt elragadja pincénk egyedisége, a múlt és a jövő találkozása, a családias légkör és nem utolsó sorban a gourmet ételek kiváló séfünk tolmácsolásában.

Vicces…

Érdekes történeteket is kértünk a megkeresett éttermektől, ezek közül kettő: A Berrysnél egy esküvő előtt a násznagy előzetesen felmérte a terepet és megkérdezte, hol a pulpitus, amire majd a lelkész ráteszi a maga kis könyvét, amiből felolvas. Persze ilyenük nem volt, viszont az evőeszköztartó vasállvány remekül megfelelt erre a célra, szépen leterítették és alakra majdnem olyan volt, mint egy pulpitus.

A Csaka pincében egy nem régiben lezajlott kerámia foglalkozásra, ami egyébként gyerekeknek szólt, egy hölgy is bejelentkezett, hogy ő mint „nagy gyerek” mindenképp részt szeretne ezen venni. Nem akadályozták meg és hihetetlenül szép halacskát készített, majd azt mondta, annyira jól érezte magát, hogy a későbbiekben már hármasban, a gyerekeivel számíthatnak rá.