Egy számítógépes tanulási fejlesztő módszer, ami „nálunk bevált”

0
1451

„A fiamnak nem ment könnyen az olvasás és az írás tanulása, matematikában sem remekelt, és az idegen nyelv tanulása is komoly problémákat okozott” – kezdi a történetet az elején Szenetes Hajler Brigitta. Így talált rá, szülőként és szakemberként a CogniPlusra, amely számítógépes feladatokon keresztül fejleszt.

Nagy izgalommal vártuk a fiammal az első osztályt, de hamarosan kudarcok tömkelegével találtuk szembe magunkat” – meséli Szenetes Hajler Brigitta. – “sajnos nem ment neki könnyen sem az olvasás, sem az írás tanulása, matematikában sem remekelt, és az idegen nyelv tanulása is komoly problémákat okozott. Az első aggasztó jelek a magatartásában mutatkoztak meg. Utólag már érhető, hogy a sorozatos kudarcok, az osztálytársakhoz képest közepes vagy rosszabb teljesítmény frusztrálta és dühössé tette. Teljesen elvesztette a motiváltságát, utált iskolába járni.  Sokféle terápiát, foglalkozást kipróbáltunk, hogy javuljon a helyzet. A teljesség igénye nélkül: egy évig pszichológushoz, egy évig csoportos drámapedagógia foglalkozásra jártunk, ezután következtek a különböző mozgásterápiák, majd a kiropraktőr, illetve ezekkel párhuzamosan az iskolában is különböző fejlesztő foglalkozásokon és korrepetálásokon vett és vesz részt a gyerek. Rengeteg időt és pénzt áldoztunk ezekre a terápiákra, és bár kicsit javult a helyzet, de meg nem oldódott meg. Illetve időközben egyértelművé vált, hogy nem a lemaradást kell megszüntetnünk.  Az tovább nehezítette a helyzetünket, hogy a mozgásterápiás foglalkozásokat kimondottan utálta a gyerek, miközben sportolni imád, így végül több hónapos kérlelés és vita után azokat abbahagytuk. Elkezdtem hát helyette tovább keresgélni egy olyan fejlesztő módszert, amit szívesen csinál”.

Mindannyiunk életében jelen van a számítógép, és a technikai fejlődés miatt ez egyre hangsúlyosabb lesz a jövőben. Ennek az előnyeit biztos, hogy a fejlesztések során is ki lehet használni – gondolta Brigitta, aki amellett, hogy édesanya, angol nyelvtanár és szociálpedagógus BA végzettséggel, illetve hamarosan a pszichológusi diplomáját is megkapja.  

 „A CogniPlus számunkra a megoldást jelenti. Nem kell könyörögnöm, hogy csinálja meg a gyerek a napi feladatokat, hanem ő maga kéri, hogy játszhasson a számítógépen. Valószínűleg azért, mert a fejlesztés során folyamatosan van sikerélménye, mivel a gyakorlatok különböző nehézségűek, így se nem túl nehezek, se nem túl könnyűek, ezért állandó, de nem teljesíthetetlen kihívást jelentenek számára. Miután a programot bérbevettük, szeretném, ha nemcsak a saját gyermekem, hanem más gyermekek fejlesztését is segíteni tudnánk vele”.

Akit érdekel, itt jelentkezhet: Budaörs Nyelvstúdió, Károly király út 64., de előzetes bejelentkezés szükséges a 06 20 381 8888 számon, Szenetes Hajler Brigittánál.

 

Néhány szó a CogniPlusról

A CogniPlust a bécsi Schuhfried GmbH fejlesztette ki és a kutatások alapján a fejlesztés már 8 alkalom után mérhető javulást hozott. A rendszer fejlesztésén neuropszichológusok, figyelemspecialisták, gyógypedagógusok és informatikai szakértők dolgoztak együtt. A programot többek között a German Society for Neuropsychology és a German Society for Neurology ajánlja, Magyarországon például a Vadaskert Gyermekkórház gyógypedagógusai és pszichológusai használják.

A program segítségével a fókuszált, szelektív, megosztott figyelem; éberség, vigilancia, munkamemória, hosszú távú memória, térbeli feldolgozás, vizuomotoros koordináció és végrehajtó funkciók fejlesztése zajlik. Kifejezetten ajánlott, ha a gyereknek tanulási problémái vannak az iskolában, ha mozgásszervi, memória vagy figyelemzavarokban érintett, vagy ha enyhe értelmi fogyatékos. De akkor is, ha valamiben kiemelkedően tehetséges a gyermek, illetve ha rendszeresen vagy versenyszerűen sportol.