Az érdi igazgató szerint a budaörsiek túl jól teljesítenek a szelektíven gyűjtésben

0
720

Az érdi hulladékkezelő cég igazgatójának nyilatkozata

„Ez a kérdés így összességében nem igaz. Az időben történő hulladékszállítás túlnyomó részét időben elvisszük. Járatok szerint gyűjtjük, és általában teljesítjük a feladatokat. De vannak olyan időszakok, amikor valamilyen oknál fogva csúszik maga a hulladékszállítás, tehát napján nem, de a napján követően általában el szoktuk vinni” – válaszolta Pató Simon az Érd és Térsége Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás (ÉTH) igazgatója a Budaörsi Városi Televízió tegnap esti Városi Magazinjában Kállai Lajos riporternek, aki azt kérdezte, hogy miért nem viszik el a szemetet időben Budaörsről.

A témával a múlt év vége óta mi is folyamatosan foglalkozunk (korábbi cikkeink: ITT és ITT illetve ITT olvashatók), és a tegnapi képviselő-testületi ülésen is többször szóba került a városban kialakult szemétszállítási káosz, ami az elmúlt hetekben az országos médiában is vezető hír lett. Amiért ez az interjú az ÉTH vezetőjével mégis érdekes, mert az érdi cég a lakosság tájékoztatását, illetve a kommunikációt eddig teljes egészében a korábbi, budaörsi szolgáltatóra, a BTG-re hárította át, annak ellenére, hogy magát a szolgáltatást tavaly nyár óta az érdiek nyújtják.

Mit sikerült tehát most közvetlenül Pató Simontól megtudni? Valljuk be, nem sokat. Miután ismertette, hogy „a hulladék két fő csoportja a lakosságnál keletkező úgynevezett vegyeshulladék, a másik pedig a lakosság által összegyűjtött szelektív hulladék”, kijelentette, hogy a vegyeshulladék elszállításában nem is volt Budaörsön elmaradás. A szelektívben ugyan igen, de ennek szerinte a közvetkező okai vannak: a budaörsiek túl jól teljesítenek a szelektív gyűjtésben, így itt több szelektív hulladék keletkezik, mint máshol. Továbbá a budaörsi válogatóüzem, mivel nem zárt épületben van, decembertől májusig nem üzemel, az érdi válogató pedig nem bírja (bár korábban a BTG is odavitte), a másik válogató az M5 mellett pedig messze van és az út gyakran bedugul arrafelé. És az is problémát okozott még, hogy az öt budaörsi kukásautón dolgozók influenzásak, betegek lettek.

Kállai Lajos természetesen rákérdezett arra, hogy: a mégiscsak létező fennakadások valódi oka az előbbiek helyett nem sokkal inkább a szolgáltató pénzügyi helyzete, vagyis hogy mivel az állami „kukaholding” késve szedi be a lakosságtól a pénzt, ő sem fizet a szolgáltatást végző cégeknek, így az ÉTH-nak sem? Pató Simon azonban erre azt mondta, hogy a cég pénzügyi helyzete üzleti titok, de a dolgozóik megkapták a bérüket, tehát emiatt nem lehetett késedelmes teljesítés. Majd elmagyarázta, hogy a „’kukaholding” számlázási rendszerét milyen bonyolult feladat volt összerakni, de szerinte mára ez is megoldódott. A BTG felé fennálló százmilliós nagyságrendű tartozásukról pedig (ami az idő alatt keletkezett, amikor a tevékenység társulásba kényszerítése után a budaörsi cég egy darabig még alvállalkozóként, egészen tavaly nyárig még folytatta a szemétszállítást- a szerk.) azt tudtuk meg, hogy már kevesebb, mint eredetileg volt és a megállapodás szerint törlesztik.

A cég igazgatója szerint tehát nincs baj Budaörsön a szemétszállítással, mint mondta „durván 28 ezer kiürített kuka mellett volt 200 nem kiürített; ez statisztikailag nem sok (…), és a pótlás múlt szombatra hét vagy nyolc kuka kivételével befejeződött”. Sajnos azonban nálunk az olvasói jelzések, az interneten a közösségi oldalakon a bejegyzések és a BTG-nél az ügyfélszolgálatnál a tömeges panaszbejelentések nem ezt az arányt sugallják. És ha az érdi cégnél valóban minden olyan rendben van, mint amit Pató Simon állít, akkor vajon a társulásból miért lépett már ki Dabas, Hernád, Inárcs, Pusztavacs, Táborfalva, Tatárszentgyörgy, Újhartyán és Újlengyel?

A tévéadás ITT látható.