A kihívások, a kitartás, a rugalmasság és a gyors döntések éve a FLYBY Steakhouse-ban

0
63

Az év végéhez közeledve ismertebb, a budaörsiek életére hatással lévő cégek vezetőit kérjük meg, hogy foglalják össze a legfontosabb 2021-es eredményeiket és mondják el, várhatóan mi okozza majd számukra a legnagyobb problémát a következő hónapokban, évben. Ezúttal Vécsei Csaba a FLYBY Steakhouse tulajdonosa válaszolt.

 

Önök viszonylag új cég, egy éttermet és hentesboltot nyitottak Budaörsön, a pandémia elején. Ennek ellenére sokan megismerték és megkedvelték a termékeiket.

Éttermünk 2020. február 2-én (2020. 02.02.) nyitott. A számmisztika (ez egy palindrom dátum volt) azonban nem hozott szerencsét sem nekünk, sem az egész világnak. Akkor még nem gondoltuk, hogy alig másfél hónappal később bezárni kényszerül minden vendéglátó. Azt pedig szintén nem, hogy az év végén ismét, immár csaknem fél évig tartó bezárás, kijárási korlátozások állítják nehéz helyzet elé az egész ágazatot. Bizony városunkban is láthattuk, hogy több nagy reménnyel indított vállalkozás nem bírta a hosszan elnyúló veszteséges időszakot és sorra zártak be. Budapesten a külföldi turizmusra épülő éttermek közül számos nagy nevű étterem a mai napig nem tudott kinyitni vagy végleg feladta. Hallottunk szomorú és megdöbbentő példákat arra, hogy 10-15 éve keményen dolgozó hűséges kollégákat küldtek el egyik napról a másikra. Ezt nem tartom korrekt hozzáállásnak olyan, egyébként tőkeerős tulajdonosok részéről, akinek ezek az dolgozók korábban komoly hasznot termeltek.

Önök hogyan vészelték át a bezárást? Mi lett a kollégáikkal?

Kijelenthetem, hogy nálunk nem dolgozók vannak, hanem csapattagok, barátok, akikért személyes felelősséget érzünk. Senkitől sem váltunk meg és ez még tovább erősítette a csapatunkat. Cégünk másik nagy erőssége a FLYBY Prémium Húsbolt, amely a lezárások ideje alatt is jól működött, sőt a minőségi termékeink hamar népszerűek lettek a budaörsi és a környékbeli vásárlóink között. Ez nemcsak a bevételi oldalon tette lehetővé a bérek kitermelését, hanem konkrétan munkát is adott a séfeknek és felszolgálóinknak. A húsbolt vásárlói örömmel beszélgettek a főzési praktikákról és kaptak hasznos tanácsokat a mesterszakácsunktól és séfjeinktől. Az ágazati bértámogatás is segített bennünket, hogy csökkenjenek a veszteségek, és emellett teljesen új koncepciót dolgoztunk ki.

Ez az évünk arról szólt, hogy a korábban kigondolt működési stratégiánkat gyakran kellett napok alatt megváltoztatni és teljesen új irányt kigondolni. Idén nyáron megnyitottuk a Flyby Grillteraszt. Az impozáns sátor alatt a steakhouse-ban megszokott elegáns tálalás is jó összhangban volt a kerti hangulattal. A faszénen sült steakek, a könnyed nyári halételek, a frissen készült limonádé- és koktélkülönlegességeink hamar népszerűek lettek és a hétvégék már gyakran teltházasak voltak.

A húsbolt is megnyitotta kis teraszát, ahol a hagyományos sültkolbász és hurka volt a legkedveltebb a gyors reggelire és ebédre vágyó vendégek között.

A koncepcióváltást jelezte az is, hogy elindítottuk az éttermi házhoz szállítást.

Hogyan oldották meg a kiszállítást? Leszerződtek az egyre népszerűbb futárcégek valamelyikével?

Bennünket is megkerestek többen és szerződést ajánlottak a kiszállításra. Én úgy gondolom, hogy a jutalék, amit felszámítanak irreálisan magas. Elég csak egy pillantást vetni az ételfutár cégek némelyikének éves pénzügyi beszámolójára. Rekord nyereséggel zárják az évet, miközben az éttermek az életben maradásért küzdenek. Nem tartom korrektnek, hogy a gyakran 30%-nál is magasabb jutalék miatt magasabb árat kelljen számolnunk a tőlünk ételt rendelőknek, másként pedig reálisan nem lehet ezt kitermelni. Véleményem szerint a pandémia következményeiből ők nem, vagy nem megfelelő szinten vették ki a részüket. Ezért inkább megoldottuk a kiszállítást saját erőből. A szakácsaink főztek, a felszolgálók pedig autóba ültek és kiszállították az ételeket. Jobban ismerik már Budaörs utcáit, mint én, és számos törzsvásárlónkat már személyesen is ismerik. Nagy öröm, hogy ezeket a vásárlókat immár személyesen, vendégeinkként üdvözölhetjük ismét éttermünkben.

Mit gondol a következő évről? Mitől tart elsősorban?

A világ megváltozott és a változás még tovább tart. Egyelőre nem látjuk, mikor és milyen mértékben megy majd tovább az élet a normális kerékvágásban. Ez olyan tény, ami ellen nem sokat tudunk tenni. Kormányoktól függetlenül világszerte növekszik az energia ára, nehézkesebbé válik a szállítmányozás és az alapanyag ellátás. Gyakorlatilag mindennek emelkedik az ára. Talán sok minden le is tisztul majd emiatt, hiszen nagyon egészségtelen folyamat az, hogy a termékek nagy része beutazza a fél Földet, mire a felhasználóhoz jut.

Rendkívül nagy a bizonytalanság a jövővel kapcsolatban még rövidtávon is. A szakmabeliek, de az iskolák is egymást kérdezgetik, hogy vajon lesz-e újra leállás. Állatorvosként tisztában vagyok egy járvány lefolyásával és a leküzdés lehetőségeivel. A gazdasági hatások a serpenyő másik oldalát jelentik.

Ezekre a tényezőkre nincs sok befolyásunk. Amire viszont ráhatásunk van, az a saját viselkedésünk és az, hogyan tudunk alkalmazkodni a változásokhoz. Mi lehetőségeink szerint előnyben részesítjük a helyi termelőket mind az éttermi alapanyagok, borok tekintetében, mind a húsbolti beszállítóink között. Vigyázunk magunkra, egymásra és vendégeinkre.

A fenti nehézségek ellenére én nagyon bizakodó vagyok. Vendégeink értékelik a nálunk kapott minőséget és kiszolgálást. Ezt az éttermet hosszú távra terveztük és van is helye a palettán.

A sorozat első részre:

https://budaorsinaplo.hu/raneztunk-hol-tart-a-terrapark-ez-ev-vege-fele/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here