VI. Goldtimer Nap a Budaörsi Repülőtéren

0
691

Ragyogó, napsütéses időben zajlott le szombaton a VI. Goldtimer Nap, az oldtimer repülőgépek nagy napja a Budaörsi Repülőtéren. Az évente megrendezett eseményen egész nap igénybe veheti a nagyközönség a Goldtimer Alapítvány önkéntesei által felújított és üzemeltetett gépeket: a Li-2-t, a Po-2-t, a Gerlét, a Kányát és a Cimborát.

A Goldtimer Alapítvány és a MAVAMSZ (Magyar Veteránjárművesek Szövetsége) közösen szervezett veterán jármű találkozót a Budaörsi Repülőtérre május 5-én. A 2011 óta megrendezett esemény idén a hatodik volt, tavaly elmaradt. Jelentőségét most leginkább az adta, hogy a nagyjavított Po-2 hosszú szünet után ismét reptethetett utasokat.

Délelőtt 10 órától várták az érdeklődőket az alapítvány önkéntes munkatársai, és nem hiába. A meghívóban szereplő délután 5 óra helyett még 6 óra után is volt, amelyik repült, például a Li-2, amely menetenként 19 utast vitt magával. Az évnek ezen az egy napján lehet spontán, azonnal sétarepülőzni ezekkel a műemlékekkel, némi sorbanállás után és az alapítvány pénzbeli támogatása mellett.

A Po-2 rendkívül népszerű, mert a repülés igazi élményét nyújtja nyitott kabinjával. Bár a Gerle hasonló élvezeti értéket nyújt, az csak 70 kg alattiaknak elérhető, így jóval kevesebben jelentkeztek rá. Ezeken kívül a repülőtér túlsó végében a vitorlázó Cimbora is rendelkezésre állt, mint nyitott kabinnal rendelkező repülőgép. A Kánya, azaz a negyvenes évekbeli, idősebb Rubik Ernő által tervezett, könnyű motoros kisrepülőgép is egész nap dolgozott. Így aztán a látogatóknak volt alkalmuk ezeknek a gépeknek a tankolását is megtekinteni, amit például a Gerlénél egy hatalmas tölcsér segítségével oldanak meg a szárny tetején.

Az esemény fényét emelte a történelmi időket idéző veterán repülőgépekhez jól illő zene, melyet a Hubay Jenő Ifjúsági Fúvószenekar szolgáltatott.

A veterán autók széles spektruma képviseltette magát a találkozón. A nagyon régi (1938-as) W 170-es Mercedestől kezdve a keleti blokk púpos Wartburgján, Volgáján át az amerikai szépségekig. Legegyedibbnek azonban a Trabant pick up bizonyult.