Új áruházakat nyit az Auchan; cikkünkben a tanszergyűjtésről is írunk

0
410

Négy új áruházat nyit az Auchan Magyarország az idén, a társaság nettó forgalmának 10 százalék fölötti növekedésére számít – derült ki tegnap az áruház sajtótájékoztatóján. A francia társaság húsz évvel ezelőtt Budaörsön indult. Egy átlagos vásárlás tavaly 8379 forint volt náluk.

 

A Magyarországon 19 hipermarketet üzemeltető Auchan sikeresen nyitott a kisebb üzletformák felé, tavaly adták át első szupermarketjüket Szekszárdon, az idén áprilisban pedig első superstore formátumú üzletüket Budapest X. kerületében – mondta Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország vezérigazgatója az üzletlánc csütörtöki sajtótájékoztatóján. Közölte, ősszel Zalaegerszegen és Győrben nyitnak szupermarketet, Sopronban pedig újabb superstore koncepciójú áruházat.
Az Auchan bruttó forgalma a 18 benzinkúttal együtt 363,5 milliárd forint volt a 2017. április 1. és 2018. március 31. közötti üzleti évében, 3,7 százalékkal nőtt az előző évhez képest – ismertette Polgár Gergely, a társaság pénzügyi igazgatója.
A nettó forgalom 5,4 százalékkal 309,5 milliárd forintra nőtt. A vállalat adózott eredménye csaknem 6 százalékkal, 3,8 milliárd forintra emelkedett tavaly az előző évihez viszonyítva – jelezte a pénzügyi igazgató. Kiemelte, hogy a forgalom nem csak az új áruház nyitása miatt nőtt tavaly. A vásárlások száma is emelkedett, meghaladta a 43 milliót, ami csaknem 1 százalékos bővülés az előző évihez képest. Egy átlagos vásárlás 8379 forint volt az Auchan áruházaiban, ami 3 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Fejlesztésekre mintegy 10 milliárd forintot fordítottak tavaly, idén 10-12 milliárd forintot terveznek erre a célra – közölte.
Dominique Ducoux vezérigazgató elmondta, tavaly több területen, a hagyományos és az e-kereskedelemben is jelentős fejlesztéseket hajtott végre az áruházlánc. Idén folytatják a munkát az innováció és az új üzletformátumok területén.
Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a társaság továbbra is nagy hangsúlyt fektet a hagyományosan erős hipermarketekre, tovább fejlesztik ezek szolgáltatásait, ennek jegyében alakították át idén nyáron a budaörsi áruházukat.
Folyamatosan bővíti az Auchan online áruházának lefedettségét is, amely jelenleg Budapest területén és a főváros agglomerációjában – így Budaörsön is – érhető el, és a tervek szerint fokozatosan kiterjesztik országos elérhetőségűre.
A vezérigazgató kiemelte a kőbányai superstore koncepciójú áruházban is elindult a click&collect szolgáltatás, amelynek keretében az üzletben átvehetők az online rendelt termékek is. Tervezik a szolgáltatás szélesebb körben történő bevezetését.

Dominique Ducoux kitért arra is, hogy a csaknem 7 ezer munkavállalót foglalkoztató vállalat fontos célkitűzése a munkatársak megtartása, ennek érdekében átfogó béremelést hajtottak végre 2017-re és 2018-ra vonatkozóan, ami 2 milliárd forintos költséget jelentett. Ezen felül további jóléti intézkedéseket hoztak, amelyek több mint félmilliárd forint kiadással jártak.

S még egy aktuális hír az áruháztól: tanszergyűjtést szerveznek

Egy plusz tanszer megvásárlásával segíthetik a nagycsaládok iskolakezdését az elkövetkező hetekben az Auchan áruházak vásárlói. Az augusztus 16. és szeptember 2. között zajló program célja, hogy a nyárról az iskolára való átállás időszakában megkönnyítse a többgyerekes szülők életét. Az áruház partnere ebben a Nagycsaládosok Országos Egyesülete, és közösen arra ösztönzik az iskolakezdésre készülő családokat, hogy a tanévre szükséges eszközök kiválasztása során tegyenek egy plusz tanszert a kosarukba, aminek egy másik család hasznát veheti majd.

A megvásárolt taneszközt a szülők és gyerekek egy rövid üdvözlő üzenet kíséretében az áruházakban felállított gyűjtőládákba helyezhetik. Az adományt a 12 ezer tagot számláló NOE munkatársai szétválogatják, majd a kiválasztott családokhoz juttatják.

A tanszergyűjtés mellett az áruházlánc a tanévkezdésig folyamatos akciókkal segíti a felkészülést, a kiemelt hétvégéken pedig pedagógusok állnak az eszközök kiválasztásában bizonytalan családok rendelkezésére.