Trenditudás: „Nem a tantárgyakra fókuszálok, hanem a képességekre”

0
118

A Trenditudás-kuckó megálmodója Erdősiné Vörös Ágnes, aki 1999 óta él Budaörsön. A vállalkozását 2011-ben alapította férjével és a napokban költöztek vele új helyre, a Terraparkba. Játékos programcsomagjai által megmutatja a gyermekeknek, hogyan alakíthatják ki és erősíthetik meg tanulási képességeiket.

Mi az, amit önök speciálisan kínálnak a 9-12 éves gyerekeknek? 
– A tanítóképző főiskola befejezését követően folyamatosan kutattam, hogyan válhat a tanulási-megismerési folyamat élménnyé mind a gyermekek, mind a pedagógus számára. Ennek a folyamatnak az eredménye a társasjátékokra, élménypedagógiára épülő képességszövés™ és személyiségfejlesztés programom, tanulásmódszertannal kombinálva. Egymásra épülő programmoduljaimban három korosztállyal foglalkozom. A 8-9 éveseknek jött létre a képességszövő program, ami egy alapozó program a tanuláshoz nélkülözhetetlen képességek fejlesztésére, amelyek a figyelem, logika, nyelv, memória, és végül, de nem utolsósorban a kreativitás. A 10 éveseknek alakítottam ki a Trenditudás programot, ami egy felkészítő program a felső tagozatba lépéshez, képességszövéssel, stabil matematika és magyar tudás tuningolással, bevezető tanulásmódszertani morzsákkal. Ezt követően a 11-12 éveseknek már nagyon izgalmas a tanulásmódszertan program követése, ahol a tanulásmódszertani technikák, trükkök, praktikák a társasjátékok személyiség- és képességfejlesztő erejével kombinálva erősítik meg a gyermekeket abban, hogy észrevétlenül tanulni jó. Programjaim egymásra épülnek, de három közös alappillér fedezhető fel bennük, ezek a képességszövés, a tudáskihívás tanulásmódszertani trükkökkel és a társasjátékok.

Miért éppen ezt a korosztályt célozták meg?
– Egyrészt szülőként azt tapasztaltam, hogy ebben az életkorban volt a legjobb elkezdeni a képességeik edzését, másrészt ez a korosztály tart abban az életszakaszban, amikorra már elsajátították az írás-olvasás-számolás minden csínját-bínját, legalábbis az alapkészségeket tekintve. Ebből kifolyólag mindenféle csuda-dolgokra lehet őket rávenni, amiket további tanulmányaik során remekül tudnak kamatoztatni. Ebben az életkorban lelkesek, jól motiválhatók, nyitottak, érdeklődőek és már kellőképpen önállóak is. A szülők többsége csak felső tagozatban szembesül azzal, hogy gond van. Miért ne előzhetnénk ezt meg? Miért ne alapoznánk meg azt, hogy majd a megnövekedett terheket elbírja a gyerkőc?

Van-e online foglalkozás is, vagy csak helyben? Az hol?
– Online foglalkozást nem tartok, de online elérhető tudásanyagaimmal segítem a gyerekeket és a szüleiket abban, hogy a tanulás egy érdekes megismerési folyamat legyen, ami nem okoz a gyerkőcnek nehézséget. Fontos, hogy én nem a tantárgyakra fókuszálok, hanem a képességekre, ezzel azonban a tantárgyakra is van ráhatásom. Kiscsoportos helyszíni foglalkozásaimat a Terraparkban kialakított Trenditudás-kuckóban tartom. Játékos programcsomagjaim által megmutatom a gyermekeknek, hogyan alakíthatják ki és erősíthetik meg tanulási képességeiket, továbbá a szülőknek is bemutatom, hogyan tud felelős szülőként minőségi időt eltölteni gyermekével mindenki, aki ezt fontosnak tartja. Eközben a gyerkőc tanulási képességeit együtt turbózzuk fel úgy, hogy a felső tagozat kapujában magabiztosan vegye az akadályokat. Ezek a képességek nem tűnnek el az iskola elhagyásával, hanem továbbra is jelen vannak a gyermekek életében. Hiszem, hogy így lesz egyre több Trendi Gyerek és Trendi Szülő közöttünk!

Az önök szolgáltatása hogyan illeszthető be a gyerekek amúgy is zsúfolt órarendjébe?
– 25 éve élünk Budaörsön, három gyermekünket itt neveltük fel. Általános iskolás éveiket a Bleyerben töltötték, így 16 éven át figyelhettük testközelből az oktatás minden szépségét és nehézségét. Általuk tapasztaltam meg és próbáltam ki, hogy mi az, ami segít és működik, hogyan lehet odaadni a gyermeknek mindazt, ami az iskolai oktatásból esetleg kimarad. Tanítványaim kapcsán több helyi iskola életébe is bepillanthattam, több pedagógussal is jó kapcsolatba kerültem. Az elmúlt 30 évben általános iskolai tanítóként, házitanítóként, magánnapközi tanáraként és magántanulócsoport vezetőjeként kipróbáltam és megtapasztaltam, hogyan válhat a tanulási-megismerési folyamat ténylegesen élménnyé. Szülőként hajlamosak vagyunk magunkat okolni, ha nem működnek a dolgok. Nekem is közel harminc évembe került, míg a programomat gyermekeim és tanítványaim által végig csináltam, és láttam, hogy működik. Igaz, rengeteg tananyag zúdul manapság a gyerekekre az iskolában. Ha még mindez nem lenne elég, otthonra is tonnányi házi feladatot kapnak. Ebbe mi is belefutottunk, de én hamar eldöntöttem, nem ez lesz az első. Egy jól megválasztott játék után egészen másként álltak a gyerekeim a feladathoz, nem beszélve arról, hogy az agytekervényeik is már ekkor mozgásba lendültek. Akik kipróbálták, már egy pár hét leforgása után sikerekről számoltak be, akik pedig kitartóan belefektették az energiát, látványos fejlődést mutattak. Ez az energiabefektetés hosszú távon kamatos kamattal igazolja majd azt, hogy jó dolgot tettünk. A boldog, kiegyensúlyozott, érzelmileg stabil, fejlett készségekkel rendelkező gyermek minden szülő álma!

Van-e kedvezmény a budaörsieknek?
Igen, a 2024. szeptemberétől induló programjainkra jelentős kedvezményeket tervezünk részükre, mindhárom programmodulunk árából, mivel a Terrapark új lehetőségeket adott a Trenditudás-kuckó kiteljesítéséhez. Továbbá szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a vakáció idejére nyári táborokat szervezünk. A tábor jellege: Társasjáték Tábor, megfűszerezve csalafinta kihívásokkal és délutáni barangolós programokkal. Heti turnusokban, 8.30-tól 17-ig.

Bővebben: http://www.trenditudas.hu

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here