Bizalmi válság van, egyre nehezebb a marketing a magyar cégek számára
- Az áremelkedés miatt bizalmatlanabbak a vásárlók online
- A cégek számára a bizalomépítés a kiút, ha csökkennek a bevételek
Az árak emelkedésével a vásárlási szokások is megváltoztak. A vevők már kétszer is megfontolják, honnan rendelnek, és a számukra még ismeretlen cégekkel bizalmatlanok. Langmár Zsuzsanna vezető kommunikációs tanácsadó tapasztalata szerint ezek a bizalomépítő eszközök működnek a legjobban ma a marketingben.
„2008 óta nem volt ekkora bizalmi válság, mint ma” – jelenti ki a szakértő. Hozzátette azt is, hogy a 2008-as válságból ma is alkalmazható tapasztalatok maradtak fenn, szépen kirajzolódott, hogy milyen kommunikációs eszközök működtek akkor, mely cégek élték túl a válságot.
Beszéljenek helyettünk az elégedett ügyfeleink
Az önreklám, bármilyen hangzatos is, sosem bír akkora hitellel az érdeklődők szemében, mint ha mások mondanak véleményt egy emberről vagy cégről. Ezért működnek annyira jól az ajánlások is.
„Azt látom, hogy meglepően kevés vállalkozásnál gyűjtik az elégedett vevővéleményeket, a referenciákat. Pedig az elégedett vevőknél nagyobb kincs nincs is a cég számára” – fejti ki a Langmár Kommunikáció vezető tanácsadója.
Az írott, videós vagy fotóval és névvel kiegészített referenciák a marketing kommunikáció több területén is felhasználhatóak. A cégeknek előnye származhat belőle a közösségi médiában, a hirdetésekben vagy a weboldalon is.
A harmadik-negyedik leglátogatottabb aloldal
Ahogy Langmár Zsuzsa megosztja velünk, „a weboldalak jelentős részénél a harmadik-negyedik leglátogatottabb aloldal a Referenciák menüpont alatt található, mégis sokan kihagyják ezt a ziccert. Ahelyett, hogy arról szólna a weboldal szövege, hogy melyik évben alakult meg a vállalkozás, érdemes az ügyfelek pozitív véleményét megmutatni, mert ezzel alakíthatja ki egy vállalkozás a bizalmat.”
Ma már egy-egy nagyobb kiadás előtt bevett fogyasztói szokás utánanézni a cégnek. Ilyenkor a leendő vásárlók a céges oldal mellett felkeresik a közösségi média felületeket is, és megnézik az ott található véleményeket, hozzászólásokat.
Új eszközök a bizalomépítésben
Aki már használja az elégedett vevők véleményét a marketingben, az is tud még fejlődni ezen a területen. Többféle felületen lehetséges ugyanis a visszajelzések gyűjtése.
„Bekérhetjük a véleményeket a webshopban, a marketingrendszerünk automatizmusain keresztül e-mailben, a közösségi médiában az értékelések résznél csillagokat gyűjthetünk, a keresőóriás Google Cégem felületén is tudnak értékelni minket a vevők, de használhatunk ezen vélemények megmutatására pluginokat is. Ezeknek a segítségével a weboldalunkon, az érkezőoldalainkon meg tudjuk mutatni a pozitív értékeléseket, amelyeket más felületeken kaptunk. Például a langmar.hu-n mi behúztuk a csillagos 5-ös Google értékeléseket és megmutatjuk a szöveges részeket is, mert büszkék vagyunk rá, hogy ügyfeleinktől csak és kizárólag 5 csillagot kaptunk – részletezi a lehetőségeket a szakértő.
Díjakat a kirakatba!
A referenciák mellett még sok-sok lehetősége van egy vállalkozásnak megmutatni a kompetenciáját. Hasznos lehet például a díjakat, a hivatalos minősítéseket egy-egy fénykép vagy videó segítségével az előtérbe helyezni a céges weboldalon. Emellett a csapat hozzáértését, motivációját is szívesen látják az érdeklődők.
Langmár Zsuzsa azzal zárta gondolatait, hogy nem szabad elfelejteni, hogy noha nekünk magától értetődő, mások még nem tudják rólunk, hogy értünk ahhoz, amivel foglalkozunk. Ezért gyorsan és látványosan érdemes ezt kommunikálni feléjük. Ha adunk a tudásunkból, attól nekünk nem lesz belőle kevesebb: ezért is írtunk 2008 óta 1500+ cikket arról, hogy ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.