Költözködés és járványügyi szigor az Egészségügyi Központban

0
193

Bár a koronavírus-járvány miatti korlátozások és a Kossuth utca 5. felújítását követő költözések az elmúlt hetekben próbára tették a Budaörsi Egészségügyi Központot felkeresők türelmét, az új terek birtokba vétele örömteli fejlemény az ellátók és a betegek számára is. Az intézmény a szolgáltatások folyamatos biztosításával és naprakész tájékoztatással segíti pácienseit.

November utolsó hetében lezajlott az épületek közötti költözködés a Budaörsi Egészségügyi Központban. A rekordgyorsasággal átalakított Kossuth utca 5-ben a felnőtt háziorvosok, a fogászati szakrendelések, a foglalkozás-egészségügy és a labor kapott helyet.

„Az alapellátási és mintavételezési egységet a járványintézkedéseket betartva, ünnepség mellőzésével, egy pillanatra sem lassítva vették használatba kollégáink és a betegek – mondja Zsákai Zoltán, a szakrendelőt üzemeltető Jump Consulting ügyvezetője. – Pedig van ok az örömre: a Kossuth utca 5. bekapcsolásával fontos állomáshoz érkeztünk, egy hatéves, küzdelmes folyamat zárult le.” Az új helyszínnel nemcsak az átköltöző alapellátások nyernek, hanem egyes járóbeteg-szakrendelések is, amelyek a felszabaduló tereknek köszönhetően ezekben a hetekben jobb elhelyezést kaphatnak a főépületben.

Ami a járóbeteg-ellátást illeti, az eszkalálódó negyedik járványhullám dacára eddig csak kevés rendelési időpontot kellett átütemezni. A vezetés ígérete szerint az intézmény a járóbeteg-ellátás folyamatosságát fenn fogja tartani, amit persze megnehezíthet, ha a járvány súlyosbodásával az egészségügyi személyzet egy részét a COVID-ellátásba vezénylik központilag, vagy ha megbetegedések történnek az ellátó személyzet körében.

Utóbbi megakadályozásában a Budaörsi Egészségügyi Központ továbbra is számít a páciensek együttműködésére: a már jól ismert higiénés és távolságtartási szabályokat be kell tartani, koronavírus-fertőzés tüneteivel pedig szigorúan tilos a szakrendelőbe menni – helyette a háziorvost kell hívni telefonon. A látogatási szabályokat az üzemeltetőt tulajdonló TritonLife Csoport már november 1-jétől országos szinten megszigorította. E szabályok értelmében – a gyermekek, illetve önmagukat csak korlátozottan ellátni képes más személyek kísérői kivételével – családtagok, kísérők nem, kizárólag maguk a betegek léphetnek be az épületbe.

 

Újra időpont kell a laborhoz

A Kossuth utca 5.-be költöző mintavételezési laboratórium esetében a szakrendelő és laborszolgáltató partnere, a Synlab Hungary Kft. az utolsó pillanatig fenntartotta azt a rendszert, amiben némi sorban állással mindenki gyakorlatilag azonnal hozzájutott a kért mintavételes vizsgálathoz. Más kérdés, hogy a várakozás a távolságtartás szigorításával, télvíz idején már nem volt komfortosnak mondható. December 1-jétől végül vissza kellett vezetni a tavasszal már megismert online időpontfoglalást, amire a Synlab weboldalán van lehetőség. Akinek internetes hozzáférése nincsen, délelőtt 11 és délután 1 óra között telefonon is kérhet laborvizsgálati időpontot a +36 30 327 1743-as telefonszámon. Személyes időpontfoglalásra jelenleg nincsen lehetőség. Fontos információ még, hogy míg a legtöbb labordiagnosztikai eredmény 24 órán belül elkészül, a vércsoport- és az ellenanyagszűrés eredményére három munkanapot kell várni.

Online is tájékozódjanak!

A Budaörsi Egészségügyi Központ az tanácsolja, hogy az intézményt felkeresők ne csak a helyben kitett irányító táblák és tájékoztató falragaszok alapján, illetve a betegirányításnál tájékozódjanak, hanem előzetesen az intézmény online felületein is. A fontosabb változások megjelennek az intézmény honlapján és Facebook-oldalán is, amit a budaörsi szakrendelőben rendszeresen megforduló pácienseknek érdemes követniük.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here