Így gondold át, ha stresszes vagy!

0
50

Utána jutott eszedbe, hogy mit kellett volna mondani a főnöknek, az ügyintézőnek, a szomszédnak, a gyereked tanárának, de az adott pillanatban a stressz lebénított és csúnya vita, sírás lett a konfliktus vége? Cikkünk szakértő szerzője egy olyan módszert mutat be, amit alkalmazva, magadat megnyugtatva sikeresen oldod meg a mindennapokban a nehéz helyzeteket.

Befizettek egy hajóútra, de amikor megkapták az utazáshoz a szerződést, kiderült, hogy az apró betűs részben olyan kitételek vannak, ami miatt ők nem tudnak menni –  mesélte néhány hónapja egy ismerősöm. Az idegességtől az egekbe szökött a vérnyomása  és arra kért, hogy segítsek megnyugodni, mert hallotta, hogy ilyesmivel (is) foglalkozom. Végig csináltuk a folyamatot, megfelelő kérdésekkel megbeszéltük a lehetséges alternatívákat, akciótervet készítettünk. Egy hét múlva ragyogó arccal hívott, hogy minden úgy történt, ahogy eltervezte, higgadtan át tudták beszélni egyrészt a párjával, másrészt az utazás szervezővel, hogy végül azt kapják, amit szeretnének. Azóta megjöttek a nyaralásról, az utazás remekül sikerült. „Mi lett volna velünk, ha első dühömben azonnal visszakérem az előleget” – morfondírozott. „Mennyi élménnyel lennénk szegényebbek. Hát igen, ahhoz, hogy józanul, átgondoltan tudjak reagálni a történésekre, higgadtnak kell maradnom. Sokat segítettél...”- zárta le a beszámolót.

A stressz a mindennapi rohanó életünk kényszerű velejárója. Gond van a gyerekkel, nem tanul, párkapcsolati kommunikációs félreértések árnyékolják be a mindennapokat, nehezen boldogulunk a kollégákkal, a szomszéddal, idegesítő szokások keserítik a mindennapokat, gyakran szorongunk feladatok elvégzésével kapcsolatban és sorolhatnám. Ma már tudományos kutatások igazolják, hogy a testünk különféle sokszor súlyos betegségekkel  lázad, ha elfojtjuk az érzelmeinket, vagy ha nem vagyunk képesek megfelelően kifejezni azokat. Pedig van, hogy elég akár egyetlen jól eltalált mondat a stressz oldásához.

Az általam alkalmazott módszer az „NLP – coaching szemléletben”. A rövidítés jelentése Neuro (az elme) Lingvisztikus  (a nyelv) Programozás. Az idegrendszer szabályozza a testi funkcióinkat, a nyelv meghatározza, hogyan lépünk kapcsolatba, hogyan kommunikálunk az emberekkel, a programozás pedig a világ modelljeit jelenti, melyet mi alkotunk. Az NLP tehát eszközöket és képességeket biztosít az egyéni fejlődéséhez, keretet biztosít a megértéshez. Következetesen alkalmazva megtanulható,  hogy ne utána, amikor már késő, hanem a probléma felmerülésekor lássuk át a helyzetet és tudjunk arra jól reagálni.

Milyen esetekben tudok segíteni? A hétköznapi apróbb stresszes helyzetekben, mint például araszolás a reggeli csúcsban, soha nem találom induláskor a kulcsom, a kollégám pont akkor telefonál hangosan, amikor koncentrálnom kell. A kihívások kapcsán rendszeresen jelentkező stresszek esetén, például állásinterjú, vizsga, verseny  stb., és a fóbiák feldolgozásában, egyebek között ha szorongsz a tömegben, hivatalokban.

Mi fog történni? Szembesülünk a problémával és megforgalmazzuk a problémát. Majd közösen végigbeszélve megtaláljuk a saját élményeiden keresztül a tartós, saját megoldást. A számodra kialakított, egyéni megoldási mód veled marad, így később, más hasonló saját stresszes esetekben is képes leszel alkalmazni, mert test-tudati szinten tanulod meg kezelni – korunk népbetegségét – a stresszt.

Írta: Preiner Anna Mária

coach, NLP mester, motivációs térképező

Bővebben: http://pscoachmuhely.hu/preinerannamaria

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here