A szakrendelő üzemel, fejlődik

0
517
Stabil háttérrel már a jövőn gondolkodnak

A koronavírus-járvány harmadik hulláma zajlik, a Budaörsi Egészségügyi Központ működése a folyamatos terhelés és az extra feladatok dacára folyamatos. Az intézmény munkatársi gárdája megküzd a napi feladatokkal – és derűsebb napokra készül. Zsákai Zoltán ügyvezető igazgatót kérdezzük.

Az őszi betegelégedettség-mérésben a szakrendelőt felkereső páciensek kifejezetten magas pontszámot adtak a járványkezelésre. Ön is elégedett?

Inkább továbbadom a dicséretet azoknak, akiket elsősorban megillet. Munkatársaimnak – az orvosoknak, valamint a gyógyításban közvetlenül vagy áttételesen részt vevő dolgozóknak –, akik sokszor több fronton helytállva tartják fenn a betegellátást, illetve a budaörsi pácienseknek, akik a nehézségeket és kényelmetlenségeket megértéssel fogadták, és maximálisan kooperáltak, kooperálnak a rendkívüli szabályok betartásában.

Milyen kihívásokkal kellett szembenézni?

Fenntartottuk az ellátás folyamatosságát, szünet nélkül üzemeltettük az összes szakrendelést. Ennek feltétele volt, hogy sikerrel óvjuk meg a gyógyítókat. A járvány első hullámától gondoskodtunk a biztonság megteremtéséről. Előrelátással és jelentős ráfordításokkal időben beszereztük a szükséges védőeszközöket még akkor is, amikor ezekből hiány volt a piacon. Dolgozóinkat folyamatosan szűrjük. A szervezettség hozzásegített, hogy a gyorsan változó helyzethez mindig alkalmazkodni tudjunk. Az egynapos sebészet újraindítása, a budaörsi bölcsődék és óvodák dolgozóinak tesztelése, amit egy éve folyamatosan végzünk, vagy – legújabban – a háziorvosi praxisokat kisegítő oltóponti munka extra kihívást jelent, sok ember együttműködését kívánja. Túlzás nélkül mondhatom, hogy ezeket a feladatokat nagyon rövid idő alatt, gyakorlatilag egyik napról a másikra tudtuk megoldani, mégpedig úgy, hogy a betegbiztonságból egy jottányit sem engedtünk.

Ezalatt változások is voltak az intézmény életében.

Majzik Ernő főorvos, a kiváló ortopéd traumatológus, sportsebész személyében új orvos igazgatónk van, ő gondoskodik az elért eredmények megőrzéséről és a további szakmai fejlődésről. Nagyon pozitív fejleménynek értékelem, hogy csatlakozni tudtunk a TritonLife Csoporthoz. A Jump Consulting integrációja bizonyítja, hogy jelentős értéket hoztunk létre. A dinamikusan fejlődő magánegészségügyi cégcsoport a jövőre nézve stabil hátteret ad, biztosítja az erőt a további fejlesztésekhez. Sokan tartottak attól is, hogy az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló törvény bevezetése milyen hatással lesz a Budaörsön szerződéssel munkát vállaló orvosokra. Nos, ezek az aggodalmak alaptalannak bizonyultak, a külső munkavállalási engedélyeket mindenki megkapja, így orvoslétszámunkat – a törzsgárda megtartása mellett – még bővíteni is tudtuk. Egyáltalán: a változásokat úgy sikerült menedzselnünk, hogy a betegek alig vettek észre valamit, már ha a járvány miatti intézkedéseket leszámítjuk.

A telefonos betegirányításra azért továbbra is van panasz.

Pontosítanék: a jogos panaszok az intézmény elérhetőségére vonatkoznak, nem a betegirányítók munkájára, akik odaadással és türelemmel dolgoznak. Általános, nem csak minket érintő jelenségről van szó, ami a járvánnyal függ össze. A gyógyító munka egy része és a tanácsadó jellegű ellátások nagy része telemedicinába ment át, vagyis telefonon zajlik. A valódi kapacitásgondok tehát nem a telefonhívások fogadásában vannak: ha a szakrendelésen az orvos egyszerre lát el beteget személyesen és ad tanácsot egy másik páciensnek telefonon, a további hívókat egyszerűen nincs hová kapcsolni. Itt az intézményvezetés orvosi hasonlattal annyit tud tenni, hogy bypass beavatkozásokkal tehermentesíti a szűk keresztmetszeteket. A legújabb ezeknek a megoldásoknak a sorában az online időpontfoglalás bevezetése, ami a napokban fordul célegyenesbe. Ez azt jelenti, hogy a beteg interneten is tud időpontot foglalni, majd az intézménybe megérkezve, a recepciót kikerülve kóddal tud bejelentkezni a kiválasztott szakrendelésre. A fogadótérben már áll az erre szolgáló terminál, a napokban indul a tesztüzem.

Jelentős forgalmat bonyolít a koronavírus-labor.

Nagy könnyebbség pácienseinknek, hogy ha egészségügyi ellátásuk során koronavírustesztre van szükségük, nem kell máshová utazniuk, a vizsgálat helyben elvégezhető. Emellett piaci igényeket is kiszolgálunk. Jelenleg a hatósági áras PCR-vizsgálat mellett 15 perces antigéngyorstesztet és szerológiai (vérvizsgálatos) tesztet is kínálunk. Utóbbit azok igénylik, akik gyanítják, hogy kvázi észrevétlenül átestek a betegségen, és ezt a védettségi igazolvány megszerzése érdekében igazolni akarják, illetve azok is, akik meg kívánnak győződni róla, hogy a beadott oltás nyomán létrejött-e, illetve milyen mértékben alakult ki védettségük. Ezekre a vizsgálatokra különféle élethelyzetekben – munkahelyen, utazáshoz, veszélyeztetett emberekkel való találkozást megelőzően – lehet szükség. Honlapunkon bővebb tájékoztató olvasható, erre kijelölt munkatársunk készséggel nyújt további felvilágosítást.

Mivel lenne elégedett egy év múlva?

Sok mindent tudnék mondani, hadd emeljek ki egyetlen aspektust. A koronavírus közvetlen áldozatai mellett sok embernek okoz szenvedést, hogy egyéb, gyakran krónikus panaszaikkal nehezen jutnak el az orvoshoz, ami állapotuk stagnálását vagy romlását hozhatja magával. Ezt mi pontosan érzékeljük nemcsak a járóbeteg-szakellátásban, hanem Magyarország legelső sokszakmás, évi több mint kétezer műtétet végző egynapos sebészetének üzemeltetőiként is. Akkor lennék elégedett, ha egy év múlva ebben a tekintetben már teljesen kiderülne felettünk az ég, és visszatérne az életünk a normál kerékvágásba. Humán kapacitásbővítéseinkkel, eszközberuházásainkkal, technikai fejlesztéseinkkel, valamint a közeljövőben induló infrastrukturális fejlesztési programunkkal, ami a rendelők és a műtőblokkok megújítását és bővítését foglalja magában, ennek érdekében fogunk dolgozni a következő időszakban.

A Budaörsi Egészségügyi Központban elérhető koronavírustesztek

SARS-CoV-2 RT-PCR direkt vírusvizsgálat

19 500,– Ft (hatósági ár)

SARS-CoV-antigén gyorsteszt

15 000,– Ft

ELISA szerológiai vizsgálat vénás vérből védettségi igazolványhoz

11 000,– Ft

ELISA oltásspecifikus szerológiai vizsgálat vénás vérből az oltás nyújtotta védettség ellenőrzésére

16 900,– Ft

A vizsgálatok hétfőn, szerdán és csütörtökön 8.00 és 10.00 óra között zajlanak az udvaron felállított konténerlaborban. Bejelentkezni és fizetni a betegirányítóban kell. A konténerbe a behívás érkezési sorrendben történik, előzetes időpontfoglalásra nincs lehetőség. A mintavételek menetéről és a vizsgálatok előtti táplálkozási korlátozásokról az intézmény honlapján lehet tájékozódni.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here