A generáció, amelynek sikerült megélhetéssé tennie a hobbiját

0
124

A Z generáció tagjainak – a 90-es évek második, és a 2000-es évek első felében született korosztály – felnőtté válásának demográfiai hatásait érdemes figyelemmel kísérni. Ezeknek, a digitális bennszülöttként is emlegetett tinédzsereknek és fiatal felnőtteknek a magabiztossága az online térben, a kultúránk több területén teljesen átformálja az eddigi tradíciókat, ezáltal számos dologról teljesen megváltoztatva az elképzeléseinket, legyen az oktatás, utazás, vásárlás, sajtó- és médiafogyasztás vagy éppen szórakozás.

A korosztály, amely szívesen töltötte egy gamer szék ölelésében a szabadidejét, mostanra számos influenszert és profi tartalomgyártót termelt ki magából. De hogyan válhatott a konzol játékok szeretete megélhetéssé?
A konzol játékok ezeknek a fiataloknak nem csak az új, virtuális világokba való menekülést és a szórakozást jelentik, az online gaming számos más kaput is kinyit számukra, például a barátokkal és játékos társakkal való közösségépítés, sőt még a pénzkeresés lehetőségét is.

A gamerek a játék során megtanulják, hogyan lehet követőtábort és közösséget építeni, valamint influencerré vagy tartalomgyártóvá válni.

A közös érdeklődés közösségépítő ereje nem ismer határokat. A játékosok korlátok nélkül kapcsolódhatnak egymáshoz, elégíthetik ki szociális igényeiket és mélyíthetnek el baráti kapcsolatokat a világ különböző pontjairól. Sok fiatal gamer számára az online kommunikáció a játékos társakkal kiváló lehetőség idegen nyelvek elsajátítására vagy gyakorlására is. A játék köré épülő mozgalmak, fan klubok és közösségek segítenek kialakítani egy közös, országhatárokat átívelő identitást, ami a generáció tagjait egy ismerős, jól bevált platformon hozza össze.

A felhasználók élete átkerült a fizikai valóságból az online térbe: a felszerelésüket (pl. játékok, kontrollerek, gamer székek stb.) online áruházak, tudásukat pedig olyan online felületek segítségével fejleszthetik, mint a YouTube vagy a Twitch.

Az ilyen platformok gamer influencerei olyan tartalmakkal látják el őket, melyekből megtanulhatnak különböző trükköket, miközben megkapják azt a szórakozást, amit keresnek.

Ezek a gamer csatornák egy új kaput nyitnak afelé, hogy a játékszerető fiatalok megélhetéssé tegyék azt, amit hobbiként csinálnak.

Ahogy az online gaming népszerűsége folyamatosan növekszik, úgy válik egyre inkább láthatóvá a Z generáció demográfiai hatása. Bár nem ez az első generáció, akik ezekkel a játékokkal játszanak, azonban csak nekik sikerült olyan szinten integrálniuk az életükbe, hogy megtalálják benne a pénzkereseti lehetőséget.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here