A Creascola igazgatója többek között a pótfelvételiről (2. rész)

0
44

Papp György a Creascola igazgatója: „Soha nem éreztem eddigi munkám során, hogy a teljesítmény orientáltság és az érezzék jól magukat a tanulók, ellentétpár lenne.”(2. rész)

Inspiratív légkör, odafigyelő közösség

A szeptemberben 5., 6., és 7. osztállyal induló Creascoláról már egyre többen hallottak és olvashattak lapunkban is. Ezúttal Papp György leendő iskolaigazgatóval folytattuk a múlt heti beszélgetést, például azzal, hogy ez egy nyolcosztályos gimnázium, tehát jogos elvárás, hogy az egyetemi tanulmányokra készítsen fel, amit azonban ő nem nevezne negatív értelemben vett teljesítményorientációnak.

Az első részt azzal fejeztük be, hogy kiknek javasolja, hogy használják ki a pótfelvételi lehetőségét?

Erre nem könnyű jó választ adni. Alapvetően motivált, a tanulás iránt elkötelezett, jó képességű diákokat várunk. Ennek megléte nem mindig derül ki a jelentkezők előéletből. Sokan felvételiztek olyanok, akik már évek óta magántanulóként teljesítik a tanulmányi kötelezettségüket. Valamiért kilógtak az adott iskolai csoportból. Velük kapcsolatban fogalmazták meg a szülők, hogy gyermeküknek ez a 45 perc frontális óra, a sok házi feladat, az este kilencig a könyv és füzet előtt töltött idő nem megfelelő. Röviden összefoglalva a számon kérő/büntető tanítási, nevelési módszer. Ezen változtat gyökeresen az élmény alapú, felfedeztető oktatás. Persze sokakban él az aggodalom, hogy a nagyszerű, odafigyelő és szerető légkört megteremtő tanító néni után jön a felső tagozat, az elfogyó osztálylétszám, a túlterhelt tanárok, az egyre gyakoribb tanárhiány a gyorsuló fluktuáció. Nálunk ez biztosan nem így lesz.

Az, hogy az önök most induló iskolájába különböző helyekről jelentkeztek a gyerekek, milyen hátrányokkal és előnyökkel jár? Miként szeretnék kiépíteni az új osztályközösségeket?

Közel harminc évig dolgoztam nyolcosztályos gimnáziumban. Ott a nyolcosztályos képzés mellett négyosztályos is működik. Meggyőződésem és a tapasztalataim is alátámasztják, hogy a negyedik utáni váltás jó időpont. Ennek semmilyen hátrányát nem látom. A négyosztályos képzésnél sokszor tapasztaltam, tapasztaltuk kollégáimmal, hogy már nehéz a rögzült szokásaikon változtatni. Ez bizony jelent hátrányt. Az új közösségek kialakításában nagyon fontos szerep hárul az osztályfőnökre és helyettesére. A napokat ráhangoló beszélgetésekkel kezdjük és nagyon sok lehetőséget biztosítunk a közös munkára és együttlétre.

Mikorra áll fel a teljes tantestület és mit tudna a kollégáiról elmondani?

A nevelőtestület már 2019 szeptemberétől megkezdte a közös munkát, a felkészülést. Mindannyian elkötelezettek az iskola célkitűzései iránt és lelkesen készülnek az induló tanévre. Én érkeztem a legkésőbb a csapathoz, január óta veszek részt a munkában.

A kamaraerdei helyszín, az épület, a környezet milyen adottságokkal rendelkezik?

Az épület könnyen átalakítható oktatási célra és biztosítja a bővülés, bővítés lehetőségét is. Tágas udvar szolgálja a diákok pihenőidejének egészséges eltöltését, a testmozgást.

Mit kérnek (a tandíjon kívül) a szülőktől, illetve mit várnak el tőlük?

A szülői háztól alapvetően az együttműködést várjuk, hiszen diákjain a gyerekeik. Így közös érdek, hogy mindent tegyünk meg tehetségük kibontakoztatásáért, azért hogy kiegyensúlyozott, harmonikus felnőttekké váljanak, a társadalom hasznos tagjai legyenek.

Természetesen ezen az alapvető együttműködésen túl is számítunk a szülők támogatására az iskolai élet minden területén. Számítunk mozgósítható kapcsolataikra, tapasztalataikra és segítségükre abban, hogy diákjainknak, gyerekeiknek a lehető legideálisabb feltételeket biztosítsuk képességeik kibontakozásához.

Ez az iskola teljesítményorientált lesz-e vagy a cél, hogy jól érezzék magukat a tanulók, illetve hol van a kettő között az optimális egyensúly?

Ez egy nyolcosztályos gimnázium. Jogos elvárás, hogy az egyetemi tanulmányokra készítsen fel. Soha nem éreztem eddigi munkám során, hogy a teljesítmény orientáltság és az érezzék jól magukat a tanulók, ellentétpár lenne. Egy inspiratív légkörű, a diákokra odafigyelő közösség biztosítja a jóérzést, és az általunk alkalmazni gondolt oktatási módszerek együttesen garantálják a „szeretek iskolába járni” érzést.

Korábbi cikkeink:

 1. rész Papp Györggyel ITT

https://budaorsinaplo.hu/a-kozosseg-es-az-innovacio-iskolaja/

https://budaorsinaplo.hu/igy-kepzelik-el-a-mai-gyerekek-a-jovot-kiallitas-nyilt-a-varoshazan/