Fontos a pihentető alvás

0
37

Nyugodalmas jó éjszakát!

 
 
Fontos a pihentető alvás A tudományos és technikai fejlődés rengeteg változást és újítást hozott modern világunkba. A gépesítés megkönnyítette mindennapi munkánkat, ám ez korántsem jelenti azt, hogy stresszmentessé vált az életünk.
 
 

A tudományos és technikai fejlődés rengeteg változást és újítást hozott modern világunkba. A gépesítés megkönnyítette mindennapi munkánkat, ám ez korántsem jelenti azt, hogy stresszmentessé vált az életünk. A munkában, vagy a magánéletben szinte mindenki szembesül különféle nehézségekkel, problémákkal, melyek leküzdése sok energiát igényel, és gyakran vezet idegeskedéshez, aggodalomhoz. A hosszú, fárasztó munkanapok után szervezünknek, idegrendszerünknek egyaránt szüksége van pihenésre, kikapcsolódásra. A mély, pihentető alvás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy testünk regenerálódhasson, illetve agyunk fel tudja dolgozni a történéseket, eseményeket és azok ránk gyakorolt hatásait. A stressz és a feszültség miatt sokszor nehezen, vagy nem tudunk elaludni, vagy ha mégis sikerül álomba szenderülnünk, nyugtalanul, éberen forgolódunk. A pihentető alvás az egészség alapfeltétele, hiszen, ha ezt nem tudjuk biztosítani, fáradtan, kimerülten ébredünk reggel. A tartós fáradtság stresszhez, fejfájáshoz, rossz hangulathoz, magas vérnyomáshoz, szív-és érrendszeri és emésztési problémákhoz, betegségekhez vezethet. Gyengül az immunrendszerünk, romlik az emlékező és koncentrációs képességünk, öregíti a bőrt és még számos egészségkárosító hatása van mind a fizikai, mind mentális állapotunkra.

Hogyan teremtsünk az alváshoz ideális körülményeket?-Tippek a mély alváshoz

1., Az optimális pihenés egyik legfontosabb feltétele, az, hogy jó minőségű és rugózású legyen az ágyunk és matracunk, és a bőrbarát anyagból készült ágyneműt és párnákat használjunk. Kényelmes, pamut hálóruhát viseljünk az éjszakai alváshoz.
2., Szellőztessünk a hálószobában gyakran! Legyen mindig friss, tiszta a levegő!
3., Lehetőségeinkhez mérten, minél több időt töltsünk a szabadban napközben.
4., Ne hanyagoljuk el a rendszeres testmozgást sem! Délután 5-7 óra a legjobb időpont az edzésekre.
5., Hálószobánk hőmérsékletére is figyeljünk, lehetőleg ne legyen túl meleg abban a helyiségben, ahol álomra hajtjuk a fejünket. Az ideális hőmérséklet 16-20 Celsius fok között van.
6., Lefekvés előtt 1 órával ,már ne fogyasszunk nehéz ételeket, alkoholt vagy koffeintartalmú italokat!
7., Egy kellemes zuhany vagy fürdő ellazít, felfrissít, ami szintén elősegíti a nyugodt alvást.
8., Igyekezzünk éjfél előtt ágyba kerülni!
9., Az esti pihenés előtt nem ajánlott televíziót, filmet nézni, mobiltelefont vagy számítógépet használni, hiszen a vibráló fények zavaróan hatnak az agyra és nyugtalanságot okoznak.
10., A túl kevés vagy a túl sok alvás sem egészséges. Kb.6-8 óra (amennyiben mély és valóban pihentető alvásról van szó) alvás a legideálisabb. A délutáni szieszták 1 óránál ne legyenek hosszabbak.
11., Az utcáról vagy a szomszédoktól beszűrődő zajok akadályozzák a pihenést. A gépjárművek, a munkagépek, a kutyák ugatása vagy a szomszédok hangos veszekedése sokunknak megkeserítheti az éjszakáit. Még a csendes , békés, kevésbé forgalmas lakókörnyezet sem mentes a zajoktól. A zajok hatására hosszabb ideig tart, amíg álomba merülünk, és megnő az alvás közbeni testmozgások száma. Szerencsére már erre is van megoldás. A falakra hangszigetelő paneleket, az ablakok elé hanggátló függönyöket, a padlóra pedig akusztikai szőnyegeket helyezhetünk el, így jelentős mértékben lecsökkenthetjük a kellemetlen zajokat, lármákat. Ezek az akusztikai elemek speciális anyagokból készülnek, amelyek szerkezetükből adódóan hatékonyan nyelik el hangokat, ezért kiválóan alkalmasak hangszigetelésre, ráadásul igényes kialakításuknak köszönhetően esztétikus lakberendezési kiegészítők is.

Álmodjunk szépeket!

Korunk népbetegségének nevezhetjük a stresszt és a szorongást. A pszichés és lelki tünetek mellett kedvezőtlen fizikai hatásaik súlyos egészségügyi következményekkel járhat. Örökké rohanó, feszültséggel teli hétköznapjainkon nélkülözhetetlen a békés, harmónikus pihenés, a nyugodt éjszakai alvás.