Miért együnk kiwit?

0
180

A kiwi eleve nem tartozik a drága egzotikus gyümölcsök közé, és amikor egy-egy nagyobb szállítmány érkezik belőle valamelyik magyarországi bevásárlóközpont élelmiszer részlegére (Budaörsön bőven van ilyen hely), ha nem fogy el, egy hét múlva már akciósan próbálják kiárusítani. Pedig rengeteg módon felhasználható, gyümölcsturmixba vagy gyümölcssalátába, és különleges az íze. S ami alighanem a legfontosabb: a dietetikusok szerint is nagyon egészséges.

A kiwi legfontosabb tulajdonságai:

Támogatja az emésztést, mert egy aktinidin nevű enzimet tartalmaz, amely segít a szervezetünknek a fehérjék megemésztésében. Ezen felül magas rosttartalmának köszönhetően segít megakadályozni a székrekedést és a fokozott gázképződés.

Segít szabályozni a vérnyomást, ugyanis sok benne a kálium, segít egyensúlyban tartani az elektrolitokat, valamint ellensúlyozni az ételekkel bevitt nátrium hatásait is.

Óvja a DNS-t, mert olyan antioxidánsok találhatók benne, amelyek együttesen remek sejtvédők.

Erősíti az immunrendszert, mert magas a C-vitamin tartalma, és mivel sok benne az antioxidáns is, így összességében nagyon jó hatással van az immunrendszerre.

Segíthet a fogyásban, hiszen alacsony a glikémiás indexe, így nem okoz túlzott vércukorszint-ingadozást, és mivel gazdag rostforrás, hozzájárul, hogy jóllakottnak érezzük magunkat.

Véd a szívbetegségektől, mert csökkentheti a vérrögök kialakulását. Hasonlóan jót tesz a szívnek és az érrendszernek, mint az aszpirin, de nincs semmilyen mellékhatása.

Forrás: care2.com, fotó Kótány Katica