Jó hír az ingázóknak: március 1-tól Budapesten is elég a megye- (vagy ország-)bérlet

0
422

A (vár)megyebérlet (9450 forint) és a Budapest-bérlet (9500 forint) megvásárlása helyett március 1-től a BKK járatain is elég (vár)megyebérlet, vagyis az ingázók utazásai költségei megfeleződnek. De az is jól jár, aki megyehatáron át is gyakran utazik, mert a 18500 forintos országbérlet szintén jó lesz fővárosban is.

„A mai nap jó híre, marad a Budapest bérlet, azaz nem növekednek a buszon utazó budaörsiek terhei. Karácsony Gergely és Lázár János megállapodtak, ezzel megoldódott a hetek óta tartó bizonytalanság. (…) A megállapodás még kedvezőbb. A megállapodás legfőbb nyertesei az utasok, köztük kiemelten az agglomerációban élők, akik számára a megállapodás egyszerűbb és olcsóbb utazást tesz lehetővé: a megyebérlet (9450 forint) és a Budapest-bérlet (9500 forint) megvásárlása helyett ugyanis a jövőben elég lesz megvenniük a megyebérletet, vagyis az utazásai költségeik megfeleződnek. Ezzel utazhatnak egész Budapesten és az agglomerációban!” – írta tegnap a Budaörsiek közösségi oldalon Wittinghoff Tamás polgármester.
Íme a jó hír hátterében álló megállapodásról az MTI közleménye:

„A Budapest-bérlet változatlanul érvényes marad a főváros egész területén, a Pest vármegyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet március 1-től a BKK járatain is elfogadják – erről állapodott meg hétfőn Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere és Lázár János építési és közlekedési miniszter a főpolgármesteri hivatal hétfői tájékoztatása szerint.
Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján.
A közlekedők járnak legjobban a miniszter és a főpolgármester megállapodásával, mert az az utasok százezrei számára teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közösségi közlekedés használatát.
A felek abban állapodtak meg, hogy az eddigi, számos vitára okot adó költségalapú elszámolás helyett a Budapest-bérletből, a Pest vármegyei bérletből és az országbérletből származó bevételt, és az ahhoz kapcsolódó menetdíjkiegészítést – az adott érvényességi terület sajátosságaihoz igazodóan – teljesítményarányosan osztják meg.
A miniszter és a főpolgármester egyetértett abban is, hogy az eddig a Fővárosi Önkormányzatot illető évi 12 milliárd forint normatív költségvetési támogatás helyett 2024-től a felek egy olyan rendszert alakítanak ki, amely egyaránt szolgálja a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés bevétellel nem fedezett költségeinek megtérülését.
A minisztérium és a főváros lezárja a tavaly év végén megszűnt korábbi agglomerációs megállapodással kapcsolatos elszámolási vitákat is. Az új, átfogó megállapodás eredményeként a Fővárosi Önkormányzat az agglomerációs költségtérítés 2022-2023-as elszámolásként 5,57 milliárd forintot fizet a MÁV-nak – ismertették.
A megállapodás technikai részleteit a minisztérium és az önkormányzat a közlekedési vállalatok bevonásával dolgozza ki úgy, hogy az 2024. március 1-jén hatályba léphessen – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal közleményében.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here