Magyarország kormánya március 13-án úgy rendelkezett, hogy a koronavírus járvány miatt a védelmi intézkedések részeként március 16-tól az összes iskolát bezárja és ún. tantermen kívüli digitális munkarend bevezetését irányozza elő. Ezzel kapcsolatban lapunk megkérdezte a budaörsi iskolákat, hogyan tesznek ennek eleget. A Kesjár Csaba Általános Iskola részéről az intézmény vezetője, Tóth Krisztina válaszolt kérdéseinkre.
A digitális távoktatásban a Kesjár iskola alapvetően a Blogger elnevezésű felületet használja egységesen, ahol minden osztálynak külön blogja van, ahova a tanárok feltöltik a tananyagot (például saját dokumentumba szerkesztve vagy a téma megértését segítő Youtube videót belinkelve, stb.) és a többnyire önálló munkát igénylő házi feladatot. Utóbbit, az elkészítést követően a tanulók legtöbbször email-ben küldik vissza a tanárnak, egyes tantárgyakból akár képek, saját készítésű kis videók kíséretében. De itt is akad, aki napi szinten tart órát tanítványainak Skype-on.
Tóth Krisztina igazgató asszony elmondta, az oktatás tantermen kívüli digitális munkarend infrastrukturális feltételeivel a diákok többsége rendelkezik, a felszereléssel kapcsolatban három család kért segítséget, amit természetesen az iskola megold számukra.
Mivel előreláthatólag tanév végéig fennmarad ez a helyzet, a diákok tudásának mérésére vonatkozó módszereket is ki kell dolgozniuk a tanároknak a távoktatás részeként. A Kesjár iskola tanulóinak számonkérését Tóth Krisztina így jellemezte: „Kíméletes és változatos”. Kollégái közül van, aki online írat témazáró dolgozatot, más email-ben, de kihangsúlyozta, ”nem ez van a fókuszban, hanem a nyugalom, a lépésenkénti haladás”.
Kapcsolódó cikkünk: