A Szent Benedek iskola igazgatója a távoktatásról

0
30

Magyarország kormánya március 13-án úgy rendelkezett, hogy a koronavírus járvány miatt a védelmi intézkedések részeként március 16-tól az összes iskolát bezárja és ún. tantermen kívüli digitális munkarend bevezetését irányozza elő. Ezzel kapcsolatban lapunk megkérdezte a budaörsi iskolákat, hogyan tesznek eleget ennek a kihívásnak. A Szent Benedek Középiskola és Alapfokú Művészeti Iskola Budaörsi Tagintézménye részéről Ambrus Gergő igazgató válaszolt kérdéseinkre.

A Szent Benedek középiskola igazgatója, Ambrus Gergő pozitívan áll az oktatásban beállt kényszerű megoldáshoz: „Egy olyan lehetőségnek fogjuk fel a digitális oktatásra való átállást, ami a 21. századi oktatási módszerek alkalmazásával előrelépést jelenthet a tanításban” – fogalmazott. „A digitális oktatás tárháza szinte kimeríthetetlen, így kollégáink bőven válogathatnak a lehetőségek közül” – tette hozzá.

 

Arra a kérdésre, hogy milyen internetes felületeket használnak, az igazgató elmondta, hogy az e-Kréta és a Moodle rendszeren keresztül adják át a feladatokat, tananyagokat a diákoknak. A március 13-i bejelentést követően a többi iskolához hasonlóan, hétvégén már ők is a megoldáson dolgoztak. A rendszer kiépítését néhány nap alatt elvégezték. „Folyamatos a tanárok online képzése, tanulóinknak is adunk segítséget a rendszer használatához. Ezen a platformon lehetőség van szöveg, hang, videó megosztásra” – tájékoztatott Ambrus Gergő.

A diákok körében az osztályfőnökök érdeklődtek a családok eszközparkja iránt, eddig nem kaptak visszajelzést eszközigényre, így valószínűleg minden tanulónak rendelkezésre állnak otthonában a digitális munkarendhez szükséges feltételek.

Végül, a tanulók tudásának számonkérésére vonatkozó kérdésre azt a választ kaptuk, hogy erről a szaktanárok saját digitális kompetenciájuk alapján döntenek a lehetőségek közül, melyek például a Skype-kapcsolatos felelet, projekt munkák, beadandók, tesztek.

Kapcsolódó cikkeink:

Átállás a távoktatásra: a Budaörs és környéki iskolák tapasztalatai

 

Turcsik Viktor: Most nem a számonkérés, hanem a tanulók érdeklődésének a fenntartása a fontos

A Mindszenty iskola így állt át a digitális munkarendre