Ide most kevés a dialógus, határozott fellépésre van szükség!

0
380
Ismét gyűlés volt a Budaörsi Oktatási Dialógus fórumon

Negyedik alkalommal ültek össze a pedagógusok, óvónők, egyéb szakemberek és szülők – a kezdetihez képest lényegesen kisebb létszámmal -, hogy megvitassák a pedagógusok, szülők és diákok 9 pontjának soron következő követelését (A szakmai szabadság, a korszerű nemzeti alaptanterv és a szabad tankönyvválasztás), azonban a kormányzat nemrégiben kiadott törvényjavaslata miatt – mely ha megvalósulna, nagyon hátrányos lenne a pedagógusoknak, gyerekeknek, szülőknek egyaránt – más irányt vett a találkozó és azt vették előre, hogy mit a legszükségesebb tenni most ebben a helyzetben.

Ezúttal a Herman iskolában gyűltek össze az érintettek a Dialógus az oktatásért rendezvényen. Turcsik Viktor, az iskola igazgatója köszöntőjében provokációra biztatott, amit úgy értett, hogy viták során jobban domborodjon ki a megbeszélés során, mi nem működik jól az oktatási rendszerben.

Keller László, volt országgyűlési képviselő, itt azonban csak mint szülő szólalt fel soron kívül és azonmód „élt is” a provokáció lehetőségével, ugyanis ő hívta fel a figyelmet arra és kezdeményezte, hogy az összejövetelen most foglalkozzanak a múlt héten a kormányzat részéről kiadott törvénytervezettel, melynek társadalmi véleményezésére csak nagyon kevés időt adtak. „Most sokkal veszélyesebb a helyzet, mint volt ezelőtt néhány hónappal” – figyelmeztetett. „Határozott és kemény választ kell adni” – jelentette ki.

Rögtön egyetértett vele Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSz) ügyvivője, és azonmód tájékoztatott is: „A kormány arra készül, hogy megváltoztatja az összes munkajogi részét a működésünknek, a munka törvénykönyvéből és a közalkalmazotti törvényből összeszedték a lehető leghátrányosabb rendelkezéseket, plusz még kitaláltak olyanokat, amelyeket büntetésnek szánnak. És úgy módosítanák a köznevelési törvényt, ami szintén hátrányos, de mindenki számára: nevelő testületeknek, szülőknek, diákoknak egyaránt!”

Jelezte, hogy legsürgősebb, hogy sokan aláírják az aHang petíciót, mely egy mintalevél, mely a törvénytervezet hibáira hívja fel a figyelmet. Minél többen aláírják, annál erősebb nyoma lesz annak,  annak, hogy a társadalmi véleményezés nem ért egyet az egész törvénytervezettel.

Gyorsan kell lépni, mert a határidő március 10-e!

A nedolgozzingyen.hu és a Civil Közoktatási Platform honlapján érthetően magyarázzák el a törvénytervezet hátulütőit.

Simkó Edit tanár, aki januárban az elsők között mondott fel, szintén ezen a véleményen volt: „Pont a szabadság lenne a témánk ma, és pont most akarnak megfosztani az utolsó szabadságjogainktól! A legfontosabb téma most, a szikra csiholása” – mondta, utalva arra, hogy gyorsan kell most sokakat mozgósítani.

Elhangzott még, hogy nagyon fontos lenne, hogy akik még nem tették, pedagógusok lépjenek be valamelyik szakszervezetbe, ez legális, őket is védi és a szakszervezetet is erősíti.

Korábbi cikkeink:

Az első összejövetelről itt írtunk.

A pedagógusok megbecsüléséről a második alkalommal volt szó.

A harmadik összejövetel a motiválásról szólt.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here