A kora tavaszi reggelek még csípősek, az utak pedig nedvesek és csúszósak lehetnek, amely megnehezíti a vezetést. A Budaörsi Rendőrkaptányság Baleset-megelőzési Bizottsága összeállította a legfontosabb tanácsokat, hogy a vezetők az ilyen helyzetekben elkerülhessék az úgynevezett lefutásos baleseteket.
A Budaörsi Rendőrkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében az alábbiakat tanácsolja:
Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!
Az ütközések megelőzése érdekében fontos a megszokottnál nagyobb – akár többszörös – követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.
Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti – hiszen a jobb és bal oldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak -, kezdetben csak vegyék le a lábukat a gázról, így lassítsák az autót, mivel a hirtelen fékezés nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
A pánik miatti erős fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A bal oldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva. Fékezzünk finomam, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.
Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől!