Egy cég vezetése vagy akár az egyéni vállalkozás rengeteg kötelezettséggel jár. Ha terheinket szeretnénk némileg könnyíteni, érdemes már a székhely kiválasztásánál a legjobb megoldás mellett dönteni.
Székhelyszolgáltatás, a láthatatlan titkár
A székhely nem extra luxus, hanem szükséges alapfeltétele egy cég alapításnak. A követelmények szerint pedig ehhez vagy egy saját tulajdonú ingatlannal kell rendelkeznünk, ami főként egy induló vállalkozás esetén nem mindig adott, vagy pedig egy olyan albérlettel, aminek a tulajdonosa írásos szerződésben jóváhagyta a számunkra, hogy használjuk a bérleményt székhelyként. A székhelyszolgáltatók, amilyen például a Logosz, ez utóbbi esetben lehetnek jó megoldás.
A székhelyszolgáltatás lényege ugyanis, hogy a cég átvállalja azokat az irodai kötelezettségeket, amiket efféle segítség nélkül nekünk kellene ellátni. Nevezetesen a hivatalos iratok tárolását, illetve a hivatalos és egyéb postai küldemények átvételét, valamint a hatósági ellenőrzések során történő képviseletet stb. Fontos, hogy a székhelyen mindig elérhetőnek kell lennünk, akár egy esetleges ellenőrzéskor is.
Pénz- és időmegtakarítás
Az adminisztratív terhek átvállalása tehát önmagában könnyebbséget jelent, ráadásul a székhelyszolgáltatás díja meg sem közelíti egy saját, önálló iroda fenntartásának a költségeit, beleértve a bérleti díjat és a titkárság vezető bérét. Tehát pénzt és időt spórolunk meg.