Bedobták magukat és az aludobozt

0
328

Két aludoboz visszagyűjtő automata üzemel városunkban, az egyik a Tesco, a másik az Auchan áruházban. Az aludobozok anyagának mintegy 75%-a folyamatosan újrahasznosul. A lakossági szemléletformálás volt a célja a most lezárult „Dobd Be Magad” kampánynak. S már el is indult az újabb, “Akár minden doboz nyerő doboz” nyereményjáték az automata használók táborának növeléséért, ami december 11-ig tart.

Akár 13 napig ingyen és folyamatosan üzemeltethetnénk tévénket, vagy 316 órán át működtethetnénk számítógépünket, illetve akár 100 napig egyfolytában világíthatnánk szobánkban annyi energiával, amennyit a „Dobd be magad” környezetvédelmi kampány egy-egy résztvevője által szelektíven gyűjtött alumíniumdobozok újrahasznosításával megtakarítottunk.

A 80. születésnapját tavaly ünneplő alumínium italdoboz visszagyűjtésének és újrahasznosításának szükségessége szinte egyidős e csomagolóanyag történetével. A világon először 1935-ben az Egyesült Államokban, a virginiai Richmondban töltöttek italt – sört – alumíniumdobozba, de már akkor gondoskodtak a csomagolás, vagyis az aludobozok visszagyűjtéséről. A népszerű csomagolóanyag szelektív gyűjtése már a kezdetekben is, csakúgy, mint napjainkban, egyszerre volt gazdasági és környezetvédelmi szükségszerűség. Ennek oka az, hogy újrahasznosított alumíniumból, az elsődleges nyersanyagból készülő fémhez képest 95%-os energiamegtakarítással gyárthatunk újra alumíniumdobozokat és más hasznos termékeket.

Hihetetlen, de igaz, hogy a világon valaha legyártott és forgalomba hozott aludobozok anyagának mintegy 75%-a napjainkban is körfogásban van, mivel folyamatosan újrahasznosításra kerül. A ma vett üdítőnk dobozában ezért ott van a szüleink és nagyszüleink korában forgalomban lévő aludobozok anyagának jelentős hányada is.

A lakossági szemléletformálás volt a célja a most lezárult „Dobd be magad” környezetvédelmi edukációs kampánynak is, amelynek egyik résztvevője a budaörsi Auchan volt. „A kampány célja elsősorban maga a fiatal felnőttek oktatása, az újrahasznosítás fontosságának népszerűsítése volt, így a visszagyűjtés számának hirtelen növekedése nem is volt olyan mértékű a kampány ideje alatt, mint az más kampányunk során szokott alakulni. Egy hónap alatt összesen 31.682 darab alumínium italdobozt gyűjtöttek vissza a Returcom Nonprofit Kft. által indított és most lezárult edukációs program résztvevői az országszerte mintegy 200 kiskereskedelmi áruházban elérhető aludoboz gyűjtő automatákkal. Budaörsön két aludoboz visszagyűjtő automata üzemel, az egyik a Tesco, a másik az Auchan áruházban. A kampány után azonnal indult egy újabb nyereményjátékunk, ez azonban már más célt szolgál. Az Auchannal közös együttműködésben szervezett “Akár minden doboz nyerő doboz” elnevezésű nyereményjáték – amely jelenleg is tart – célja, az automata használók táborának növelése mellett, a már az automatákat használó közönség még nagyobb elégedettségének szolgálása. A kampányunk 6 hétig tart, november 2-től december 11-ig. Fődíjunk egy 300.000Ft értékű utazás valamint a játékosok között kisorsolásra kerül 60db 10.000Ft értékű Auchan vásárlási utalvány is Auchan kártya formájában. A játék részét képezi egy különdíj játék, melyhez nem kell mást tenni a játékosoknak, mint kitölteni egy kérdőívet, mellyel még jobban megismerjük a felhasználók szokásait, igényeit. A kérdőív kitöltők között kisorsolunk egy Auchan kártyát 100 000Ft értékben” – mondta Adorján Abigél, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs menedzsere.

A játékról további részletek: www.nyerodoboz.hu