Az Illyés tanulmányi átlaga 4,75 lett – interjú Árendás Péterrel

0
1260

Árendás Péter a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium igazgatója: „Már érezzük, és tartok tőle, hogy egyre jobban fogjuk érezni a Budaörsöt sújtó önkormányzati forráselvonásokat”. A gimnáziumban idén 4,75 az iskola összes tanulójának összes tantárgyból szerzett tanulmányi átlaga.

Mint az Illyés közösségi oldaláról kiderül: idén 4,75 az iskola összes tanulójának összes tantárgyból szerzett tanulmányi átlaga. Ez az elmúlt 5 év legjobb eredménye. Minek tulajdonítja?

A tanulmányi átlag évek óta e körül mozog, néhány század eltéréssel. Az Illyésben hosszú évek óta egy nagyon tudatos és szakmailag, pedagógiailag kiemelt felkészültségű tanári kar oktatja-neveli a nagyon jó képességű, motivált diákokat.

Hogy sikerültek az érettségik, volt-e bármilyen probléma?

Minden diák nagyon korrektül és eredményesen vett részt a távoktatásban, nagyon szépen felkészült az érettségire. A végzős évfolyam (109 tanuló) összesen 430 középszintű és 178 emelt szintű érettségi vizsgát tett. A középszintű érettségik átlaga: 4,86, az emelt szintűeké 4,92. A tanulók több mint felének (56 fő) kitűnő lett az érettségije. Egy teremben 7-8 tanuló írásbelizett, mindenki példásan betartotta a biztonsági intézkedéseket (maszkhasználat, fertőtlenítés, távolságtartás, stb.), senki nem hiányzott az érettségiről.

A távoktatásnak milyen negatív és pozitív tapasztalatai voltak? Ha nem lesz vírusveszély, megtartanak-e a normál tanítás során ezekből valamit?

Március 16-án azonnal beindult a távoktatás. Úgy döntöttünk, hogy az a legfontosabb szempont, hogy ne essenek ki értékes napok, mindenki kezdje el olyan módszerekkel, eszközökkel, amit ismer, amelyekhez ért. Lényegében két verziót használtunk az elmúlt három hónapban. Abban maradtunk, hogy tanév végén egy alapos elemzés után választunk a két lehetőség közül, augusztusban felkészülünk rá, és szeptembertől egységesen a kiválasztott verzió szerinti távoktatást folytatunk, ha újra szükség lesz rá. Ez az elemzés a végéhez közeledik, egy héten belül döntünk. Abban is döntöttünk, hogy (függetlenül a járványügyi helyzettől), szeptembertől rendszerbe állítunk (működésben tartunk) távoktatási „szolgáltatásokat”, hogy bármikor „élesíteni lehessen” a rendszert.

A következő tanévre hányszoros a túljelentkezés, milyen átlag felett vettek fel diákokat és milyen egyéb szempontok szerint döntöttek?

A nyolcadikosok közül 2 osztálynyi tanulót veszünk fel (60-65 főt), ide 400 diák jelentkezett, a hatodikosok közül 1 osztálynyit (30-33 főt), ide 200 diák jelentkezett, azaz a mintegy 100 férőhelyre 600-an, 93 különböző általános iskolából. A felvételi pontszámot két összetevőből számítjuk: az általános iskolai osztályzatokból és a felvételin megszerzett matematika és magyar tesztek pontszámából. A bekerülési ponthatár évről-évre változik (elsősorban az adott évben megírandó felvételi tesztek nehézségétől függően). Az Illyésbe felvettek tanulmányi átlaga 4.8 körül van.

Az Aramis sportcsarnok használata körül úgy tudom gondok voltak Önök és az egyesület között. Megoldódtak-e és ha igen, miként?

Az Aramis SE és az Illyés gimnázium (valamint a Budaörsi Diáksport Egyesület) között a csarnok építése alatt és megnyitása óta is kiváló (volt) a kapcsolat. Ám valóban voltak viták a gimnázium és a fenntartó tankerület között abban, hogy a fenntartó heti hány órában bérelje a csarnokot, testnevelés órák tartására. Szerencsére gyorsan sikerült megegyezni a tankerülettel.

Megérezték-e, meg fogják-e érezni, hogy a budaörsi önkormányzat gazdálkodását sújtják az állami elvonások?

Már érezzük, és tartok tőle, hogy egyre jobban fogjuk érezni a Budaörsöt sújtó önkormányzati forráselvonásokat. A város vezetői és a képviselő-testület az összes budaörsi pedagógust érintő, támogató Clementis ösztöndíjat próbálja megőrizni, de a város életében nagyon fontos szerepet betöltő egyesületeknek, alapítványoknak biztosan jóval kevesebb támogatás jut, mint korábban.

A idén az Illyésben is szokatlan módon zajlott a ballagás. Az igazgató ballagási beszéde ITT tekinthető meg.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here