A keresőmotorok rangsorolási tényezők alapján határozzák meg, hogy mely weboldalak kerüljenek a találatok élére. Ezek a szempontok eltérőek attól függően, hogy milyen böngészőben történik a keresés. Mivel hazánkban a leggyakrabban használt kereső a Google, kifejezetten ennek működését vizsgáljuk.
A Google rangsorolás több ezer tényezőt használ, amelyeknek pontos súlyozása titkos. Emiatt kiemelten fontos szerepe van annak, hogy melyekre kerül a hangsúly, ha a cél az adott weboldal előrébb juttatása a találati listán. Cikkünkben a rangsorolási szempontok közül a tartalom minőségének hatását vizsgáljuk.
Egyedi, releváns tartalom
Fontos, hogy a tartalom aktuális kérdésekkel foglalkozzon, hasznos információkat tartalmazzon, valamint egyedi legyen. Máshonnan másolt szöveg ne kerüljön a weboldalra, és ugyanaz több helyen ne kerüljön publikálásra a honlapon. A Google előnyben részesíti az új tartalmakat, ezért érdemes rendszeresen sort keríteni frissítésekre.
Számos elemzés foglalkozik azzal a témával, hogy milyen terjedelem az ideális, és arra jutottak, hogy a Google első 10 pozíciójában szereplő találatok esetében a hossz 1400-2000 szó. Ez alapján a hosszabb változatok jobban teljesítenek, de ez nem feltétlenül igaz minden esetben. Szóval általánosságban nem lehet meghatározni az ideális terjedelmet, hiszen az nagymértékben függ a témától és az olvasó céljától.
Jól strukturált szöveg
Továbbá elengedhetetlen, hogy a tartalom jól strukturált legyen. Ez nemcsak keresőoptimalizálás szempontjából fontos, hanem a felhasználói élmény tekintetében is. A megfelelő tagoltság megkönnyíti az olvasók számára, hogy megtalálják a szükséges információkat. Az átláthatóság érdekében érdemes többféle címsort használni, de alkalmazhatóak számozott listák és felsorolások is.
A lényeg, hogy a szöveges tartalom könnyen olvasható legyen. Arra is van példa, hogy a Google kiválogatja ezeket a listákat a cikkekből, és külön kiemelt snippetként megjeleníti, amennyiben a keresési lekérdezésnek megfelelnek a kulcsszavak.
Egyéb tényezők
A Google rangsorolási szempontjai közül a tartalom minőségén kívül számos egyéb tényező van, amelyeket érdemes beépíteni a keresőoptimalizálás folyamatába. Így lehet pozitív elmozdulást elérni a weboldal keresési pozícióiban és az organikus keresési forgalmában. A tényezőkhöz tartozik többek között a felhasználói élmény, a kulcsszó optimalizálás, a feltérképezhetőség és indexelhetőség, a technikai SEO, az oldalra mutató külső linkek, a keresési szándék és a tartalom összhangja.
A cikkben a tartalom minőségének hatásával foglalkoztunk. Ha néhány mondatban kell megfogalmazni a lényeget, fontos, hogy a szöveg egyedi legyen és értékes információkat tartalmazzon. Továbbá figyelni kell a rendszeres frissítésekre, hiszen az újabbakat előnyben részesíti a Google. Mindemellett kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a tartalmak jól strukturáltak legyenek. Azonban nem szabad az időt pazarolni a kulcsszavak számának halmozására, vagy a publikálási dátumok frissítésére. Ehelyett inkább arra kell fókuszálni, hogy a szövegek megfeleljenek az olvasók igényeinek, és jól körbejárják az adott témát.