Frissítve! A szülők között sincs egyetértés abban, mi a jó most az alsós gyereküknek

0
532

Nagyon nem egységes az egyes iskolákon belül sem, hogy hány gyerekkel és milyen módon kezdték meg tegnap az alsó tagozatokban az oktatást, és még nagyobbak a különbségek iskolák között. Átfogó képet a budaörsi intézményekről (Egyes iskola, Kesjár, Herman, Bleyer) nem tudunk adni, de sikerült több szülőtől és különböző helyekről információkat kapni. Frissítés: a tankerülettől kapott adat szerint Budaörsön a tanulók fele élt a a jelenléti oktatás lehetőségével.

Ami egyértelmű, hogy a szülők között sincs egyetértés abban, mi a jó most a gyereküknek. Így van, aki annak örül, hogy a kormányzati rendeletet betartva náluk megkezdték a jelenléti tanítást, és a tanító néni kifejezetten biztatta őket, vigyék be a másodikosokat, mert ő már túl van mindkét oltáson és szeretné bepótolni azt, amit online nem tudott megtanítani az osztályának. Ennek ellenére kicsit kevesebb, mint a fél osztály jelent meg. És van, aki pont azért méltatlankodik, mert náluk az elvi tiltás ellenére az online oktatás folytatódik, mivel rajta kívül a gyereke osztálytársainak a szülei az otthontartás mellett döntöttek. Neki viszont a járványtól való félelemnél az a fontosabb, hogy a szintén másodikos kisfia kívánsága teljesüljön, és végre újra közösségbe mehessen. A felügyelet bár fontos, ám másodlagos szempont  – mondta az anyuka -, mert elvileg a nagymamára rábízhatták volna a gyereket.

„Nálunk … -ben 11 gyerek volt bent, 21 gyerek otthon. A bentiek és a tanító néni maszkban, és bár volt online élő közvetítés, abból alig lehetett hallani valamit. A szülők ezért felajánlottak egy korlátlan mobilkártyát és mobil routert, hátha ettől a továbbiakban jobb lesz a minőség.”

„Nálunk 18 gyerek maradt otthon és 12 ment iskolába, köztük az én fiam is. A két tanítónk közül azonban egyik sem volt fizikailag jelen az iskolában, így helyettesek, egy számunkra ismeretlen tanító és egy pedagógiai asszisztens vezették a foglalkozásokat. Vagy nevezzem tanóráknak?”

„Szia, harmadik osztály, 10 gyermek maradt ma távol. A többieknek minden rendben zajlott.”

„A lányomnak már nagyon hiányzott az iskola, és bár igyekszünk betartani minden járványügyi szabályt, ha menni akar, menjen – gondoltam -, ha már a rendelet szerint ki kellett nyitniuk az iskoláknak. Végül a beígért 16 gyerek helyett 13-an voltak bent, de szerintem nem az én döntésem volt felelőtlen, ahogy azt a szülői csoportban a gyereküket otthontartók állítják.”

„Azt gondoltam, csak 10-20 gyerkőc lesz egész Budaörsön, akiknek a szülei nem tudnak otthon maradni! A gimis lányomat sem engedném suliba! Persze ő egyedül itthon lehet.”

Országosan az iskolákban a tanulók 75 százaléka jelent meg – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) az MTI-vel. Budaörsi adatot csak az Érdi Tankerület adhat ki, ha kapunk tőlük választ, frissítjük cikkünket. Saját, nem reprezentatív felmérésünk szerint azonban nálunk valószínűleg jóval az országos átlag alatti lehet ez az arány.

(Frissítés: „Kérésére tájékoztatom Önt, hogy a budaörsi iskolákban az alsós tanulók mintegy  fele  élt a jelenléti oktatás lehetőségével.Üdvözlettel: Rigó Katalin Tankerületi igazgató.)

Több szülőtől hallottuk még, akik most otthon tartották a gyereküket, hogy ha nem változik addig a kormánydöntés, vagy jövő héttől már valóban megszűnik az osztályukban is az online oktatás, valószínűleg bemennek, mert nem akarnak hosszabb hiányzást.

A jelenlegi legfrissebb hivatalos tájékoztató az érvényben lévő szabályokról Kásler Miklós EMMI miniszter április 16-án kiküldött levele az iskoláknak. Ebben egyebek között az áll, hogy az alsósok április 19-től térhetnek vissza a tantermekbe, a felsősöknek május 10-ig digitális tanrend van. De a gyermekek, tanulók hiányzásával kapcsolatban kellő rugalmassággal, mindemellett a hatályos jogszabályok és a kiadott intézkedési tervben foglaltak figyelembevételével járjanak el az iskolaigazgatók. Továbbá 250 óránál több hiányzás esetén, amennyiben a tanuló teljesítménye a tanítási év folyamán érdemjeggyel nem volt értékelhető, osztályozóvizsgát kell tenni. Leszögezte, hogy a jelenléti és digitális oktatás párhuzamosan nem folytatható, de „ez nem zárja ki ugyanakkor annak lehetőségét, hogy az intézmény – amennyiben erre lehetőség van – biztosítsa a jelenléti oktatásba való online bekapcsolódás lehetőségét egy tanuló számára” – fogalmazott a levélben.

A gyakorlat azonban más…

Korábbi cikkünk az iskolanyitás bejelentéséről ITT olvasható.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here