A Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Nap (ILCAD) alkalmából már kilencedik alkalommal végzett országszerte közös ellenőrzéseket a vasúti átjáróknál a MÁV és a rendőrség június 2-án. Az akció idején a közúton közlekedők többsége betartotta a KRESZ előírásait, a tapasztalatok szerint azonban a járművezetők egy része nincs tisztában azzal, mit jelent a vasúti átjáró „fokozott óvatossággal” történő megközelítése.
A Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Nap (ILCAD) alkalmából már kilencedik alkalommal végzett országszerte közös ellenőrzéseket a vasúti átjáróknál a MÁV és a rendőrség június 2-án. Az akció idején a közúton közlekedők többsége betartotta a KRESZ előírásait, a tapasztalatok szerint azonban a járművezetők egy része nincs tisztában azzal, mit jelent a vasúti átjáró „fokozott óvatossággal” történő megközelítése. Volt, aki megállt az átjáró előtt és körülnézett, mintha nem működne a fénysorompó, de volt olyan is, aki nagy sebességgel hajtott át. A közlekedésrendészek számos autóst bírságoltak meg súlyos szabálysértés miatt. A gyalogosokat és kerékpárosokat pedig arra kellett figyelmeztetni, hogy a fénysorompó tilos jelzése ellenére már ne keljenek át a vágányokon.
A „Cselekedj biztonságosan a vasúti átjárókban” című, 2009 óta évente megtartott Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Kampány részeként csaknem nyolcvan rendőr országosan több mint 50 helyszínen ellenőrizte a közúti közlekedőket, 46 vasutas biztonsági szakértő pedig szórólapokkal és szóban hívta fel az autósok, gyalogosok és kerékpárosok figyelmét a kockázatokra. Különösen arra, hogy a vonatok a vasúti átjárókban elsőbbséget élveznek, mert a váratlanul tilosban átkelők előtt nem tudnak megállni a több száz méteres fékútjuk miatt. Az átjárón áthaladás veszélyeire utaló szórólapokat és a figyelemfelhívást az autósok egyértelműen kedvezően fogadták, és jelezték, hogy a médiából már hallottak a kampányról. Az ellenőrzések helyszíneit a vasúttársaság a rendőrséggel egyeztetve határozta meg, az elmúlt évek baleseti helyzetelemzései alapján.
A rendőrök mérték a járművek sebességét, megfigyelték az átjárón való áthaladást, az indokolatlan megállást, illetve hogy a vezetők betartják-e a sebességhatárokat, a vasúti átjárók figyelmeztető és tiltó jelzéseit. Az ellenőrzés ideje alatt a közúton közlekedők többsége betartotta a KRESZ előírásait, ami főként a rendőri jelenlétnek volt köszönhető, azonban a járművezetők egy része a vasúti átjáró „fokozott óvatossággal” történő megközelítésével nincs tisztában. Volt, aki megállt az átjáró előtt és körülnézett, mintha nem működne a fénysorompó, de olyan is előfordult, hogy nagy sebességgel közelítették meg az átjárót. A vezetés közbeni mobiltelefon használat már kevésbé jellemző, mint az előző években.
A gyalogosok többsége a sorompó piros jelzése előtt megállt, és türelmesen megvárta a biztonságos továbbhaladás feltételeit, de több esetben kellett felhívni a figyelmet arra, hogy a fénysorompó tilos jelzése ellenére már ne keljenek át a vágányokon.
A MÁV kiemelt feladatának tekinti, hogy mindent megtegyen a vasúti átjárókban bekövetkező közlekedési balesetek megelőzése, illetve számának csökkentése érdekében. Éppen ezért – az útátjárós fejlesztések mellett – a rendőrséggel közösen minden évben nagy erőfeszítéseket tesz, többször is közös akcióval hívja fel a közúton közlekedők figyelmét a biztonságos áthaladásra.