A sikeres hirdetések titka a jól átgondolt, célzott kommunikációban rejlik. Sok kampány azért nem hoz eredményt, mert az üzenet nem éri el a célközönség ingerküszöbét. Az árakciók helyett egyedi, vonzó ajánlatok kidolgozása a kulcs, amelyeket a weboldalon és a hirdetésekben is érdemes hangsúlyozni. Budaörsi vállalkozások számára a helyi hirdetési módszerek és a professzionális online jelenlét kombinációja nyújthat igazi sikert.
Hatékonyabb weboldal és webes kampányok
Több, mint másfél évtizede foglalkozom weboldal készítéssel a Pixelhuszár színeiben. Az évek során észrevettem, hogy nagyon sok hirdetési kampány azért megy félre, mert az üzenet nem talál be a célközönségnél.
Még mielőtt bármilyen hirdetésbe belekezdenél, érdemes az elejétől végig gondolnod azt, hogy mit fogsz kommunikálni a cégedről.
Több tucat online és offline kampányt láttam belülről, és mindig az volt az érzésem, hogy a döntéshozók aránytalanul sok időt és figyelmet szentelnek a külsőségekre:
- “40-es helyett legyen 38-as a betűméret”
- “fél centivel legyen nagyobb a margó”
- “a kék legyen egy kicsit halványabb”.
Ne érts félre, fontos a design, és én is szeretem, ha a végeredmény egységes és harmonikus.
De ha közben a lényegi üzenet nincsen kidolgozva, akkor nem fog működni a hirdetés. A “csak írjuk ki a szolgáltatásokat és az árakat” stratégia már nem igazán működik.
A legrosszabb, amit minden esetben érdemes messzire elkerülnöd: az árakciózás. Ezzel a saját profitodat égeted el. Hosszabb távon nem tudod a minőséget fenntartani alacsony árak mellett, és előbb-utóbb jön majd valaki, aki alád ígér. Az árversenyt nem érdemes megnyerni, mert egy egyre mélyebbre tartó, lefelé vezető spirálhoz vezet.
Legyen szó óriásplakátról, szórólapról, vagy weboldalról, a legfontosabb az ajánlat, amelyet kínálsz.
Végső soron ez fogja meggyőzni (vagy hidegen hagyni) az érdeklődőidet.
Árakció helyett érdemes egy jól kidolgozott, a lehetséges ügyfeleid számára vonzó ajánlatot kidolgoznod.
Gondold végig, hogy a szolgáltatásod vagy terméked mellé milyen extrákat tudsz biztosítani, amelyet mások nem ígérnek.
Csak néhány példa:
- hűtőszekrény esetén adj extra garanciát (a gyártói garancián felül)
- helyszíni munkálatok esetén adj ajándékba extra takarítást (amit a konkurens cégek lehet, hogy nem vállalnak be)
- új mosógép gép vásárlása esetén vállald el a helyszíni beszerelést (ez hatalmas segítség lehet olyanoknak, akik nem értenek a műszaki dolgokhoz)
- vállalj be rugalmas hétvégi nyitvatartást (van, aki hétköznap nagyon elfoglalt)
- visszatérő vevőknek nyújts soron kívüli terméktámogatás (ezért sok ügyfél hálás lesz)
- generálkivitelező vállalkozás esetén vállald fel, hogy nem emelkednek menet közben a költségek (ez egy erős hívószó)
- szállíts óra-perc pontossággal házhoz (ennek sokan fognak örülni, mert így nem kell egész nap a futárt várniuk).
Ezek mind-mind olyan extra vállalások, amelyeket hajlandó a piac megfizetni. Az a réteg, akinek fontosabb a minőségi kiszolgálás, örömmel fog magasabb díjat fizetni.
Gondold tehát át, Te miben vagy jobb, mint mások!
Miben gyengélkednek azok, akikkel egy piacon vagy? Milyen sztereotípiák keringenek a szakmáddal kapcsolatban?
Dolgozz ki olyan garanciákat, extra vállalásokat, amelyek az ezekkel kapcsolatos félelmeket semlegesítik!
Aranyszabály, hogy csak olyat vállalj be, amelyet ténylegesen tartani is tudsz.
Ezt a jól kidolgozott ajánlatodat ne csak a hirdetéseidbe sződd bele. Azt javaslom, hogy a weboldaladon is ez legyen az ajánlatod.
Gyakorlati tippek, budaörsi vállalkozásoknak
Most szinte mindenki a weben hirdeti magát, ilyenkor érdemes lehet a régi, jól bevált offline hirdetési módszereket kipróbálni:
- Ha a vállalkozásod Budaörsön működik, üzlethelyiséggel, vagy irodával, akkor regisztráld magadat a Google térképre. Rendelkezel weboldallal? Akkor azt is add meg a regisztráció során, így a térképen keresztül is kaphatsz látogatókat.
- Hirdess a helyi rádióban, újságban, híroldalon. A célzott, helyi reklámok segítenek a budaörsi és környékbeli embereket elérni.
- Próbáld ki a szórólapozást. A legjobb, ha valamilyen kuponkódot, vagy utalványt osztasz ki, így azt is tudod mérni, hogy mennyi megkeresés jött a szórólapról.
- Vegyél részt környékbeli workshopokon, üzleti találkozókon, tréningeken. Amellett, hogy új ügyfeleket és partereket hozhat a számodra egy ilyen találkozó, a készségeidet is fejlesztheted.
Weboldal tippek
Az online jelenlét megkerülhetetlenné vált, mert mostanra szinte mindenki internetezik.
Jöjjön néhány, weboldalakhoz kapcsolódó tipp:
- Az első a weboldal készítés: csináltass egy profi, mobilra optimalizált, keresőoptimalizált céges weboldalt. Ez segít abban, hogy a potenciális ügyfelek könnyebben megtaláljanak az interneten.
- Indíts Google Ads és Facebook kampányokat, hogy növeld az online láthatóságodat. A célzott hirdetésekkel több emberhez eljuttathatod az ajánlatodat.
- Építs e-mail listát és küldj rendszeresen hírleveleket. Ez hatékony módja annak, hogy fenntartsd a kapcsolatot a meglévő ügyfeleiddel. Továbbá, elérheted azokat is, akik egyébként egyszerűen kilépnének a weboldaladról – anélkül, hogy ajánlatot kértek volna.
- Indíts blogot a weboldaladon, ahol hasznos és érdekes tartalmakat oszthatsz meg az érdeklődőkkel. Két pozitív hatása is van, ha blogolsz: egyrészt több látogatód lesz, másrészt egy laikus számára is világos lesz, hogy értesz a szakmádhoz, és így szakértőként fog Rád tekinteni.
Bízom benne, hogy hasznosnak találtad a tippeket. Bevillant esetleg egy-két ötlet? Valósítsd meg mielőbb, amíg a lendület tart benned. Ha pedig weboldalra van szükséged, nyugodtan keresd a Pixelhuszárt.