Vállalkozási tippek, nemcsak budaörsi vállalkozások számára

0
115

A sikeres hirdetések titka a jól átgondolt, célzott kommunikációban rejlik. Sok kampány azért nem hoz eredményt, mert az üzenet nem éri el a célközönség ingerküszöbét. Az árakciók helyett egyedi, vonzó ajánlatok kidolgozása a kulcs, amelyeket a weboldalon és a hirdetésekben is érdemes hangsúlyozni. Budaörsi vállalkozások számára a helyi hirdetési módszerek és a professzionális online jelenlét kombinációja nyújthat igazi sikert.

Hatékonyabb weboldal és webes kampányok

Több, mint másfél évtizede foglalkozom weboldal készítéssel a Pixelhuszár színeiben. Az évek során észrevettem, hogy nagyon sok hirdetési kampány azért megy félre, mert az üzenet nem talál be a célközönségnél.

Még mielőtt bármilyen hirdetésbe belekezdenél, érdemes az elejétől végig gondolnod azt, hogy mit fogsz kommunikálni a cégedről.

Több tucat online és offline kampányt láttam belülről, és mindig az volt az érzésem, hogy a döntéshozók aránytalanul sok időt és figyelmet szentelnek a külsőségekre:

  • 40-es helyett legyen 38-as a betűméret
  • fél centivel legyen nagyobb a margó
  • a kék legyen egy kicsit halványabb”.

Ne érts félre, fontos a design, és én is szeretem, ha a végeredmény egységes és harmonikus.

De ha közben a lényegi üzenet nincsen kidolgozva, akkor nem fog működni a hirdetés. A “csak írjuk ki a szolgáltatásokat és az árakat” stratégia már nem igazán működik.

A legrosszabb, amit minden esetben érdemes messzire elkerülnöd: az árakciózás. Ezzel a saját profitodat égeted el. Hosszabb távon nem tudod a minőséget fenntartani alacsony árak mellett, és előbb-utóbb jön majd valaki, aki alád ígér. Az árversenyt nem érdemes megnyerni, mert egy egyre mélyebbre tartó, lefelé vezető spirálhoz vezet.

Legyen szó óriásplakátról, szórólapról, vagy weboldalról, a legfontosabb az ajánlat, amelyet kínálsz.

Végső soron ez fogja meggyőzni (vagy hidegen hagyni) az érdeklődőidet.

Árakció helyett érdemes egy jól kidolgozott, a lehetséges ügyfeleid számára vonzó ajánlatot kidolgoznod.

Gondold végig, hogy a szolgáltatásod vagy terméked mellé milyen extrákat tudsz biztosítani, amelyet mások nem ígérnek.

Csak néhány példa:

  • hűtőszekrény esetén adj extra garanciát (a gyártói garancián felül)
  • helyszíni munkálatok esetén adj ajándékba extra takarítást (amit a konkurens cégek lehet, hogy nem vállalnak be)
  • új mosógép gép vásárlása esetén vállald el a helyszíni beszerelést (ez hatalmas segítség lehet olyanoknak, akik nem értenek a műszaki dolgokhoz)
  • vállalj be rugalmas hétvégi nyitvatartást (van, aki hétköznap nagyon elfoglalt)
  • visszatérő vevőknek nyújts soron kívüli terméktámogatás (ezért sok ügyfél hálás lesz)
  • generálkivitelező vállalkozás esetén vállald fel, hogy nem emelkednek menet közben a költségek (ez egy erős hívószó)
  • szállíts óra-perc pontossággal házhoz (ennek sokan fognak örülni, mert így nem kell egész nap a futárt várniuk).

Ezek mind-mind olyan extra vállalások, amelyeket hajlandó a piac megfizetni. Az a réteg, akinek fontosabb a minőségi kiszolgálás, örömmel fog magasabb díjat fizetni.

Gondold tehát át, Te miben vagy jobb, mint mások!

Miben gyengélkednek azok, akikkel egy piacon vagy? Milyen sztereotípiák keringenek a szakmáddal kapcsolatban?

Dolgozz ki olyan garanciákat, extra vállalásokat, amelyek az ezekkel kapcsolatos félelmeket semlegesítik!

Aranyszabály, hogy csak olyat vállalj be, amelyet ténylegesen tartani is tudsz.

Ezt a jól kidolgozott ajánlatodat ne csak a hirdetéseidbe sződd bele. Azt javaslom, hogy a weboldaladon is ez legyen az ajánlatod.

Gyakorlati tippek, budaörsi vállalkozásoknak

Most szinte mindenki a weben hirdeti magát, ilyenkor érdemes lehet a régi, jól bevált offline hirdetési módszereket kipróbálni:

  • Ha a vállalkozásod Budaörsön működik, üzlethelyiséggel, vagy irodával, akkor regisztráld magadat a Google térképre. Rendelkezel weboldallal? Akkor azt is add meg a regisztráció során, így a térképen keresztül is kaphatsz látogatókat.
  • Hirdess a helyi rádióban, újságban, híroldalon. A célzott, helyi reklámok segítenek a budaörsi és környékbeli embereket elérni.
  • Próbáld ki a szórólapozást. A legjobb, ha valamilyen kuponkódot, vagy utalványt osztasz ki, így azt is tudod mérni, hogy mennyi megkeresés jött a szórólapról.
  • Vegyél részt környékbeli workshopokon, üzleti találkozókon, tréningeken. Amellett, hogy új ügyfeleket és partereket hozhat a számodra egy ilyen találkozó, a készségeidet is fejlesztheted.

Weboldal tippek

Az online jelenlét megkerülhetetlenné vált, mert mostanra szinte mindenki internetezik.

Jöjjön néhány, weboldalakhoz kapcsolódó tipp:

  • Az első a weboldal készítés: csináltass egy profi, mobilra optimalizált, keresőoptimalizált céges weboldalt. Ez segít abban, hogy a potenciális ügyfelek könnyebben megtaláljanak az interneten.
  • Indíts Google Ads és Facebook kampányokat, hogy növeld az online láthatóságodat. A célzott hirdetésekkel több emberhez eljuttathatod az ajánlatodat.
  • Építs e-mail listát és küldj rendszeresen hírleveleket. Ez hatékony módja annak, hogy fenntartsd a kapcsolatot a meglévő ügyfeleiddel. Továbbá, elérheted azokat is, akik egyébként egyszerűen kilépnének a weboldaladról – anélkül, hogy ajánlatot kértek volna.
  • Indíts blogot a weboldaladon, ahol hasznos és érdekes tartalmakat oszthatsz meg az érdeklődőkkel. Két pozitív hatása is van, ha blogolsz: egyrészt több látogatód lesz, másrészt egy laikus számára is világos lesz, hogy értesz a szakmádhoz, és így szakértőként fog Rád tekinteni.

Bízom benne, hogy hasznosnak találtad a tippeket. Bevillant esetleg egy-két ötlet? Valósítsd meg mielőbb, amíg a lendület tart benned. Ha pedig weboldalra van szükséged, nyugodtan keresd a Pixelhuszárt.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here