A Terrapark bérbeadásért és bérlői kapcsolattartásért felelős vezetője Szilágyi Éva szerint a bérlőik folyamatosan keresik a hatékonyságnövelő eszközöket – ez az irodabérlésre is érvényes. A szakember szerint a rugalmas hozzáállásuknak és a budaörsi irodapark kialakításának köszönhetően valamennyi bérlőjükkel találtak megoldást a gyorsan változó környezetben.
– Milyen válaszokat tudtak adni a koronavírus okozta turbulenciára?
– Jelenleg fejlesztést, beruházást nem tervezünk. Minden erőforrásunkkal azon dolgozunk, hogy a meglévő irodáinkat a lehető legjobb állapotban tartsuk, annak érdekében, hogy a bérlőink minél tovább maradjanak a Terraparkban. Hasonlóan az Önök honlapján megszólaltatott többi ingatlanpiaci szakemberhez, én is azt gondolom, hogy nem látni még a vírus teljes hatását.
– Miként reagáltak a bérlőik?
– Voltak, akik a vírus kitörése után kétségbeesetten jelentkeztek nálunk, és arról érdeklődtek, hogy milyen stratégiánk van a vírus kezelésére. Tapasztaltunk szélsőséges megnyilvánulásokat is, de végül velük is – ugyan nem egyszerűen és nem gyorsan – találtunk olyan megoldást, amely mindkét fél számára megfelelő. Többen voltak azok, akik hálájukat fejezték ki azért, amit fel tudtunk ajánlani segítségként, és ilyenkor kicsit megnyugodtunk, hogy jó úton járunk. Volt pár olyan cég is, aki csak azért kérdezte meg, hogy adunk-e valami engedményt, mert úgy hallotta, hogy ez bevált stratégia az ingatlanpiacon. A bérlőink többsége nem jelzett semmilyen problémát, és egyelőre a fizetési fegyelem sem mondható rosszabbnak, mint „békeidőben”. A járványhelyzet ellenére írtunk alá hosszabbításokat és új szerződések is születtek az elmúlt pár hónapban.
– Feltételezem, voltak, akik elmentek.
– Voltak bérlők, akik elmentek, mert épp lejárt a szerződésük és úgy döntöttek, hogy a válságra való tekintettel, most nem hosszabbítanak. Van olyan bérlőnk is, akit átköltöztettünk egy kisebb irodába: ők maradtak nálunk, és amint biztosabb lábakon állnak, vélhetően ismét növekedni fog a helyiségigényük. Ezen utóbbi típusú váltások inkább a kisebb bérlőinkkel történnek meg, akikből a Terraparkban sok van, hiszen immár hosszú évek óta szívesen adunk bérbe akár egyszemélyes vállalkozásoknak is irodát, akiket velünk ellentétben a legtöbb irodaház elutasít. Ez azt is jelenti, hogy nem szenvedünk nagy veszteséget, ha a közel száz bérlőnkből két-három vállalkozás máshol folytatja a munkáját vagy befejezi azt.
– Mi a helyzet a nagyobb bérlőikkel?
– Tapasztalatunk alapján ők most azt vizsgálják, hogy milyen módon ötvözhető az otthoni munka és a személyes irodai jelenlét. Olyan híreket egyelőre nem hallottunk, hogy valamely nagy cég drasztikusan lecsökkentené az irodaterületét arra hivatkozva, hogy bevált a „home office”, és ezért a továbbiakban nincs szükségük „valódi” irodára. Ők is és mi is úgy véljük, igenis szükség van rá: más hangulatot, kultúrát nyújt a személyes jelenlét, az élő kommunikáció, amit csak részben tud kiváltani a telefonos vagy számítógépes beszélgetés. Az biztosnak tűnik, hogy a bérlők nagyobb léptékű növekedésben jelenleg nem gondolkodnak, inkább megvizsgálják, hogy a meglévő irodaterületeket hogy lehet úgy átszervezni, hogy biztonságosabb körülményeket nyújtsanak a dolgozóiknak.
– Ez technikailag megoldható?
– Igen, ez pontosan így van, a szintek, illetve a területek rugalmasan alakíthatóak. Emiatt a Terraparkból egyetlen cégnek sem kell költöznie vagy területet visszaadnia.
Forrás: Irodakereso.info
Új bérlők bemutatkozása
Setech Hungária Kft. Sebestény Ákos ügyvezető
A cég szeptember 1-jétől, 16 munkatársával lesz a Terrapark D2 épületének földszinti lakója, bruttó 127 négyzetméteren. Egyszerre azonban szinte soha nem lesz bent mindenki az irodákban – tudtuk meg az ügyvezetőtől -, a legtöbben a törzsidőben kedden és csütörtökön, egyébként minden részlegből egy-egy ember. A cég a budai 11. kerületből költözik Budaörsre, mert ár/érték arányban megfelelő, jó a közlekedés, kulturált a környezet és az eddigi iroda megközelítéséhez képest 9 perc a különbség.
A jogelőd Bt. 1993-ban alakult és a cég 1996 óta működik, mint Setech Hungária Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. A fő profilja:gépjárművédelem : autóriasztók, motorriasztók, GPS követők beszerzése, telepítése és szervizelése, és a helyieknek jó hír, hogy lesz egy kis műhelyük itt a Terraparkban is. Foglalkoznak továbbá műholdas gépjárműkövetéssel, elektronikus úti bevallással, hivatalos útdíj bevalló partnerek.
Kérdésünkre, hogy a koronavírus miatt nem kellett-e komoly gondokkal szembe nézniük az ügyvezető elmondta, hogy ez idő alatt is minden igényt kielégítettek,, és bár fizikailag az irodában csak egy ember volt jelen, az informatikai hátterüket több mint egy éve úgy alkották meg, hogy „nem veszik észre a vevők, hogy nem ülünk bent.”
Energiq Baliné Kozma Anikó projekt asszisztens
A családi vállalkozás, melyben férj és feleség ketten dolgoznak, 2020. augusztus 1-jétől bérel irodát a Terraparkban. Munkájukat számos társvállalkozó segíti a hazai földgáz és villamos energia piacon. Az Energiq Kft. 2010-ben alakult. Elsősorban az energiaszektorban működő kereskedők, termelők, elosztók, szállítók, a felhasználók, valamint szabályozók, hatóságok – tevékenységét támogatja. „Részt veszünk azon tudományos munkákban, amelyek elősegítik Magyarország hatékony energiagazdálkodását, energiaoptimalizálását. Ennek keretében energiaauditori és energetikai szakreferensi feladatok elvégzését, energiairányítási rendszerek (ISO 50001) építését és működtetését is vállaljuk. További célunk, hogy a cég az energetikai piac területén szakértői segítséget nyújtson nagy-, és közepes fogyasztók számára: a szabadpiac kínálta lehetőségekhez és feltételekhez igazítva segítse a fogyasztók eligazodását és döntését, különös tekintettel földgáz és villamos energia vételezésük során. Tesszük mindezt minden kereskedő cégtől teljesen függetlenül, csak a fogyasztók érdekeit képviselve. 2019-ben az összes magyarországi földgázfelhasználás (8.000 millió köbméter) több mint 5%-a cégünk közreműködésével jutott el a felhasználókhoz.”
Szolgáltatásaik, melyek a helyiek számára is érdekesek lehetnek: független szakértői vizsgálatok lefolytatása. Szakértői háttéranyagok, tanulmányok készítése. Szakértői számítások végzése, mérnöki tevékenység. Energiaauditori szolgáltatások. ISO 50001 szabvány szerinti energiairányítási rendszerek építése, felkészítés tanúsításra. Energetikai szakreferensi szolgáltatás nyújtása. Energia beszerzés és portfólió-menedzsment átvilágítása és fejlesztése. Rendszeres, részletes, írásbeli vagy személyes tájékoztató a jelenlegi piaci helyzetről, árviszonyokról, jogszabályokról, a szabadpiacra kerülő felhasználók, fogyasztók teendőiről. Részletes, személyes tájékoztató a jelenlegi piaci helyzetről, árviszonyokról, jogszabályokról, a szabadpiacra kerülő felhasználók, fogyasztók teendőiről. Felhasználók áram- és gázfogyasztási adatainak feldolgozása, a fogyasztóra szabott lehetőségek bemutatása e-mail-en megküldött adatok alapján. Az új piaci viszonyokra kidolgozott ajánlatkérő konstrukció kidolgozása a fogyasztóra szabottan. Kereskedők által adott ajánlatok feldolgozása, kiértékelése, döntés előkészítő dokumentáció elkészítése. Folyamatos rendelkezésre állás havonkénti írásos tájékoztató dokumentáció nélkül.(Telefonon és e-mail keresztül feltett kérdésekre válaszolunk 3 munkanapon belül.) Folyamatos rendelkezésre állás havonkénti írásos tájékoztató dokumentációval, jogszabályfigyeléssel. (Telefonon és e-mail keresztül feltett kérdésekre válaszolunk 3 munkanapon belül.) Személyes konzultáció energetikai területen. Szabadpiaci ajánlatkérési procedúra lebonyolítása, legjobb ajánlattevő kiválasztása. Közbeszerzési eljárások szakértői támogatása. Megújuló energia felhasználási lehetőségek bemutatása. Kereskedőváltással kapcsolatos szakértés (független). Induló kereskedők szakmai támogatása, engedélykérelem összeállítása. Kutatás. Energiaracionalizálási projektek szervezése, támogatása.
„Az ENERGIQ Kft. az EnAcTeam csoport tagja, melynek része az EN-Partner Kft. is, melynek földgázpiaci oktatási tevékenysége szorosan kapcsolódik az ENERGIQ Kft. munkájához. A földgázpiaci oktatásokat 2015 óta nagy sikerrel végezzük a hazai energetikai szereplők kollégái számára, InHous és külső helyszínen egyaránt, alap-, közép- és felső szinten egyaránt.”
Mit jelentett a cégnek a koronavírus miatti korlátozás? „Alapvetően a külső helyszínen szervezett képzéseinket és a személyes találkozásokat, megbeszéléseket korlátozta. Az időszak első két hete az otthoni munkafeltételek kialakításáról szólt. Azóta szerencsére töretlenül folynak a munkáink, sikeresen alkalmazzuk a digitális lehetőségeket a meetingek, megbeszélések folytatására. Pozitív hozadéknak tartjuk, hogy újragondolásra sarkallt bennünket képzési üzletágunk digitális térbe történő kiterjesztésével. Ennek eredményeképpen már 2020 nyár elejétől meghirdettük online oktatásainkat, melyekre már érkeznek a megkeresések. A koronavírus miatti korlátozások tudatosabb felkészülést igényelnek mindenkitől, tekintettel a jövőre is.
És miért pont Budaörsöt illetve a Terraparkot választották az irodához? „Az ENERGIQ Kft székhelye Pécs melletti kis településhez köthető, de a munkáink országos jellege miatt szorosan kötődik Budapesthez. Mivel két éve Budaörsön alakítottuk ki második otthonunkat,és Budaörsöt alapvetően is nagyon jól megközelíthető, kiváló adottságokkal rendelkező városnak tartjuk, ezért tartjuk jó ötletnek egy helybéli iroda bérlését. A Terrapark mind elhelyezkedésével, mind szolgáltatásaival elnyerte tetszésünket, ezért választottunk ott irodát.”
PBA Insura Zrt Galántai Zsolt értékesítési igazgató
PBA Insura Zrt. 2015-ben költözött ide és most hosszabbított. Az árbevétel alapján a TOP 10 biztosításközvetítő cég között van. Az összes Magyarországon működő biztosító társaság termékét értékesítik ügyfeleik számára, aa lakossági szegmenstől a nagyvállalatig. (A Liget utca 3/3-ban várják a Terraparkban működő cégeket! Bővebben: www.insura.hu). Mit jelentett a koronavírus miatti korlátozás? „Az üzleti aktivitásaink a személyes értékesítés területén jelentős mértékben csökkentek, leginkább az új biztosítási szerződések kötése esett számottevően vissza, az online és a call centeres értékesítés viszont emelkedett. És azért Budaörsöt, illetve a Terraparkot választottuk az irodához, mert győri központú a cég, és mivel a beszállítóink jellemzően budapesti székhelyűek, így könnyebb az együttműködés, a kapcsolattartás.
Új bérlők
Energiq Kft.
Setech Hungária Kft.
Rail Technika Kft.
Hosszabbítottak
PBA Insura Zrt.
GDF Suez Energia Holding ZRt.