Eltűnt a budaörsi buszvégállomáson a buszok indulását elektronikusan jelző tábla. Néhány hete, vagy inkább már pár hónapja várjuk, hogy visszakerüljön, de mivel ez egyelőre nem történt meg, a múlt héten érdeklődtünk a BKV-nál, majd miután ők továbbirányítottak, hogy „Utastájékoztatás kérdéskörben 2011 óta nem illetékes a BKV Zrt.”, az a BKK feladata, hát az utóbbinak is írtunk levelet.
A BKK-tól ma érkezett válasz: „Az érintett helyszínen a kijelzőt tartó konzol meghibásodott, melynek észlelése után az eszközt balesetvédelmi okokból az üzemeltetőnk kérésünkre eltávolította. A végállomási épület a Budaörsi Önkormányzat tulajdonát képezi. A meghibásodott konzolt az épület építésekor szerelték fel, mint annak tartozékát, így társaságunk annak javíttatásában nem illetékes. Az észlelt hibát jeleztük az épület jelenlegi bérlője, a Volánbusz Zrt., továbbá annak tulajdonosa, a Budaörsi Önkormányzat felé, kérve a mielőbbi javítást. A Budaörsi Önkormányzat tájékoztatása szerint a javítást garanciális ügyintézés keretében végzik el a közeljövőben. Üdvözlettel: Budapesti Közlekedési Központ BKK Kommunikáció.”
Lőrincz Mihály műszaki ügyosztályvezető a városházán megerősítette, hogy valóban nem a jelző-, hanem csak a tartószerkezet rossz, és az valóban az épület része, és mivel maga az épület még garanciális időszakban van, először annak keretében rendelték meg az épületet üzemeltető saját cégükön, a BTG-én keresztül a javítást. Csakhogy! A garanciavizsgálat kiderítette, hogy a konzol nem magától ment tönkre, hanem bizony egy busz (nevezetesen a Volán által üzemeltetett busz) nekiment és így vált balesetveszélyessé. Így garancia nem érvényesíthető a kivitelezővel szemben, hanem nagy valószínűséggel az önkormányzat saját cége a BTG fogja kijavítani, de a javítás költségei a Volánt terhelik, tehát ezt még velük is le kell egyeztetni. Akik viszont, mivel károkozásról van szó, valószínűleg be kívánják vonni a biztosítót is.
Vagyis: a javítás mégis mikorra valósul meg, és mikor kerül vissza a kijelző a helyére? Ezt még ennyi érdeklődés után sem tudjuk, de a BTG-től, ott Halag Mónika gazdasági vezetőtől ígéretet kaptunk, hogy erre a lehető leghamarabb sor kerül. Aki azt is elmondta, hogy csak látszólag annyira egyszerű ez a javítás, mert a tetőszerkezet egészén meglévő jótállást veszélyeztetheti, ha nem szakszerűen nyúlnak hozzá az abba beépített konzolhoz.
Frissítés: A Volánbusz ezt tette hozzá: „Megerősítve a cikkében írtakat: a javíttatás a tulajdonos önkormányzat illetékessége, viszont a költségek viselését, azaz a kártérítési igény rendezését illetően a Volánbusz nyitott az egyeztetésre.”
Lőrincz Mihály műszaki ügyosztályvezető pedig március 8-án, cikkünk megjelenésének másnapján arról tájékoztatott, hogy a konzol elkészült, már csak a BKK bekötésére várnak.
Szubjektív: tehát türelem, hamarosan újra lesz elektronikus kijelző, addig meg a legegyszerűbb módja, ha a buszok indulásáról a papíron kihelyezett menetrendeken próbálunk meg kisebb-nagyobb sikerrel kiigazodni. És közben elmerenghetünk rajta, hogy vajon tényleg miért is ennyire bonyolult és időigényes egy pár perces, vagy legyünk megengedők, pár órás munka, egy egyszerű tartószerkezet cseréje? Úgy tűnik, az a baj, hogy miközben a buszvégállomás épülete és annak tartozékai az önkormányzaté, amelyeket a BTG tart karban, maga a kijelző illetve a tájékoztatást nyújtó elektronikus rendszer a BKK tulajdona, az itt közlekedő buszok meg a Volánbusz járatai. A kárt meg mégis csak egy busz okozta. Fizetni pedig a javításért, amit elvileg bármelyik lakatos azonnal megcsinálhatna, senki nem igazán szeretne. Plusz még ott van a tetőszerkezet jótállása, ugye…!? Ja, és ha végre elkészül a tartó, a BKK-nak még vissza is kell majd helyeznie arra az elektronikus eszközt!