2018. november 14-én adták át Budaörsön a Mercedes-Benz Hovány Autócentrumot, amely jelenleg a világ egyik legmodernebb Mercedes-Benz értékesítési pontja.
A 3,5 milliárd forintból létesült Mercedes-Benz Hovány Autócentrum 20.350 m2-es területen álló 6.380 m2-es komplexum.
„Több, mint negyed százados fennállásunk alatt számos rangos hazai és külföldi elismerésben részesültünk és átütő sikereket értünk el az ügyfél-elégedettség területén. Ma pedig megnyitjuk a világ egyik legismertebb autómárkájának újgenerációs autókomplexumát. A budaörsi szalon 38 éves pályafutásom legnagyobb alkotása, hiszen a munkatársak is egy teljesen új értékesítési stratégiát követnek, annak érdekében, hogy a nálunk eltöltött idő élményt jelentsen minden ügyfelünk számára” – mondta Hovány Márton, a Hovány Csoport alapító-tulajdonosa a megnyitón.
A beruházással 70 új munkahelyet teremtettek a térségben. A létesítmény egyedülálló építészeti és digitális megoldásaival, valamint innovatív értékesítési stratégiájával utat mutat a jövő márkakereskedései felé. A budaörsi Mercedes-Benz Hovány Autócentrum a Mercedes-Benz új kiskereskedelmi koncepciója szerint jött létre, mely nem csupán az építészet, hanem az értékesítés és a vevőszolgálat terén is érvényesül. A várakozások alapján a kereskedés többé már nem csupán az autóvásárlás színtere lesz, hanem egy olyan élménykomplexum, ahol örömmel és minél hasznosabban töltenek el időt az ügyfelek. Ennek érdekében különleges belsőépítészeti megoldásokat alkalmaztak, digitalizálták a teljes értékesítési folyamatot és új munkaköröket hoztak létre.
“Tavaly július végén már le is tettük az alapkövet, és kevesebb mint másfél év múlva, itt állunk az átadási ünnepségen. Miközben tudom, hogy csak a tervezés is egy évet vett igénybe, amelynek során 40 féle tervvariációt vizsgáltak meg. Az építőipar mai helyzete mellett, már maga ez az időintervallum, ami eltelt az ötlettől a megvalósításig, bravúros teljesítmény. Remélem, hogy minden a terveknek megfelelően készült el, és a Hovány Csoportnak tényleg sikerült megalkotni a jövő autószalonját. A látvány mindenesetre egy laikus számára impozáns. De a beruházásra elköltött több mint három és fél milliárd forintnyi összeg is garancia arra, hogy mindenből a legkorszerűbb megoldást választották. Igazán akkor értettem meg, hogy miért beszélnek annyit a jövőről a beruházás kapcsán, amikor Dieter Zetsche, a Daimler AG és a Mercedes-Benz Cars vezérigazgatójának izgalmas gondolatait olvastam, amelyek egy idei hongkongi konferencián hangzottak el. Nyilatkozataiban elképesztő módon vázolta fel azt a jövőt, amire az autóipar már ma elkezdett felkészülni és csupán évek kérdése, hogy valósággá váljék.
Nem másról van szó, mint az önvezető autók megjelenéséről, amelyek a mesterséges intelligencia segítségével teljesen átalakítják majd a városi mobilitást. Használatuknak köszönhetően, hogy csak egy előnyt említsek, például csökkenthető a forgalom, hiszen több embert tudnak szállítani rövidebb idő alatt. A Mercedes-Benz új, globális kiskereskedelmi koncepciója szerint épült budaörsi bemutatóterem megnyitása is bizonyítja, hogy a vállalat stratégiáját már ebben az innovatív szellemben tervezték. Ez az érték városunk számára is rendkívül fontos, nem véletlenül Budaörs Innovacity településünk szlogenje. Vagyis olyan város vagyunk, amely nyitott minden újításra, minden innovációra, mert tudjuk, hogy csak így maradhatunk sikeresek. Ez alapján remélem, hogy az itt élők is hozzájárulnak majd az új szalon forgalmához, e vállalkozás sikeréhez” – hangsúlyozta Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere.
A 6380 négyzetméteres létesítmény felépítéséhez a cégcsoport 27 éves működése alatt a megtermelt nyereség folyamatosan visszaforgatásra került a vállalat termelésébe. Az épületben bemutatóterem, szervizműhely, raktárak, valamint karosszéria- és fényezőműhely is helyet kapott. A márkakereskedésben egyaránt elérhetőek a legújabb Mercedes-Benz személygépkocsik és kishaszonjárművek, valamint a smart modellek mellett az ország második AMG Performance Centere is helyet kapott az épületben. Emellett itt található a világ első olyan kiállítótere, ahol a Mercedes-Maybach modelleket egy új, exkluzív lounge környezetben mutatják be az érdeklődőknek.
„A most átadott Mercedes-Benz Hovány Autócentrumban alkalmazott egyedülálló szolgáltatások bevezetésével célunk, hogy tovább erősítsük piacvezető pozíciónkat a prémium személyautó szegmensben, illetve az új értékesítési filozófiának köszönhetően a kishaszonjárművek piacán tapasztalt fejlődést szeretnénk hosszútávon is megőrizni. Örömmel tölt el, hogy hazánkban valósulhatott meg az egyik első, a Mercedes-Benz új értékesítési stratégiája szerint épült zöldmezős beruházás” – ezt már Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója osztotta meg a jelenlévőkkel.
A most átadott Mercedes-Benz Hovány márkakereskedés alapkövét (erről ITT tudósítottunk) tavaly július 29-én, a Mercedes-AMG Petronas Formula One Team pilótája, Valtteri Bottas segítségével tették le.
Ezt követően, a közel másfél éven át tartó munkálatok alatt 2.000 m3 hő- és hangszigetelő anyagot, 40.000 m2 gipszkartont és közel 2000 liter falfestéket, továbbá 78 kilométernyi kábelt használtak fel a szalon felépítéséhez. A különleges épületben 136 db ajtó, 1.750 db lámpatest és 60 db beépített kijelző található, a kiállított autókhoz tartozó interaktív ártáblákat pedig 24 db iPad alkotja.
A beruházás építészeti szempontból is kiemelkedő, ugyanis a bemutatótermek mellett exkluzív lounge és egy jelentős méretű rendezvénytér is helyet kapott az épületben. Így a szalon különleges ügyfélrendezvények és más, egyedülálló események helyszíneként is funkcionálhat.
A budaörsi Mercedes-Benz Hovány Autócentrum november 26-tól várja az érdeklődőket.