„Benne szeretnél lenni a tévében”? És a rádióban, az újságban, a legolvasottabb internetes oldalakon? A mai médiazajból nem könnyű kihallatszani. Különösen nehéz, ha nem bulvárhíreket osztanánk meg magunkról, hanem például egy új üzlet megnyitását, egy új találmányt, egy rangos szakmai elismerést illetve a szakmai tudásunkat; ha az ismertség növelésével a cél a szakmai hitelességünk erősítése.
Mint újságírók, lapszerkesztők tudjuk, hogy mi milyen sajtótájékoztatókra járunk el szívesen, mi mit teszünk be a saját lapunkba szerkesztőségi anyagként. Ezért ügyfeleink sajtókampányait úgy szervezzük meg, a sajtóanyagaikat úgy állítjuk össze, hogy megkönnyítsük a más lapoknál dolgozó kollégáink munkáját.
1. Mi a cél?
- Ismertség növelése
- Megítélés javítása
- Újra pozicionálás
- Új termék bevezetése
2. Mennyi pénze van rá?
- a kp. mivel egészíthető ki (pl. barter)
3. Mi a fő üzenet?
4. Hogyan?
- Sajtótájékoztató
- Sajtóanyagok
- Egyedi interjúk
5. A célcsoport és ahhoz a megfelelő médiumok hozzárendelése
Helyiek olcsóbbak és célzottabbak; minél közelebb van egymáshoz a szerkesztő és a pénzügyi vezetés, annál könnyebb csomagban tárgyalni a sajtóanyag ingyenes megjelenéséről, a PR cikkről és a hagyományos hirdetésről.
6. Eredményesség mérése
- A példányszám nem azonos az olvasottsággal, és nincs mindig egyenes arányban az eredményességgel
- Kupon? nem minden esetben ad valódi képet
Ha a célcsoportod Budaörs, a Budaörsi Napló gyakran működik együtt más, helyi médiával, melyek:
Budaörs Rádió, Budaörsi Televízió, Buda Környéki Televízió, és a volt budaörsi kistérség (Törökbálint, Biatorbágy, Páty, Telki stb. + Érd és a fővárosi kerületek) online és offline sajtótermékei.