Frissítve! Ismét kétnapos sztrájkot szervez a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet

0
52

A folyamatban lévő bértárgyalások ellenére ismét kétnapos sztrájkot szervez a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet

Az adventi sztrájk után 2024. január 28-ára és 29-ére ismét kétnapos munkabeszüntetést hirdetett a Volánbusznál a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet. A közlekedési vállalat indokolatlannak tartja az akciót, hiszen a MÁV-VOLÁN-csoport továbbra is a bérmegállapodás mielőbbi megkötésére törekszik, a tárgyalások folyamatosak. A Volánbusz a sztrájk tervezett ideje alatt biztosítja az elégséges szolgáltatásokat. A várhatóan nem közlekedő járatok listája a társaság honlapján érhető el, valamint az utas.hu utazástervező oldalon is látható a helyközi járatok esetleges érintettsége.

A MÁV–Volán-csoport vezetése idén már két alkalommal, január 16-án és január 23-án is tárgyalóasztalhoz ült az érdekképviseletekkel. A tulajdonosi ajánlat szerint a 2024-2026-os, hároméves bérfejlesztési ciklus alatt a cégcsoport munkavállalóinak alapbére átlagosan legalább 25%-kal növekedne, míg az első évben, 2024-ben egységesen havi 70 ezer forinttal nőne a vállalatcsoport minden munkavállalójának alapbére. Ez átlagosan 16,8%-os, a Volánbusz autóbusz-vezetői esetében 20,5%-os béremelést jelentene már az idei esztendőben.

Az érdekképviseletek többsége – a reálbér értékének megőrzését biztosító garanciák esetén – elfogadhatónak tartja a hosszabb távra szóló bérmegállapodást is. E garanciák kidolgozására a munkáltatói oldal nyitottságot mutatott. A SZAKSZ viszont eredménytelennek minősítette a bértárgyalást, és 2024. január 28-ára és 29-ére újabb, kétnapos sztrájkot hirdetett.

A cégcsoport továbbra is elkötelezett a jövő évi bérekről szóló megegyezés iránt, mielőbb szeretné lezárni a tárgyalásokat, és megkötni a bérmegállapodást. A tárgyalások a lehető leghamarabb folytatódnak.

Az indokolatlan sztrájk ellenére a Volánbusz haladéktalanul megkezdte az arra történő felkészülést. A még elégséges szolgáltatásnak megfelelő menetrendet a személyszállítási törvényben előírt határidőn belül, két nappal a munkabeszüntetés megkezdése előtt nyilvánosságra hozta. Az elégséges szolgáltatás keretében az első nap a helyi járatok 95 a helyközi áratok 79,6, a második nap pedig a helyi járatok 74 a helyközi járatok 54,5 százaléka biztosan közlekedni fog, ez azt jelenti, hogy a társaság a két nap során összesen mintegy 3.619 helyi és 22.995 helyközi kieső járattal tervez országszerte. Amennyiben az adott járatok közül az érintett autóbusz-vezetők nem csatlakoznak a munkabeszüntetéshez és felveszik a munkát, akkor még több járat közlekedik majd menetrend szerint. A részletes tájékoztatás itt olvasható. A helyközi autóbuszjáratok esetleges érintettségét az utas.hu utazástervező oldal is jelzi.

A munkabeszüntetés alatt várható fennakadások csökkentése érdekben a MÁV-START nagyobb kapacitással biztosítja a személyszállítási szolgáltatást a sztrájk mindkét napján.  A Volánbusz javasolja, hogy aki teheti, január 28-án és 29-én vonattal induljon útnak. A MÁV-VOLÁN-csoport mindent megtesz, hogy az utasok minél gyorsabban eljuthassanak úti céljukhoz. A fennakadások miatt a cégcsoport ismét az utasok türelmét és megértését kéri.

Forrás: Volánbusz 

Frissítés!

A hétfőre vezényelt autóbusz-vezetők 56 százaléka nem vette fel a munkát a SZAKSZ által szervezett sztrájk második napján

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet 2024. január 28-ára és 29-ére szervezett munkabeszüntetésének második napján a hétfőre vezényelt autóbusz-vezetők 56 százaléka, míg a teljes munkavállalói létszámnak mindössze egyötöde vett részt a sztrájkban. A MÁVVOLÁN-csoport továbbra is a bérmegállapodás mielőbbi megkötésére törekszik, a tárgyalások már kedden folytatódnak.
A SZAKSZ által meghirdetett munkabeszüntetés második napján, a 16 órakor összesített információk szerint – az érdekképviselet által közzétett adatokkal szemben – a teljes munkavállalói állománynak mindössze 21 százaléka, míg a mai napra vezényelt autóbuszvezetőknek az 56 százaléka nem vette fel a munkát. Az adatok vármegyénként jelentős különbségeket mutatnak: van, ahol például az autóbusz-vezetői állomány csupán 7 százaléka, míg a hétfői munkavégzésre vezényelt autóbusz-vezetőknek a 12 százaléka vélte úgy, hogy a folyamatban lévő tárgyalásoknál célravezetőbb a munkabeszüntetés.
Az egyéb fizikai, illetve a szellemi munkavállalóknak a 6 százaléka vett részt a sztrájkban országosan.
A MÁV-VOLÁN-csoport és a Volánbusz vezetése továbbra is elkötelezett abban, hogy a lehető leghamarabb megkösse a 2024-re vonatkozó bérmegállapodást a munkavállalókkal.

Forrás: Volánbusz, 2024. 01.29.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here