Első olvasásra a keresőbarát tartalom, nem sokban tér el a hagyományos posztoktól. Kivéve talán egyben, hogy egy jól megírt SEO tartalom gyakran a Google top élére kerül, míg egy klasszikus cikk sok esetben csak a 3. oldalon marad. A SEO alapú cikkek segítenek abban, hogy a keresőóriás besoroljon a legjobbak közé.
Mlyen pontosan a SEO szöveg?
A keresőoptimalizálás során írt szövegek kapcsán több szempontot is figyelembe kell venni, azaz ismerned kell a célközönséged! Mi sem egyszerűbb, csupán tudnod kell, hogy kinek írod a szöveget.
De az is számít, hogy B2B, VAGY B2C piac számára készíted a tartalmat, ugyanis a két piacnak más céljai vannak. Míg az első más cégek számára értékesít, fő cél a saját brand erősítése, addig az utóbbi a fogyasztóknak adja el a termékeit, és a fő szempont a vásárlói elégedettség növelése. De azt is tudnod kell, hogy milyen korosztályról és nemről van szó, mi az átlag iskolai végzettség, mi érdekli a vevőket. Ezek alapján pedig már könnyen össze lehet állítani egy személyre szabott tartalmat.
Továbbá meg kell találni a tartalomhoz illő kulcsszavakat! Ahhoz, hogy a Google felfigyeljen érdemes összeállítani egy listát a személyekhez, vagy céghez illő tartalmakról, ami a kulcsszókutatás első lépése. Ehhez a legjobb ingyenes módszert maga a Google keresője biztosítja.
Mennyit érdemes havonta posztolni, és milyen hosszú tartalmat kell írni?
A legegyszerűbb válasz erre, hogy minél gyakrabban, annál jobb, hiszen egyrészt a Google látja, hogy rendszeresen foglalkozol az oldaladdal, másrészt egyre több visszatérő látogatód lesz. Persze ott lebeg az is az ember feje fölött, hogy minél hosszabb, részletesebb tartalmat érdemes írni, ugyanis ezeket jobban szereti a kereső.
Mindezek mellett fontos, hogy a SEO szövegírás során odafigyelj az alábbi 3 szempontra:
Tagolás – a címet, és az alcímeket külön címsorral formázd. Ami pedig különösen fontos, hogy szellősen írj, minél rövidebb mondatokat.
Külső-, és belső linkek fontossága – a belső linkstruktúra kialakítása a jó tartalommarketing egyik alappillére, mivel a Google sokkal egyszerűbben tudja értelmezni a szöveget. Ráadásul, ha az olvasó átkattint, akkor növeli az oldalon töltött időt is.
Ne hagyd elavulni a tartalmat – fontos a folyamatosan frissítés.
A SEO tartalomírás, ahogy a fentiek is mutatják, meglehetősen összetett munka. Ha megvan a szövegíráshoz szükséges felkészültség, akkor érdemes kiismerni az algoritmust, hiszen néhány apróbb trükkel megsokszorozható a vásárlók száma, ehhez viszont a Google is fel kell figyeljen a cégre.