Hetente nyílt nap a Kipp-Kopp Óvodában

0
667

Gyógypedagógus, gyógytornász, logopédus és dietetikus is segíti az óvodapedagógusok munkáját és minden gyermeknél a felvételkor egyénileg felmérik a részképességek esetleges zavarát, majd az óvoda utolsó évének a végén az újabb felméréskor általában az igazolódik, hogy valóban sikerült rendezni azt. Milyen módszerekkel? Kiderül a cikkből.

Amikor beteg a gyermek, orvoshoz visszük. Ha azt akarjuk, hogy tanuljon meg úszni, úszó edzőhöz. No, de mi alapján választunk óvodát? Az óvoda felszereltsége vagy az óvodavezető, esetleg a csoportot vezető óvónő személye a fontosabb?

A Kipp-Kopp Óvodában gyógypedagógus, gyógytornász, logopédus és dietetikus segíti az óvodapedagógusok munkáját. Tehát több terület kiváló szakembereinek az együttműködésével érjük el, hogy akár a lassabban fejlődő kicsik számára is minél teljesebbé és boldoggá tegyük az óvodás éveket” – mondja kérdéseinkre válaszolva dr. Kopp Miklósné, Ági néni, az óvoda alapítója. Visszaemlékezve a kezdetekre: a Kipp-Kopp elődje, a Beszélj Velem Alapítványi Óvoda 25 évvel ezelőtt jött létre, amikor egy Ági néninek hálás édesanya létrehozta a kiemelten közhasznú „Beszélj velem Alapítványt”, ami az óvoda működtetője lett. A cél az volt, hogy minél több nem, vagy nehezen beszélő gyermek tanuljon meg iskolás korára beszélni. „És a cél ma is az, hogy minél több óvodás gyermeket juttassunk el az első osztályba úgy, hogy a magyar nyelvnek – életkori sajátosságoknak megfelelően – teljes egészében birtokában legyen”.

Milyen módszerekkel teszik ezt? „A beszéd a legfinomabb mozgás, így azt megelőzi a nagymozgás és a finommozgások. Ezért fontos a szabadidős sport, más mozgásfajták népszerűsítése. Valljuk azt, hogy ép testben ép lélek. Így olyan sportágakat, interaktív tevékenységeket is megismernek a gyermekeink, amelyek a fejben dőlnek el. Ilyan a szenzomotoros integrációs mozgásfejlesztés, a lovaglás, az ovifoci, a tánc, az úszás és a speciális vízitorna. A ‘Mozogj velem!’ projektunk védnöke Czene Attila olimpiai bajnok úszó”.

A művészeti nevelés újabb területeken tárja fel a kicsik tehetség csíráját. A mozgásszervek koordinált mozgása, a személyiség pozitívumait erősíti meg. Ezért az ‘Ismerd meg a világot velem’ projrektunk része az óvodakert elkészítése, a környezetünk, a madarak megfigyelése továbbá a dráma foglalkozás, a csoportmunka fejlesztése, a kooperáció tanulása, a zeneovi, a kirándulások, , a könyvtárlátogatás és a színházlátogatás.”

És mivel a fő cél, hogy a gyermekek az írás-olvasás-számolás elsajátításához az első osztályba „tabula raza”-val induljanak, ez a „Beszélj velem” folyamat itt már a kiscsoportban (Katicák) kezdődik, folytatódik a középső csoportban (Mackók), majd nagycsoportban (Mókusok) a logopédus által tartott iskola előkészítő formájában zárul le.

Minden gyermeknél a felvételkor egyénileg felmérik a részképességek esetleges zavarát, és az óvoda utolsó évének a végén az újabb felméréskor általában az igazolódik, hogy sikerült rendezni azt. Hiszen a személyre szabott foglalkozások a kis létszámú csoportokban, a professzionális hozzáértés, mivel minden csoportot két szakképzett pedagógus vezet, szintén szakképzett segítővel, és a hiteles képességfejlesztés a szakkörökben a három vagy négy év alatt meghozza gyümölcsét.

Kinek ajánljuk a Kipp-Kopp Óvodát? „Annak, aki nyugodt, egészséges, családas környezetet szeretne a gyermekének és biztos felkészítést az iskolára, aki kíváncsi rá, hogy miben lesz majd később tehetséges a kislánya, kisfia és aki szeretné, hogy odafigyeljenek a gyerekére. És ezt nem csak ígérjük, hiszen hetente tartunk nyílt napot, hogy bárki bepillanthasson az óvoda életébe.”

Bővebben: +36 30 970 5085 facebook: @kippkoppovoda web: https://beszeljvelem.hu 1225 Budapest, Nagytétényi út 67.

Kapcsolódó cikkeink:

Különleges nap volt a Beszélj Velem Alapítvány Fejlesztő óvodájában

Beszélj velem! Egy jó hely a különleges óvodásoknak

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here