A SEO, azaz a keresőoptimalizálás egyre több vállalat marketing stratégiájának képezi szerves részét, ennek ellenére sokan nincsenek tisztában a SEO pontos jelentésével, illetve nem tudják, milyen célt szolgál a keresőoptimalizálás. Ebben a cikkben ezt a témát járjuk körül.
A SEO célú tartalmak feladata az információátadás mellett az, hogy organikus módon minél több látogatót hozzanak a weboldalra, és hosszabb távon támogassák a vevőszám növelését.
Ennek érdekében a kontentek elkészítését megelőzően a tartalomgyártók kulcsszókutatást végeznek, majd a tartalomba beépítik a megfelelő keresőkifejezéseket.
Természetesen a kulcsszavak pozíciója és sűrűsége a szövegben szintén jelentőséggel bír – ezek a kis „trükkök” sokat segítenek abban, hogy a Google relevánsnak találja a kontentet, és a találati listán egy előkelő helyre rangsorolja az adott vállalatot.
A SEO jelentése
Ha beírsz egy keresőkifejezést a böngészőbe, az generál neked egy találati listát, melynek első helyein az úgynevezett szponzorált találatokat láthatod.
Ezek a cégek fizettek azért, hogy bizonyos kulcsszavakra ők legyenek az elsők. Ez alatt jönnek az organikus találatok, amelyeket azért ajánlja figyelmedbe a Google, mert az adott tartalmakat relevánsnak, minőséginek találja, tehát „feltételezi”, hogy bennük megtalálod azokat az információkat, amelyekre szükséged van.
A SEO jelentése keresőmotor-optimalizálás, a kifejezés az angol Search Engine Optimization szavak rövidítéséből ered.
Célja az, hogy segítsen a cégeknek a böngészők organikus találati listájának elejére kerülni, lehetőleg az első három helyre, hiszen a lista élén szereplő vállalatok viszik el a kattintások 70%-át, a többiek pedig együttesen osztoznak a maradék 30%-on.
A kattintásokból előbb-utóbb vásárlások lesznek, ami pedig végső soron magasabb profitot jelen.
A SEO alappillérei
Ha fontos számodra, hogy a te weboldaladat is értékesnek találja a Google, és minél többször dobja fel az internetezők számára, akkor érdemes foglalkoznod a SEO alappillérével.
Technikai SEO
Célja, hogy a weboldal megfelelően működjön, vagyis jó legyen a betöltési sebessége, mobilról is megfelelően lehessen használni, továbbá a belső linkek és oldaltérképek naprakészek legyenek.
Ezek hiányában a látogatók gyorsan vissza fognak pattanni, és elhagyják az oldalt.
On-page SEO / tartalmi SEO
Az „oldalon belüli” tevékenységet jelenti, amit azért végzel, hogy jobb pozícióba kerüljön a weboldalad a Google találati listáján.
A tartalmi SEO legfontosabb eszköze a tartalomgyártás, amellyel kettős célt valósíthatsz meg: egyrészét hasznos infókat adhatsz át a célcsoportodnak, amelyért hálásak lesznek, másrészt ezáltal a Google is relevánsnak és értékesnek találja az oldaladat.
Az on-page SEO alapja a kulcsszókutatás, amely arra ad választ, hogy a felhasználók milyen kifejezések beírásával próbálnak elérni egy bizonyos témájú tartalmat.
Ezeket a szavakat célszerű beépíteni a kontentekbe a megfelelő helyekre, a megfelelő mennyiségben.
Off-page SEO
Oldalon kívüli tevékenységekre utal (pl. linképítés), amelyek célja, hogy más hiteles és releváns weboldalak hivatkozzanak a honlapodra.
Ezáltal nem csupán úgy érhetsz el magasabb konverziószámot, hogy az adott oldal látogatói rákattintanak a te linkedre is, hanem azáltal is, hogy az adott helyen történő publikálás miatt a Google is hitelesebbnek fog találni.
Ha szeretnél minőségi tartalmakat, amelyek SEO szempontoknak is megfelelnek, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA marketing ügynökséggel!