Petíció: az autópályán átmenetileg korlátozzák a megengedett sebességet!

0
730
Budapest, 2018. szeptember 28. Gépjármûforgalom egy átlagos munkanap délelõttjén az M1 és M7-es autópályák közös ki- és bevezetõ szakaszán, Budaörs térségében. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Az autópálya közelsége Budaörshöz előny, ha irodát szeretnénk eladni vagy bérbe adni, ha üzemet létesítenénk, ha hamar szeretnénk hazajutni. De bizony hátrány, ha nincs megfelelően hangszigetelve a házaktól. Az M1-M7 autópályák, az M0 gyorsforgalmi út áthalad vagy elhalad Biatorbágy, Budaörs, Diósd, Érd és Törökbálint mellett. Ezért ezen települések civilszervezetei aláírásgyűjtésbe kezdtek, hogy amíg jobb, tartósabb megoldás nincs, addig napközben a megengedett sebességet 100 km/h-ra, a pihenő idősávban 22h-06h, 80 km/h-ra korlátozzák.

Aki egyetért vele, a petíció ITT érhető el és írható alá.

A felhívása szövege: 

Biatorbágy, Budaörs, Diósd, Érd és Törökbálint lakosai!

Településeink országosan egyedülálló mértékben terheltek a közlekedésből eredő zajártalmaktól.

Az M1-M7 autópályák, az M0 gyorsforgalmi út áthalad vagy elhalad városaink mellett.

A megnövekedett forgalom miatt, a régi, elavult zajvédelmi rendszerek nem látják el feladataikat, vagy eleve meg sem építették azokat!

Az illetékesektől ígéreteket kaptunk megvalósításukra!

Amíg ez nem történik meg, addig, áthidaló megoldásként, napközben a megengedett sebesség 100 km/h-ra, a pihenő idősávban 22h-06h, 80 km/h-ra történő korlátozását kérjük!

Már ekkora csökkentés is kedvező és érzékelhető  zajszint változást eredményez!

Ez, a lényegében költséggel nem járó intézkedés jelentősen javítaná a környék élhetőségét.

Véleményünk szerint a sebességkorlátozás betartását az átlagsebesség mérésével kell biztosítani!

A felsorolt intézkedések fontosságát a zajterhelésen kívül környezetvédelmi és balesetmegelőzési szempontok miatt is fontosnak tartjuk!

Környező autópályákon napi szinten számtalan szabálytalanság és baleset történik.

WHO ajánlása szerint 1km/h sebességcsökkentéssel 2-3%-al lehet csökkenteni a balesetek számát/súlyosságát. Az Európai Bizottság mobilitás és közlekedési biztonsággal kapcsolatos ajánlása szerint is 100km/h sebesség lenne az ideális.

A hosszú távú megoldás ezeken a kritikus szakaszokon csak a korszerű zajvédő falak megépítése és csendes útburkolat alkalmazása lehet!

Kérjük írd alá a petíciót!

(Az aláírásod név, e-mail cím megadása, majd a VISSZAIGAZOLÓ e-mail JÓVÁHAGYÁSA után ÉRVÉNYES!!)

Oszd meg, hogy minél több érintetthez eljusson!

Köszönjük!

A petíció elindítói:

• Budaörsi Városvédő Egyesület / Budaörs / Dr. Vándor András

• Biatorbágyi Tájvédő Kör / Határ Ágnes / Biatorbágy

• “Zajvédő falat Biatorbágynak”  facebook csoport /  Kovács Dezső / Biatorbágy

• Élhetőbb Diósdért Egyesület / Bezdán Veronika / Diósd

• 2049 a Jövőnk Csoport / Pongor Márta / Diósd

• “Diósdi civilek a zaj- és környezetvédelemért” facebook csoport  / Kövér Beatrix / Diósd

• Otthonunk Diósd Egyesület / Diósd

• Érd KöVE  / Dr Palkó Zsolt / Érd

• Kerekdomb Környezetvédő Egyesület / Fernengel András / Törökbálint

• Törökbálinti Városszépítő Egyesület / Szalczinger József / Törökbálint

• ”Zajmentes Törökbálintot” facebook csoport / Kósza Orsi / Törökbálint

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here