A Terranews negyedévente megjelenő hírlevél a Terrapark Kft. által üzemeltetett irodaházak bérlői számára. Az alábbiakban a 2024. június 6-án megjelent számban megjelent cikkek egy részét olvashatják.
Optimistán állunk a következő 30 év elé
„Új városrész épül. Rendhagyó sajtótájékoztató volt 1994. májusában, ahol bejelentették, hogy kétéves előkészítői munka után e hónapban megkezdődhetnek a 16 hektárnyi – 160 ezer négyzetméter – beruházás építési munkálatai. A területet három évvel ezelőtt vásárolta meg a német cég. A hétvégi telkekkel körülvett hegycsúcson, a Törökugrató alatt – a Nádasdülőnek nevezett részen – egy új városrész, a Terrapark épül.” (Budaörsi Napló, 1994. májusi száma)
– Visszagondolva az eltelt 30 évre, a Terraparkban sikeresen túléltünk pár nehézséget”- reagált a fenti idézetre Szilágyi Éva a Terrpark Kft. értékesítési vezetője. Egyszer volt, amikor az első és eddig legnagyobb bérlője a Terraparknak épített magának saját házat és elköltözött még messzebbre és maga után hagyott 20 000 m2 irodaterületet. Kiadtuk. A második volt a 2008-as válság. Időben leálltunk a beruházással, így megelőztük azt, hogy hatalmas területek álljanak kiadatlanul hosszú évekig. Végül jött a Covid. Volt pár bérlő, akik elmentek. És volt több bérlő is, akinek megoldottuk, hogy kisebb irodában tudja folytatni a tevékenységét. És mindeközben jöttek új bérlők, hosszabbítottak meglévő bérlők és még bővültek is. A kiadottságunk a D tömbben és a C tömbben lévő épületeinkre együtt jelenleg 90%-os. Az elmúlt héten olyan történt, ami elég ritkán fordul elő. Három jelentkező is volt egy irodára és azé lett, aki gyorsabban döntött. És azóta keressük a megoldást a másik két érdeklődőnek is, és majd a következő számban megjelenhetnek ők is. Optimistán állunk a következő 30 év elé és majd beszámolunk az ünnepségről is, ígérjük!
Új bérlők:
AJSTUDIO Design Kft, D3-as épület, bruttó 51 m2
CloudVision Kft., D9-as épület, bruttó 224 m2
Unicorn Kft, D2-es épület, bruttó 54 m2
ATZ Partners Kft, D3-as épület, bruttó 32 m2
Szeitz Barbara, D10-es épület, bruttó 22 m2
Bővültek:
Apiro Diagnostics Kft, D12-es épület, bruttó 221 m2
Thermo Control FM Kft, D3-as épület, bruttó 140 m2
Olive Mérnöki Szolgáltató Kft, D10-es épület, bruttó 82 m2
Kontron Hungary Kft, C tömb, bruttó 4 318 m2
Hosszabbítottak:
Zalapack 96 Kft, D10-es épület, bruttó 90 m2
PROPISZ BAU Zrt, D10-es épület, bruttó 95 m2
Thermo Control FM Kft.: „Intelligens épületek, innovatív szolgáltatások”
– Miként találtak rá a Terraparkra és miért döntöttek mellette? – kérdeztük Varga Zsolt ügyvezetőt.
– Cégünk, a Thermo Control FM Kft. 2011. júliusától bérli központi irodáját a Terraparkban. A kiválasztás során döntő szerepet játszott a Terrapark kiváló lokációja, a könnyű megközelítési lehetőség a környező autópályák irányából (M1, M0, M7), és Budapest felől egyaránt. Fontos volt továbbá, hogy lehetőleg távolabb a város zajától, lehetőleg zöld környezetben találjunk megfelelő irodát, ennek előnyeivel: nyugodtabb, természeti közeg, mely csökkenti a stresszszintet, fokozza a koncentrációt, ezáltal hatékonyabb munkavégzést eredményezve. Szintén kiemelkedő szempont volt, hogy ár-érték arányban és minőségben jóval kedvezőbb bérleti és közüzemi díjakkal tudtunk szerződni, mint például egy belvárosi bérlemény esetében.
– Mit emelne ki a saját cégükről a Terrapark többi bérlője és a budaörsiek számára?
– A Thermo Control Csoport az épületek energetikai korszerűsítésének tervezésével, kivitelezésével, továbbá létesítmények teljes körű automatizálásával és üzemeltetésével foglalkozik 25 éve. Az évtizedes szakmai tapasztalatnak köszönhetően optimalizált és energiahatékony létesítmények üzemeltetését biztosítja értékálló megoldásokkal az ügyfelek biztonsága és megelégedettsége érdekében. Az iparágak széles köre számára tervezett automatizált rendszerek és azok professzionális üzemeltetése révén a Thermo Control Csoport mára elérte, hogy a lehetőséghez mérten képes meghatározni a létesítmények optimális üzemeltetési, emberi és anyagi erőforrásigényét. A legfontosabb értéknek az ügyfelek üzleti biztonságát, a kiszámíthatóságot és a felszabadult,értékteremtő csapatmunkát tartjuk. A sikerünk kulcsát a Thermo Control Csoport jelmondatával tudjuk legpontosabban meghatározni: „Intelligent Buildings, Innovative Services” / „Intelligens épületek, innovatív szolgáltatások”.
A Thermo Control csoportnak három fő ágazata van:
– Épületüzemeltetés és karbantartás (FM – Facility Management)
– Épületfelügyeleti rendszerek (BMS – Building Management System) fejlesztése, telepítése és karbantartása;
– Energiamenedzsment (EM – Energy Management), mely rendszerrel csökkenthetők az épületek működéséhez kapcsolódó költségek úgy, hogy mindeközben energiát takarítunk meg és ezzel elkötelezettséget mutatunk a környezet iránt. Mindhárom ágazat küldetése, hogy az ingatlanfejlesztők és tulajdonosok számára hatékony, magas színvonalú és innovatív szolgáltatásokat nyújtson, számítógéppel támogatott automatizált rendszereket szállítson, ezáltal biztosítsa, hogy Partnerei saját alaptevékenységükre koncentrálhassanak. Partnereink száma évről évre bővül, hiszen célunk, hogy a legmagasabb igényeknek megfelelően működjünk – a folyamatos műszaki és humán fejlesztéseinknek, képzéseinknek köszönhetően vevőorientált, szolgáltatás-fókuszú, rugalmas és minőségközpontú szervezet vagyunk.
AJSTUDIO DESIGN KFT.: A Terrapark bérlői számára egyedi kedvezmény
Cégünk már 2010. december óta végzi tevékenységét, 2014 óta budaörsi székhellyel. Azért is választottuk a Terraparkot, mert frekventált helyen van, általunk ismert partnerek is itt bérelnek irodákat. A Terrapark jó referenciákkal rendelkező irodaház, Budaörsön mindenki ismeri – válaszolta lapunk kérdésére Nagy Anna Danuta design manager. Az AJStudio Design Kft. egy tervezői és kreatív belsőépítész stúdió, amely számos területen működik. Célja a prémium minőségű, egyedi design és kreatív megoldások nyújtása ügyfeleik számára. Tapasztalt és elkötelezett csapattal rendelkezik, amely megfelel a legmagasabb elvárásoknak és kihívásoknak is. A vállalat szolgáltatásai közé tartoznak a belsőépítész tervezés, lakberendezés, valamint kivitelezés. Az AJStudio Design Kft. ügyfelei között magánszemélyek mellett megtalálhatóak kis- és középvállalkozások, valamint nagyobb vállalatok is. Az AJStudio Design Kft. kiemelkedően fontosnak tartja a kreativitást és az innovációt. Minden projekt, amelybe belevág, egyedi megoldásokat kínál az ügyfeleknek.
Szolgáltatások:
– Lakberendezési termékek, világítástechnika, design bútorok, burkolatok, kiegészítők
Több mint 100 gyártó termékeit forgalmazza a prémiumtól a közép kategóriás, valamint projektes kiváló szortimentig. A termékek között megtalálhatóak mobíliák, konyhák, irodabútorok, világítástechnika, hideg-és melegburkolatok, szaniterek, csaptelepek, biokandallók, valamint kiegészítők is.
– Belsőépítészeti tervezés, lakberendezés, enteriőr styling és management: Vállalja családi házak, lakások, irodák, éttermek komplett belsőépítészeti, valamint lakberendezési tervezését. A koncepciótervtől egészen a kiviteli tervig, akár helyszíni művezetéssel. Vállal teljeskörű belsőépítészeti, lakberendezési managementet.
– Generál kivitelezés, enteriőr kialakítás: Teljes körű enteriőr kialakítás megbízható csapat által, profi szakemberekkel. Komplett lakberendezési, belsőépítészeti generál kivitelezés, valamint belsőépítészeti, lakberendezési építőanyagok- és termékek beépítése, szállítása.
– Látványtervezés: 3 dimenziós belsőépítészeti, építészeti, lakberendezési látványterv készítés, enteriőr látványtervezés.
„Természetesen budaörsi projektekre – legyen szó tervezésről vagy kivitelezésről egyedi ajánlatot készítünk. A Terrapark bérlői számára pedig egyedi kedvezményt biztosítunk” – tette még hozzá Nagy Anna.
ATZ: „Több mint 4 600 ingatlan vagyonértékelését készítettük már el”
„Alapvetően ingatlanközvetítő segítségével találtunk rá az új irodánkra, miután három másik irodaházat is megnéztünk Budaörsön, de tulajdonképpen mindig is érdeklődéssel figyeltük a Terraparkot” – mondta lapunk kérdéseire válaszolva Szegedi Attila, az ATZ ügyvezetője. Így folytatva: „Ami mellette szólt az az infrastruktúra, a környéken elérhető szolgáltatások, áruházak, éttermek, kávézók, sportolási lehetőségek, a tisztaság – sajnos ez nem evidens” – jegyzi meg a cégvezető -, „tehát az esztétikai állapot, a falak, a szőnyegek, a közlekedő folyósok, a teakonyha színvonala, illetve a menedzsment hozzáállása. Hiszen az a cél, hogy a munkatársaink minél több időt töltsenek el itt komfortosan, amit az előbbiek kiemelten támogatnak. Továbbá fontos volt, hogy megoldott a parkolás is. És igen, természetesen a bérleti díj is szempont volt, de azok nagyon hasonlóak a városban, így végül is nem ez volt a döntő”.
A fő tevékenységük cégek részére ingatlanok értékbecslése. „Működésünk során, tehát 2014 óta, évente kb. 700 – 1000 darab ingatlan vagyonértékelését készítettük el. Megbízásaink döntő részét kereskedelmi-, ipari- és mezőgazdasági ingatlanok valamint fejlesztési területek teszik ki. Portfóliónkban szerepelnek irodaházak, gyárak, logisztikai központok, szállodák, bevásárlóközpontok, parkolóházak, gyógy- és élményfürdők, naperőművek, üzemanyagtöltő állomások, kikötők, állattartó telepek, terménytárolók, szántóföldek, vagy épp arborétum és atomreaktorral rendelkező kutatóintézet. Büszkén mondhatom, hogy szakmai tudásban a hazai ingatlanvagyonértékelő piacon elismert, jó reputációval rendelkező cég vagyunk, amit a folyamatos fejlesztésekkel és tudás megszerzéssel érünk el kollégáimmal. Az árbevetél alapján nem, de ez szándékos, mert számunkra nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos. Hazai tulajdonú kisvállalatként értékvezérelt üzletpolitikánkkal és magasan képzett munkatársainkkal szolgáljuk a fokozott minőségi elvárásokat támasztó üzleti ügyfelek változatos igényeit. A legtöbb nagybankkal le vagyunk szerződve, amire büszkék vagyunk.”
Az ATZ-ben heten dolgoznak és átlagosan hét éve vannak ezen a pályán – tudjuk még meg. „Én magam pedig 16 éve” – mondja Szegedi Attila. „Nálunk nincs fluktuáció, ami az egyik sikerünk. A titka? Az, hogy munkatársaink számára sikerült egyensúlyt teremteni az elvárt munkamennyiség és a magánélet között. Mivel mindenki az adott feladat vállalási díja alapján részesül a bevételből, maga dönti el, hogy mennyit szeretne keresni, és ha kevesebb idő alatt többet, akkor ez arra motiválja, hogy fejlessze magát”.
Természetesen Szegedi Attilától is megkérdeztük, adnak-e a budaörsieknek vagy a Terrapark többi bérlője számára kedvezményt az áraikból. „Már eddig is sok budaörsi ingatlanra készítettünk értlékbecslést. Mivel minden megbízás egyedi, az értékbecslési díjaink személyre szabottak. A budaörsieknél természetesen azt is figyelembe vesszük, hogy közel vagyunk egymáshoz.”
Bővebben: https://www.terrapark.hu/hu/terra-news