Az IKEA Magyarország nettó árbevétele 23,3 százalékkal, 75,5 milliárd forintra nőtt a szeptember 1-től augusztus 31-ig tartó 2018-as pénzügyi évben az előzőhöz képest – derül ki a budaörsi központú svéd lakberendezési vállalat sajtóközleményéből.
Az első hazai IKEA áruház a budapesti az Örs vezér téri, majd jött a budaörsi és a legújabb a soroksári. Ezekben a 2018-as pénzügyi évben 6,6 millió látogató fordult meg, 1,1 millióval többen, mint a 2017-es pénzügyi évben és a vásárlók száma 600 ezerrel, azaz 3,7 millióra emelkedett. Az elmúlt öt pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte Magyarországon az itt piacvezető lakberendezési áruházlánc.
S még néhány érdekes adat: mintegy 33,8 millió terméket vásároltak a a múlt évben az IKEÁ-ban,az átlagos vásárlás értéke 19 045 forint; míg a korábbi 18 300 forint volt. Az IKEA weboldalát 27 millió alkalommal böngészték. Az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 termék vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt. A vásárlók fele élt a házhoz szállítás lehetőségével, míg a rendelések másik felét az áruházakban vették át. A leggyakrabban többek között Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.
A vállalat Magyarországon közel 1100 embert foglalkoztat és 2019-ben az áruházi és online szolgáltatásait, főként a csomagküldést, házhoz szállítást és összeszerelést szeretnék fejleszteni a vásárlók igényeihez igazodva.
Az IKEA vásárlói átlagosan két havonta látogatnak el az áruházakba és ma már a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen termékük.