Megújul a Budaörsi Egészségügyi Központ, de nem zár be

0
5561

Júliusban kezdődik és várhatóan ősz végéig tart a Budaörsi Egészségügy Központ felújítása. A munkálatok miatt egyetlen rendelés sem maradhat el; az üzemeltető azt tűzte ki célul, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel járjon a páciensek számára. Az aktuális tudnivalókról az intézmény folyamatos tájékoztatást ad honlapján, a budaorsmed.hu webcímen.

A Budaörsi Egészségügyi Központ Kossuth Lajos utca épületének teljes körű felújítása július közepén kezdődik. A rendelők belsőépítészeti átalakítása mellett a fogadótér, valamint a várakozásra szolgáló folyosók, terek is esztétikusabbá, kényelmesebbé válnak. A fűtésrendszert, a lég- és klímatechnikát a felújítás első ütemében korszerűsítik, ezt követi a nyílászárók és szigetelések cseréje, végül ősszel megújul a külső homlokzat is.

A tulajdonos budaörsi önkormányzat és az üzemeltető Jump Consulting Kft. megítélése szerint a korszerűsítés már elodázhatatlan volt, nemcsak az állagromlás miatt, hanem mert a hatékony gyógyító munkához megfelelő műszaki állapotok, humánus körülmények kellenek. A budaörsi rendelő 1998-ban épült, utoljára közel egy évtizede, 2009-ben volt nagyobb, a műtóblokkot érintő felújítás.

A munkálatok megszervezése nem kis logisztikai feladat. „Az önkormányzattal kötött üzemeltetési szerződés értelmében biztosítanunk kell a betegellátás folyamatosságát – mondja Zsákai Zoltán, a Jump Consulting ügyvezető igazgatója. – Ezen túlmenve azt tűztük ki célul, hogy egyetlen rendelés se maradjon el a felújítás miatt.” Az intézmény építkezés nélkül is helyszűkével küzd, ezért a rendelőket lépcsőzetesen, kettesével újítja a kivitelező. Az átalakítás alatt lévő rendelők épületen belül költöznek ideiglenes helyre.

„Kényelmetlenséggel fog járni a felújítás? Kétségkívül, és ezért a páciensek szíves türelmét és megértését kérjük. Jó szervezéssel igyekszünk gördülékennyé tenni a folyamatot. Csendes technológiákat kértünk a kivitelezőtől, hogy a szomszédos rendeléseket az építkezés minél kevésbé zavarja. És persze folyamatos lesz a lakosság tájékoztatása, hogy mindenki éppúgy megtalálja orvosát, megkapja a szükséges ellátást, mint normál körülmények között” – mondja Zsákai Zoltán. Az épületben falragaszok és irányítótáblák segítik majd a pácienseket, az intézmény honlapja pedig folyamatosan frissülő tájékoztatást nyújt a budaorsmed.hu címen.

A Jump Consulting Kft. a vonatkozó közbeszerzési eljárás nyerteseként 2018 elején kötött tíz évre szóló szerződést a budaörsi önkormányzattal a szakrendelő üzemeltetésére. „Cégünk már eddig is jelentős eszközberuházásokat hajtott végre, gondoljunk csak az új szívultrahang-készülékre a kardiológiai szakrendelésen vagy az ötvenmilliós szemsebészeti mérőműszerre, amivel az Egynapos Sebészeten végzett műtéteket támogattuk. A hosszú távú együttműködés immár lehetővé teszi az épület felújítását is, amivel tovább emelhetjük a gyógyító munka színvonalát ebben a jó hírű budaörsi intézményben” – foglalja össze a társaság fejlesztési céljait Zsákai Zoltán.

Megjelent a Budaörsi Napló 2018. júliusi számában

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here