Ma Gyálon az agglomerációs települések megállapodtak abban, hogy bár továbbra is Budaörs fizeti a buszjáratok utáni önkormányzati támogatások közel felét, de ez számunkra a korábbi kiadásaink felét jelenti. Összességében ugyanis az állam képviselőjével történt egyeztetés után a településeknek fele annyit kell fizetniük, mint korábban.
Ma (2017. szeptember 15-én) Gyálon az agglomerációs települések megállapodtak abban, hogy milyen arányban osztják fel egymás között azt a pénzt, amennyivel 2017. októbertől kevesebb hozzájárulást kell fizetniük az érintett önkormányzatoknak a Volánbusz (ő üzemelteti a korábbi BKV-s agglomerációs, köztük a budaörsi járatokat) számára – adta hírül a facebook oldalán Kálóczi Imre Budaörs alpolgármestere. A megállapodás eredménye, hogy az október elsejétől kötendő új szerződésben az eddigi 262 millió forinttal szemben 136 millió forintot kell fizetnünk a szolgáltatónak.
„Ez az összeg még mindig hatalmas, és természetesen nem lehet más célunk, mint hogy semmit ne kelljen fizetni, azonban az így megspórolt évi 125 millió forintból számos fejlesztés valósítható meg Budaörsön” – írta az alpolgármester.
A tömegközlekedés finanszírozása a főváros agglomerációjához tartozó településeken évek óta probléma. Korábban a BKV, majd a BKK, egy éve pedig a Volánbusz a szolgáltató, ráadásul a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a koordináló. Számos település fizet támogatást is a lakosság által megvásárolt bérleteken és jegyeken felül azért, hogy megfelelő színvonalú szolgáltatást kapjon. A települések eddig összesen 600 millió forintot, és ebből eddig Budaörs 260 milliót, vagyis egymaga közel a felét teljesítette a teljes agglomerációs hozzájárulásnak.
A Fővárosi Agglomeráció Önkormányzati Társulást (FAÖT) Pápai Mihály gyáli polgármester vezeti és bár Budaörs nem tagja, a közlekedéssel kapcsolatos munkában Kálóczi Imre alpolgármester évek óta részt vesz. A tavalyi szolgáltatóváltásakor a FAÖT egyrészt azt érte el Fónagy Jánossal, a közlekedésért felelős államtitkárral egyeztetve, hogy a szolgáltató váltás zökkenőmentes legyen, azaz „ne legyenek olyan problémák, mint a sárga busz a kék busz helyett, megváltozott menetrend, más tarifa, stb.” Most pedig azt, hogy a tavaly megkötött és idén szeptemberben lejáró szerződéseket úgy újítsák meg, hogy az agglomeráció által eddig befizetett 600 millió forintból 300 milliót vállaljon át az állam.
A budaörsi arányon a mai egyeztetésen tehát nem sikerült javítani, hiszen a fennmaradó 300 milliónak közel a felét továbbra is mi fizetjük. De ez a budaörsi költségvetésből mégis feleannyit visz el, mint eddig.