Elkészültek az áthelyezett várók; az ellátottak utazási utalványával rendelkezőknek a környéki autóbuszokon nincs szükségük jegyre – válaszolta a BKK sajtóvezetője. Várjuk olvasóink további kérdéseit is!
„(…) A BKK nyitott arra, hogy rendszeresen segítsük szerkesztőségüket abban, hogy célcsoportjuk naprakész, megbízható és releváns közlekedési információkhoz jusson. (…) Arra biztatom munkatársaikat, hogy szükség esetén keressenek minket, kérdezzék szakembereinket a sajto@bkk.hu e-mail-címen, illetve közvetlenül hozzám is fordulhatnak lenti elérhetőségeim bármelyikén” – áll a levélben, amit a BKK sajtó osztályáról kaptunk pár napja. Megköszönve a lehetőséget, pár kérdést el is küldtünk nekik, olvasói jelzéseink alapján, melyekre Ducsai Sándor a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóvezetője az alábbiak szerint „postafordultával” válaszolt.
Olvasóink jelezték, mi is láttuk, hogy Kelenföldön hamarosan kész az új buszmegálló a 40-es járatokhoz. Úgy tudom, budaörsi kérésre.
– Az őrmezői végállomáson áthelyeztek két olyan utasvárót, amelyek kihasználatlanok voltak. Ezt a folyamatot valóban dr. Tóth Ferenc budaörsi képviselő megkeresésére indította el a BKK. Társaságunk kezdeményezte az utasvárók áthelyezését a JCDecaux-nál a budaörsi járatok megállójába, illetve a 108E, 153, 154 megállójába. (A JCDecaux Hungary Zrt. egy olyan outdoor médiavállalata, amely utasvárókat épít és üzemeltet, illetve azok reklámfelületeit hasznosítja.) Az Ön által említett várók múlt hét végére elkészültek.
A Budaörsre kijáró buszokon a 65 év alattiaknak, de már nyugdíjasoknak kell-e külön, kedvezményes bérlet, vagy elég a nyugdíjas utazási igazolás, mint a vonatokon?
– A környéki autóbuszok (tehát a Budaörse járó „kék” buszok) és a Budaörsöt érintő helyközi autóbuszok (azaz a „sárga” volánbuszok) teljes vonalán díjmentesen utazhat az, akinek van „ellátottak utazási utalványa” nevű igazolása, és azt ellenőrzés során egy személyazonosításra alkalmas arcképes okmánnyal (például személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vagy jogosítvánnyal) együtt fel tudja mutatni. Erről a helyközi kedvezmények között lehet olvasni: https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/kedvezmenyek/#kedvezmenyek_helykozi.
A metróra vagy a csak Budapesten közlekedő járatokra milyen nyugdíjas bérlet kell?
– A fent említett kedvezmény csak helyközi utazásokra vonatkozik! Tehát a GYSEV és a MÁV járataira, a HÉV-vonalakra, a „sárga” és a „kék” (pl. a 40-es, 240-es, 287-es) volánbuszokra. A kizárólag Budapesten belül közlekedő BKK-járatokra (például a metrókra) azonban nem érvényes. Aki az ellátottak utazási utalványával rendelkezik, és Budapesten belül, helyi járatokkal is szeretne utazni (például a metrókkal), annak a 945 Ft-ba kerülő kedvezményes Pest vármegyebérletet célszerű megvásárolnia. (Vásárláskor meg kell adni a személyazonosításra alkalmas igazolvány számát, ellenőrzéskor pedig az utalványt és az igazolványt is fel kell tudni mutatni.) Lásd: https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/kedvezmenyek/#kedvezmenyek_helyi.
Egyszeri utazás esetén a teljes árú jegyet kell megvenni?
– Egyszeri utazásra az ellátottak utazási utalványával rendelkezőknek a környéki autóbuszokon nincs szükségük jegyre, hiszen – ahogy azt fentebb írtuk – díjmentesen utaznak. Egyszerűen csak fel kell mutatniuk az utalványt és egy személyazonosításra alkalmas okmányt. Viszont a budapesti helyi közlekedésben már igen. Ha havonta összesen egy vagy két alkalommal szállnak járműre, vonaljegyet vagy 10 darabos gyűjtőjegyet érdemes váltaniuk. Aki többször venné igénybe a BKK járatait, annak a kedvezményes Pest vármegyebérletet célszerű használnia. (Egy vonaljegy 450 Ft-ba, egy kedvezményes Pest vármegyebérlet pedig 945 Ft-ba kerül. Tehát 3 utazás/vonaljegy helyett már érdemes bérletre váltani.)
Várjuk olvasóink további kérdéseit, akár utazással, akár más témával kapcsolatban! Ide: budaorsinaplo1991@gmail.com
Frissítés!
Cikkünk megjelenése után több olvasónk jelezte, hogy az első ajtós felszálláskor a buszvezetők nem fogadják el a környéki buszokon a nyugdíjas utazási igazolást. Magam is ezt tapasztaltam, amikor egy buszvezetőnél rákérdeztem. Megmutattam neki a BKK fenti cikkünk alapjául szolgáló levelét, de azt felelte, neki nincs erre ideje, hogy olvasgasson, ha igaz lenne, kaptak volna erről körlevelet, és igazán nem drága a környéki bérlet. Ezért újabb tájékoztatást kértünk, ezúttal az ezeket a járatokat üzemeltető Volánbusztól. Íme a válaszuk:
„Autóbusz-vezető munkatársaink minden esetben megkapják a munkavégzésükhöz szükséges tájékoztatást, de levele alapján a munkáltató soron kívül, újra felhívta az érintett munkavállalók figyelmét a szabályok betartására. Az esetleges kellemetlenségért az érintettek elnézését kérjük! (Az elmúlt időszakból egyébként egy olyan eset jutott tudomásunkra, amikor utasunknak vonaljegyet kellett vennie az ellátottak utazási utalványa ellenére. Az utazási kedvezményekről bővebb információt ezen az oldalunkon talál: https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/helykozi-dijszabasi-informaciok/kedvezmenyek)
A Volánbusz Zrt. minden panaszt kivizsgál, s a törvényes határidőn belül tájékoztatja a bejelentőt a vizsgálat eredményéről. Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a Volánbusz Zrt. az info@volanbusz.hu címen áll a rendelkezésükre, emellett a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatán is élhetnek panaszbejelentéssel a 2-es, majd a 4-es gomb megnyomását követően. A MÁVDIREKT a +36 (1) 3 49 49 49 -es, a +36 (30) 499 4999 -es, a +36 (20) 499 4999 -es és a +36 (70) 499 4999 -es telefonszámon érhető el.”