Minden szükséges dokumentum, engedély határidőre megérkezett, így szeptember 1-jén tanévnyitó ünnepéllyel kezdhetett Budaörsön a Creascola Innovatív Nyolcosztályos Gimnázium. Papp Györgyöt, az iskola igazgatóját kérdeztük az első tapasztalatokról.
Az elmúlt egy évben Budaörs-szerte találkozhattunk a Creascola Innovatív Nyolcosztályos Gimnázium hirdetéseivel, tájékoztató programjaival. Elindult az iskola?
Igen, nagy örömünkre elindult, minden szükséges dokumentum, engedély határidőre megérkezett, az intézmény megkapta az akkreditációt (a nyilvántartásba vételt és a működési engedélyt), így szeptember 1-jén tanévnyitó ünnepéllyel kezdhettünk. Számunkra valóban ünnepi pillanat volt ez, hiszen az intézmény alapítását több éves szakmai, pedagógiai alapozó munka előzte meg. A tanévet egy összeszokott tanári csapattal tudtuk elkezdeni.
Mekkora most az iskola?
Nyolcosztályos gimnázium vagyunk, az idei, első tanévünkben három évfolyamon négy osztállyal indultunk, egy 5., egy 6. és két 7. osztályunk van. Jelenleg is folyamatosan zajlanak a felvételik minden osztályunkba, mindhárom évfolyam szabad helyeire tudunk még diákokat fogadni.
Hogyan zajlik a felvételi?
Magyarból és matematikából mérjük fel a gyerekeket, de rendkívül fontos az is, hogy kötetlenül beszélgetünk az egész családdal, hiszen feltett szándékunk, hogy a családokkal együttműködésben neveljük a gyerekeket. A következő tanévben viszont már a központi felvételi rendszeren keresztül felvételiztetünk a leendő gimnáziumi évfolyamokra, melyet saját felvételi eljárás egészít ki. Terveink szerint hat osztályt fogunk indítani (5., 6., 7. és 9. évfolyamokon). Újdonság, hogy az érdeklődő 8. évfolyamosoknak magyarból és matematikából tehetséggondozó szakköröket indítunk, segítve a központi felvételire való felkészülést. A 4. és 5. évfolyamosoknak természettudományos és műhelyszakköröket is tartunk, melyek keretében a diákok megismerhetik az iskola életét és leendő tanáraikat miközben felkészítjük őket az iskola által tartott saját felvételi követelményeire.
Mi a helyzet a digitális oktatással?
Természetesen annak örülnénk, ha minél tovább biztonságosan tartható lenne a személyes jelenlétre építő oktatás. A kollégák felkészültek az átállásra, együtt kiválasztották azokat a platformokat, ahol egy esetleges karantén esetén az oktatás folyik majd, és nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a diákokkal már most megismertessük ezekkel. Az iskolát leképeztük virtuálisan is, az online-Creascolában találhatóak tantermek, közösségi tér, tornaterem, a tanárok ezekbe fognak belépni és itt tartják majd a kiscsoportos munkát, egyéni tanulásra épülő foglalkozásokat. De terveztünk iskola szintű közös reggeli tornát is.
Mik a szeptemberre kitűzött célok?
Aktív közösségépítés, a gólyaprogramok mellett szeptember elején az osztályok témahétre mentek vidékre. Az online tanulás megalapozása, tanulás-módszertani támogatással és a gyerekek tudásszintjének a felmérése.