Egy budaörsi olvasónk, Kiss Kőrösi Lóránt azzal keresett meg bennünket, hogy a Waldorf iskolába járó gyerekek számára szeretnék elérni az ingyenes budaörsi kisbusz útvonalának mintegy 4 perces meghosszabbítását az iskolájukhoz, ami jelenleg a volt Vasvári laktanya, jelenleg Vasvári Ipartelepen van. Ez már Budaörs közigazgatási határán túl található, szemben a csak nevében Budaörsi Repülőtérrel.
A kisbusz menetrendjét minden esetben előzetes igényfelmérés alapján változtatják, és több más járathoz is igazodnak, hogy biztosítva legyen szükség szerint az átszállás – ezt már korábban is megírtuk. Továbbá azt, hogy a járatok sűrítése, útvonalának a meghosszabbítása anyagi plusz forrást igényelne. Ez esetben azonban az is probléma, hogy az iskola már nem Budaörs területén van. Mint Lőrincz Mihály műszaki ügyosztályvezető kérdésünkre válaszolva fogalmazott: „Sajnos a helyközi közlekedés nem önkormányzati, hanem állami feladat. Ennek megfelelően a helyi járat biztosítására lefolytatott pályázat nem teszi lehetővé a fővárosi terület ellátását. Egyébként a BKK és a Volán járataival két irányból is megközelíthető a volt laktanya területe. Van megálló pár a Kőérberki út sarkán, illetve a Budaörs Kamaraerdei úton is. Ez a lehetőség korábban Facebook oldalon is megjelent a posztolók részéről.”
Aki szerint azonban ez nem igazán megoldás, az töltse ki a szülők által közzétett kérdőívet: ITT. Erre eddig 273, a kérést támogató válasz érkezett, miután megjelent a Csillagösvény Waldorf iskola szülői hírlevelében, majd az Új Budai Alma Mater sulinál is terjesztették és ezt követően a telephely cégei és egyéb intézményeinek a körében.
Mint olvasónk írta: „Fentiek alapján látható, hogy számottevő támogatottsága lenne a városi buszjárat aprócska kibővítésének. Ugye eleve csak napi 3 járatot érintene, egyet reggel, kettőt délután. Mi legalábbis ezt kérnénk az önkormányzat döntéshozóitól. Monostori-Kalovits Márk képviselőnkkel hosszasan leveleztem erről, ő terjesztette a képviselő testület elé még április körül, de azóta döntés nem született. Mi waldorfosok egy erősen összetartó közösség vagyunk, több gyermek szülője is dogozik a XI. kerület önkormányzatánál, felajánlottuk, hogy ha esetleges adminisztratív okok lassítanák a megoldást, akkor próbálunk segíteni.”
Ami tény, hogy a Csillagösvény Waldorf Iskola korábban Budaörs területén működött és nagyon jó a kapcsolat az intézmény és a város között, mintegy 30 diák és tanár budaörsi. Továbbá az iskolából sok diák jár Budaörsre edzésekre, uszodába, magántanárhoz, vonatállomásra stb., tehát nem csak a budaörsi lakcímű gyerekek vennék igénybe a járatot. S ha ezzel személyautót váltanak ki, annak lennének környezetvédelmi, anyagi, forgalmi kedvező hatásai is. Az érintett szakaszon nincs járda, miközben az útburkolatot most újították fel, ez is nehezíti ott a gyalogos közlekedést. A távolság a Google térkép szerint, amit a busznak pluszban kellene megtennie, 800 méter, tehát mintegy 4 perc. Ami tehát naponta három járattal számolva, iskolakezdéskor és hazafelé, 24 perc busz és kevesebb mint 5 kilométer. „Ennél közösségibb, mélyről jövő kezdeményezést én el sem tudok képzelni, amivel egyszerre lennénk zöldebbek, csökkentenénk a dugókat, segítenénk a kisgyermekes családoknak” – összegez Kiss Kőrösi Lóránt.
Mi viszont nem tudunk érdemben mást hozzátenni, mint amit a budaörsi önkormányzati szakember nekünk válaszolt: „a helyi járat biztosítására lefolytatott pályázat nem teszi lehetővé a fővárosi terület ellátását”, magyarán jogilag nincs lehetőség arra, hogy a csak budaörsi ellátásra létrehozott buszjáratok akár csak egy kicsit is, de tovább menjenek a közigazgatási határnál.