Válasz a válaszra Czuczor Gergelynek a “kollégától”

0
55
Farkas Gábor

Ön azt állítja, hogy a „városháza” mondta nekem tollba nyílt levelem sorait, illetve, hogy érvrendszerem „szóról-szóra megegyezik a budaörsi baloldali polgármester szavaival”. Komolyan? Tudja ezen állításait bizonyítani? Vagy legalább csak annyit, hogy valaha is beszéltem személyesen Wittinghoff Tamással két mondatnál többet? Mert ha nem, akkor megint csak a lakájmédia propaganda-hangján beszél.

„…az elhibázott uniós szankciós politika miatti magas infláció és elszabadult energiaárak miatt” rendkívüli nehézséggel kell szembenéznie minden magyar családnak állítja – ha már „téveszméket” emlegetett.

Farkas Gábor a Budaörsi Napló által az oktatás helyzetéről 2018-ban szervezett kerek-asztal beszélgetésen
Czuczor Gergely a Budaörsi Napló által az oktatás helyzetéről 2018-ban szervezett kerekasztal-beszélgetésen

Ki is írta alá ezen szankciókat parlamenti döntés után?

Ehhez képest:

– 24 milliárdot szántak kormányzati tájékoztatásra, 54 milliárdot költöttek rá.

-17 milliárdot kapott úgy a Magyar Turisztikai Ügynökség (egyik vezérigazgató-helyettese a saját lábunkon álló O. R. barátnője, egykori évfolyamtársa, Bata-Jakab Zsófia lett), hogy eredetileg egy forinttal sem kalkuláltak vele.

– A tetszhalott állapotban lévő Digitális Kormányzati Ügynökséggel (by M. L.) ugyanez a helyzet. 13 milliárd forintot kapott a feladataira, noha előzetesen nem szántak rá semmit.

-A Vodafone felvásárlása 715 milliárd Ft volt.

Ez idő alatt hány milliárdot szórtunk el Nemzeti Inzultációra – Tanár Úr?

Kicsit több lett, maradhat?

Azóta a siófoki tankerület közölte az iskolákkal, hogy nincs többé melegvíz, a távhőszolgáltatóval, hogy nem fizet nekik, az önkormányzatnak pedig, hogy oldja meg!

Valóban a smucig brüsszeliták azok, akik nem küldik a fizetésemelésünket?

Sunyi olasz pizzasütők és mogorva svéd fejszegyárosok nem akarják fizetni rendesen nekünk a túlóradíjat?

Gyerünk, nosza, Tanár Úr,

Követeljük együtt a francia műkörmöstől és a német sörfőzőtől a jogos jussunkat!

(Simkó Edit nyomán)

Ön, szerény dolgozatában tíz alkalommal emlegeti a „baloldalt” különböző összefüggésekben.

Gloviczki Zoltán, az  Apor Vilmos katolikus Főiskola rektoraaki 2010 és 2013 közt volt helyettes köznevelési államtitkár – azt mondta, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ létrehozása „klasszikus hiperreakció volt…teljesen torz központosítás”.

Az oktatásügy és az egészségügy közötti hasonló folyamatokról (pályaelhagyás, fizetések kérdése) azt mondta, a magyar orvosnak van szakmán belüli egérút, a pedagógusnak nincs. 160 ezer pedagógusnak nem megoldás a magániskola, vagy a külföldre költözés. Ez a feszültség nem tud spontán, vagy tisztán a tanárok önerejéből megoldódni. A bérrendezés a korábbi államtitkár-helyettes szerint nem megoldás, hanem feltétel. Az iskola és az óvoda arra való, hogy a szülők segítségére legyen abban, hogy boldog és boldogulni képes felnőtteket neveljenek. Az állam, a döntéshozás feladata pedig megnézni, hogy a 21. században mi kell ahhoz, hogy egy boldogulni képes és boldog felnőtt éljen a világban. 

(Válaszonline)

Heidl György, aki szintén nem akárki, a pécsi bölcsészkar dékánja, az egyházatyák kutatója, korábban a pécsi egyházmegye kommunikációs főnöke is volt. Ilyen háttérrel állt ki egy egy blogposztban az október 23-i fővárosi tüntetésen felszólaló Pankotai Lili mellett (aki november 15-én bejelentette, hogy az utolsó évet másik iskolában fejezi be – a szerk.) – és az ellen, hogy igazgatója, a pécsi egyházi gimnázium vezetője határolódott el diákjától ország-világ előtt.

A Pártatlan Óvodákért Közösség egyik alapítója, Kátainé Kovács Viktória, szerint „hálával nem lehet fizetni a boltban”.

Pár év múlva a tanárhiány olyan mértékűvé válhat, hogy összeomlik a hazai közoktatás” – jelentette ki a Pécsi Tudományegyetem (PTE) Tanárképző Központjának főigazgatója, a germanisztikát oktató Gerner Zsuzsanna.

Ők is a külföldről pénzelt baloldal” szekértolói lennének?

A kormány – és hű szócsöveként Ön is – szándékosan úgy próbálja meg beállítani, mintha az, ami az oktatásban és az utcákon történik, csupán csak bérkövetelés volna, és a béremeléssel meg is oldódna a probléma. Nem erről van szó!

Az oktatásügy tarthatatlan helyzete még most sem érte el a döntéshozók ingerküszöbét.

Vagy szándékosan sorvasztják el az állami oktatást? Ezért továbbra is ki kell állnunk a pedagógusokért, a gyermekekért és az ország közös jövőéért! Mely korántsem egyenlő a “szotyialista focializmussal”.

Azt állítja, hogy „Én bízom abban a kormányban, amely 2013-ban komoly béremelésben részesítette a pedagógusokat.”

Csak azt felejtette ki, hogy ezzel egy időben elvették a cafetériát, megszűnt a helyettesítési pótlék, a túlóra díja, emelkedtek az óraszámok és jelentősen az adminisztrációra fordított idő is.

Tudja Tanár Úr, hogy az elmúlt kilenc évben mennyi volt az infláció már az „uniós szankciók” előtt is? És csak idén?

Ki tudja számolni, hogy a 2013-as 1000 forintosnak ma mennyi a vásárlóértéke?

Az ország legrangosabb egyetemét, a CEU-t egészen Bécsig kergette p’ártunk és k’ormányunk.

Ezzel párhuzamosan a kínai Fudan Egyetemnek próbált helyet csinálni.

Az évtizedek óta kiváló művészeket (színészek, rendezők, dramaturgok, díszlettervezők, operatőrök) képző SZFE élére egy gépesített lövészt neveztek ki kancellárnak.

A Tudományos Akadémia elnöke többször is kijelentette, hogy Palkovics miniszter tulajdonképpen zsarolással próbálta rábírni őket, hogy lemondjanak vagyonuk nagyrészéről, és szakmai függetlenségükről. 

Jól van ez így tanár Úr?

És Kedves Olvasóink, Önök mit gondolnak?

Végül engedje meg, hogy leszögezzem, az Ön húsz évével szemben én 1989 óta vagyok a pedagógusi, illetve, inkább a pedagógusokat, gyerekeket, szülőket segítő szakember a pályán. Én is büszke vagyok a szakmai előéletemre, tapasztalataimra.

De mondhatom, az iskolához, a pedagógusokhoz, az oktatás ügyéhez, mint szakpolitikai kérdéshez, egyetlen kormány sem állt még hozzá ennyire káros szemlélettel, mint ez a rezsim.

Mert ez egy szűk érdekcsoport kezében lévő hatalom, amely nem tartja tiszteletben mások véleményét, nem veszi figyelembe az ellenzéki pártok, oktatási szakemberek javaslatait, illetve korlátozza azok működését, érvényesülését.

Nem véletlenül lett az utóbbi évek pedagógus-demonstrációinak ez a három legfontosabb mondata.

  • Semmit rólunk nélkülünk!
  • A sztrájk alapjog!
  • Nincs hatalmad felettünk!

Ezennel ígérem, amíg csak erőmből kitart, harcolni fogok az oktatás, a gyermekek ügyéért.

És biztos lehet benne, nem leszek egyedül…

Budaörs, 2022. 11. 14.

Írta: Farkas Gábor

pszichopedagógus,

dinamikus szenzoros integrációs terapeuta,

családi és iskolai mediátor

P.S. A magam részéről ezzel  ezt a levelezést lezárom. De egy oktatási kerekasztal-beszélgetésen szívesen találkoznék Önnel újra. (A Budaörsi Napló a válasz lehetőségét természetesen egyszer még biztosítja a Czuczor Gergelynek is, amennyiben élni kíván vele – a szerk.)

Czuczor Gergely írása ITT olvasható. Farkas Gábor nyílt levele pedig ITT.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here