Mivel az előzőekben meghirdetett pályázatra nem érkezett érvényes ajánlat, az önkormányzat ismét meghirdeti, kicsit módosított feltételekkel a Törökbálinton található Budaörsi Állatmenhely üzemeltetését.
A pályázat benyújtásának határideje: 2020. november 30. 12 óra. Az üzemeltetési szerződés határozott, 10 éves időtartamra szól. Az üzemeltetési díj összegére a pályázónak kell ajánlatot tenni.
A múlt: Budaörs Város Önkormányzata 2001-ben vásárolta meg a Törökbálint, Nyereg utcában fekvő 097/98 helyrajzi számú ingatlant, amelyen akkor gyepmesteri telep üzemelt. Az önkormányzat vállalta a telep rekonstrukcióját és annak állatmenhellyé történő bővítését.
A jelen: az állatmenhely és gyepmesteri telep üzemeltetését jelenleg a BTG Nonprofit Kft. végzi, a menhelyre beszállított állatok gondozását, valamint a közterületről begyűjtött állati tetemek ideiglenes tárolását pedig az Állat- és Természetvédők Budaörsi Egyesülete. A telep hatályos engedélye 80 kutya és 60 macska befogadására ad lehetőséget.
A telep üzemeltetéséhez szükséges valamennyi költség az önkormányzatot terheli (közüzemi díjak, karbantartási, javítási költségek, az üzemeltetéssel kapcsolatban megkötött szerződések).
Az egyesület a feladatai elvégzéséhez – amely különösen a menhelyre befogadott állatok gondozása, egészségügyi ellátása, örökbefogadásuk előmozdítása, a kóbor állatok befogása, a közterületen elhullott állati tetemek begyűjtése – évente kap támogatást az önkormányzattól.
A telep műszaki állapota elavult, felújításra szorul, amelynek végrehajtására az önkormányzat terveket készíttetett (teljes elektromos hálózat felújítása, vezetékes vízhálózat kiépítése). Erre azonban most nem igazán van önkormányzati forrás.
A jövő? “Azért írtunk ki pályázatot, hogy lehetőséget adjunk a menhely és gyepmesteri telep üzemeltetésére olyan befektetők számára, akik a telep mellett esetleg egy kutyakiképző központ, kutyapanzió vagy más hasonló vállalkozás működtetésében is lehetőséget látnak” – tudtuk meg.
A teljes felhívás ITT érhet el.