Új Opellel ad gázt a Fábián Autó

0
303

Ezerháromszáz autóra növelte az értékesítését, és 7,4 milliárd forintra az árbevételét 2016-ban a Fábián Autó. A három telephelyen hat autómárka értékesítésével foglalkozó társaság több mint 25 éve a legnagyobb Peugeot-kereskedő, és az idén különösen az Opel-eladásaitól vár kiugró növekedést.

Több mint tíz százalékkal, 1300 autóra tudta növelni az eladásait 2016-ban a Fábián Autó, amely ma már hat márkát forgalmaz a magyar piacon. A budapesti, budaörsi és székesfehérvári telephelyet működtető társaság 2016-ot 7,4 milliárd forint árbevétellel és 130 millió forint adózás előtti nyereséggel zárta. Az 1991-ben Peugeot-kereskedőként indult Fábián Kft. 2015 végén bővítette kínálatát az Opellel, és rögtön az ország egyik legnagyobb Opel-szalonját hozta létre Budaörsön, az M1-M7-es autópálya kivezető szakasza mellett. 2008 óta ez volt az első új Opel-márkakereskedés Magyarországon.

A 600 négyzetméteres szalon megnyitása is jelezte, hogy a magyar autókereskedelemben vége a válságnak, az eladások tartósan növekedésnek indulhatnak. A válság évei nagyon megrostálták a piacot, sok dealer volt kénytelen lehúzni a rolót, mások viszont piaci pozícióikat megerősítve kerültek ki a válságból. Az ágazat vezető cégei egyre több márkát forgalmaznak, illetve mind nagyobb régió eladásait tartják a kezükben. Az átalakulás nyertesei közé tartozik a Fábián Autó is. A cég tulajdonosa és vezetője, Fábián István szerint az tudta javítani a pozícióját a piacon, aki nem élte fel a válság előtti évek nyereségét, nem is kezdett alaptalan bővítésekbe, viszont folyamatosan fejlesztett, javította hatékonyságát és ügyfélkiszolgálását. A fenntartható bővülés egyik alapja az a Fábián Autó számára, hogy olyan szervízbázist épített ki, amely a hullámzó autóeladások idején is stabil bevételi forrást jelent a cégnek, és tartós kapcsolatot eredményez az ügyfelekkel. A növekedés másik forrásának az bizonyult, hogy a cég egyre több márka forgalmazásával foglalkozik. Olyan portfóliót állított össze, amelyben kiegészítik egymást az egyes márkák. Ebben a folyamatban a legnagyobb lépésnek az Opel számított, hiszen ezzel a magyar piacon erős és népszerű márka került a Fábián Autóhoz.

Fábián István az Opel eladásokban is azt a célt tűzte ki a cég elé, hogy néhány éven belül a legnagyobb Opel-kereskedők közé kerüljön a cég. A Peugeot esetében ez évtizedek óta így van, a teljes magyarországi Peugeot-forgalom csaknem negyedét adja a Fábián Autó. A Citroen eladásokban tavaly már csak néhány darab választotta el a Fábián Autót az első helytől, és az Isuzu-értékesítésben is az egyik legnagyobbnak számít.

Az idei növekedési terveinek megvalósításában a Fábián Autó kiemelt szerepet szán az új Opel Insigniának, amelyet most vezetnek be a magyar piacra. Pszota Dániel, a budaörsi telephely igazgatója (a fotón) arra számít, hogy az új Insignia felülmúlja majd az elődje eladásait, pedig már az első Insignia is sikeresnek számított. A szakember szerint az autó az új modell vonzó dizájnja, műszaki megoldásai igazi élményautózás adnak majd a használóinak. Az új Insigniának ráadásul az elődjénél is alacsonyabb lesz az üzemeltetési költsége. Különösen előnyös lehet ez a nagyobb flottát használó cégek számára, hiszen az új modellt várhatóan olcsóbban tudják majd lízingelni, így az új Insigniával többet kapnak, olcsóbban.

Opel Insignia1

Opel