Terrapark: „…hamar be tudjuk tölteni az üres helyet”

0
781

Mérleg

Ha már a Mérleg havában járunk, miért is ne épp most tekintsünk vissza mögöttünk álló tizenkét hónapra? Annál is inkább érdemes ezt most megtennünk, mert ahogy az elmúlt évekre visszatekintek, arra számítok, hogy a következő pár hónap nem igazán hagy már időt az adatgyűjtésre.

Az emberek ilyenkor jönnek vissza a nyaralásból, hozzászoknak ahhoz, hogy a gyerekek az iskolába mennek, visszarázódnak a munkahelyi légkörbe és felveszik az ütemet. Ilyenkor megsokszorozódik az irodáink iránt az érdeklődés, naponta több bemutatás zajlik, több ajánlatot készítünk, hetente szerződéstervezetek, aztán jönnek a szerződések, a kiépítések, beköltözések.

Az elmúlt időszakban is jellemző volt a bérlők cserélődése. Meglévők jelezték, hogy elköltöznének, vagy hogy bővítenék a területüket, és mi minden esetben találtunk új bérlőt a kilépők helyére, a növekedőknek pedig vagy találtunk új helyet egy másik épületben, vagy a szomszédjuknak találtunk új helyet máshol, és így az ő helyükre tudtak bővülni. Így az a szám, amely azt mutatja, hogy havonta hány négyzetméter terület sorsáról tárgyaltunk és hány szerződést írtunk alá, nem teljesen tükrözi az összes bérelt terület növekedését, de annál inkább mutatja az elfoglaltságunk, illetve az ismertségünk szintjét. Ma már többször előfordul az is, amikor azt kell mondanunk az érdeklődőnek, hogy nincs akkora szabad területünk, amekkorát keres. Ez utoljára úgy tizenöt évvel ezelőtt volt jellemző. A C tömb például jelenleg teljesen tele van, ki van adva mind a 8 867 m2.

Akkor jöjjenek a számok! Az elmúlt 12 hónap során havonta átlagban 6000 m2 sorsáról tárgyaltunk, 27 különböző érdeklődővel és havi négy szerződést kötöttünk, átlagban 570 m2 területre. Ebben benne vannak az új bérlői szerződések csakúgy, mint a hosszabbítások és a bővülések. Tavaly ugyanebben az időben a D tömb 83%-os kiadottságon volt, ami ma 88%, és ami területet ma ajánlani tudunk egy érdeklődőnek, ami egybefüggően összesen 500 m2, és ezen felül még 500 m2, ami több részből tevődik össze, több különböző épületben található kisebb terület. Csak viszonyításképpen a D tömbben a teljes bérelhető területünk 12 415 m2.

Köztudott, hogy már egy jó ideje a kisebb bérlők felé is nyitottak vagyunk, és ez azzal is jár, hogy sok a cserélődés, nagyobb a fluktuáció. Mire kiadunk egy szintet, addigra előfordul, hogy valahol máshol lejár egy szerződés vagy felmond a bérlő, mert a kisebb területeknél sokszor szerződünk határozatlan időre. És akkor annak a helyére kell találjunk másik érdeklődőt. Viszont az előnye a kisbérlős stratégiának, hogy amikor egy-egy bérlő elmegy, akkor sem kell kétségbeesnünk, mert nem egy egész épület vagy egy tömb üresedik meg, és elég hamar be tudjuk tölteni az üres helyet.

Amihez szintén az elmúlt években kellett hozzászoknunk, hogy jönnek érdeklődők, tárgyalunk egy-két héten keresztül, majd eltűnnek, de csak azért, hogy egy év múlva ismét megkeressenek és végül tető alá hozzuk a szerződést. Épp most is érkezett egy megkeresés egy cégtől, akikkel egy évvel ezelőtt már tárgyaltunk, de a vezetőségük akkor nem engedélyezte nekik a költözést. Most jött el az idő.

Végül egy személyes élményemet osztanám meg, ami egy számomra kellemetlen oldala a sok kisebb bérlőnek. Szám szerint jelenleg 90 bérlőnk van. Rengetegszer előfordul, hogy valakivel pár héten keresztül, vagy akár többekkel is párhuzamosan tárgyalok, majd megkötjük a szerződést, ők beköltöznek és élik életüket, anélkül, hogy találkoznánk. Lehet, hogy első hallásra valószerűtlennek hangzik, de számos olyan bérlőnk van, akinek semmi gondja sincs sem az irodával, sem a szomszédjaival, sem az üzemeltetéssel, sem a számlákkal, elszámolásokkal és így a beköltözés után nem nagyon találkozunk. És velük bizony előfordul, hogy jönnek szembe az utcán, rám köszönnek nagy örömmel, hogy „Szia Éva!” és velem sajnos megesik, hogy elsőre nem ismerem fel őket. Aztán miután szóba elegyedünk, rájövök, hogy melyik épületben, hol vannak, és így beazonosítom, hogy kik ők, de ilyenkor azért mindig kicsit szégyellem magam. Már többször gondoltam, hogy a szerződéskötéskor készítek egy fényképet róluk. Ha ezt nem is teszem meg, azért addig is itt kérek elnézést mindenkitől, akit az évek során nem ismertem fel elsőre!

A legutóbbi megjelenésünk óta kötött szerződéseink a következők:

Groupe SEB hosszabbítás a C tömbben 285 m2-en

Fazekas Kft új bérlőnk a D3-as épületben 30 m2-en

Meteor Kft új bérlőnk a D10-es épületben 150 m2-en

GDF Suez régi bérlőnk új helyen, a D9-es épületben 132 m2-en

Barge Kft új bérlőnk a D11-es épületben 33 m2-en

M-Group Kft új bérlőnk a D10-es épületben 18 m2-en

Dimantec Kft meglévő bérlőnk nagyobb területre költözött a D9-es épületben 25 m2-en

Low and Bonar Kft meglévő bérlőnk bővült a szomszédja területére a D3-as épületben és hosszabbított 170 m2-en

M&M&S Kft új bérlőnk a D10-es épületben 130 m2-en

Hanes (Bellinda) Kft hosszabbított ismét a D1-es épületben 215 m2-en

A Goodmills Kft pedig a D3-as épületben hosszabbított 347 m2-en

Írta: Szilágyi Éva, értékesítési vezető

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here